Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää... tulen liian helposti raskaaksi.

Vierailija
05.06.2009 |

Molemmat lapset on saaneet alkunsa ekasta yrityskierrosta. Ei mitään "vappa seksiä koska vaan"-aikaa, vaan BAM: Heti. Ei edes sen suurempaa vauvakuumetta ollut, oli vain ns. oikea aika... olisi ollut kiva ilotella =).

Ja nyt kun lapsiluku on täynnä (2) enkä tosiaan enempää halua on seksi aina vähän epämiellyttävää raskaaksitulon pelosta... mikään ehkäisy ei ole varma. Äitini tuli raskaaksi kierukasta huolimatta, monta "kortsuvauvaa" tiedän, veljen vaimo raskautui pillereistä huolimatta...

Huoh. Kohtalotovereita?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs vähän ajatella että on sellaisiakin ihmisiä jotka kärsivät siitä että tulevat liian helposti raskaaksi.

Hei haloo, suvaitsevaisuutta molemmin puolin. En ymmärrä miksi lapsettomia pitää niin hitosti suojella kaikilta lapsi jutuilta. Selvää on ettei elämän palapelit mene tasan, mutta liika hössääminenkään ei tuota mitään.

Sitäpaitsi moni joka kärsii tästä että tulee liian helposti raskaaksi ymmärtää täysin lapsettoman tuskan, mutta lapsettomat eivät yritä edes ymmärtää mitä tämä toinenkin ääripää on. Tai siis nyt meni yleistyksen puolelle, siis jotkut lapsettomat, lähinnä nämä jotka täällä huutelee että tästä meidän ongelmasta pitäisi olla hiljaa kun lapsettomat kärsii...

Vierailija
2/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään lapsettoman joka tuntee tästä aiheesta kärsivänsä ei tarvitse tätä ketjua aukaista.

Oikeassa elämässä sitten asia onkin eri, ei kukaan mene valittamaan monta vuotta lasta yrittäneelle omaa raskaaksi tulon helppoutta, tai toivottavasti ei ainakaan mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla tänne kirjoittelemaan mokoman ongelman takia.. itse en sitten millään tule raskaaksi ja ottaisin "ongelmasi" koska vaan!!

Vierailija
4/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsettomuudesta kärsivä edes avaa koko ketjua?

Vierailija
5/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai alkunsa toisesta yrityskierrosta. Toinen lapsi sai alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta. Luulimme siis, että kolmaskin tulisi helposti. Kolmatta tehtiin ensin puoli vuotta, kunnes alkanut raskaus osoittautui tuulimunaksi. Toinen puoli vuotta meni, että olin taas raskaana.

Eli vaikka kaksi ensimmäistä tulivat melkein itsestään, ei kolmas kerta enää ollutkaan niin helppo...

Vierailija
6/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin kolmannen jälkeen saada kun oli varmaa ettemme enää halua lisää lapsia. Lääkäri ei suostunut vaan käski meidn vielä ehkäisemällä hoitaa asia. Olin silloin 26 -vuotias ja lääkärin mielestä liian nuori koska mieli voisi vielä muuttua. Ehkäisystä huolimatta olin vuoden päästä taas raskaana... Ymmärrän hyvin aloittajaa. Minulle oli helpotus kun lopulta sain sterilisaation ja nautin seksistäkin enemmän.

Vierailija
7/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana olen, kun vilkaisenkin miestä. Seksiä ei nykyisin juurikaan ole, kun pelkään raskautumista niin paljon. Ehkäisy on, mutta aiheuttaa mulle niin hirveät migreenit, ettei mitään tolkkua ja kumiin en luota senkään vertaa. Kauhulla odotan, että olen joskus raskaana vielä ja niin pitkällä, ettei aborttia enää saa. Meille riittää kaksi lasta ja enempää ei tähän taloon tule. Jos tulisi, ja mies muutta mielensä, niin tämä eukko lähtee. Mun lapsiluku on täynnä. Odotan, että 30v tulee mittariin ja istun vaikka koko päivän gynellä, jotta saan lähetteen essureen.

Vierailija
8/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap mitään ehkäisyä? Luulen kyllä että tupla tai triplaehkäisy ehkäisee kaikki mahdolliset vauvat, ei yhteen menetelmään kannata luottaa.

Vierailija
9/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sulla nimenomaan on "vapaata seksiä ilman riskejä" tiedossa seuraavat 9kk ja sen jälkeen vielä monta kuukautta!

Ap valitti tulevansa helposti raskaaksi ja sä neuvot luottamaan imetykseen ehkäisykeinona.

Vierailija
10/48 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen sai alkunsa toisesta yrityskierrosta. Toinen lapsi sai alkunsa yhdestä ainoasta kerrasta. Luulimme siis, että kolmaskin tulisi helposti. Kolmatta tehtiin ensin puoli vuotta, kunnes alkanut raskaus osoittautui tuulimunaksi. Toinen puoli vuotta meni, että olin taas raskaana. Eli vaikka kaksi ensimmäistä tulivat melkein itsestään, ei kolmas kerta enää ollutkaan niin helppo...

Ensimmäinen sai alkunsa ydenviikonlopun aikana. Toinen heti, kun päätettiin. Kolmatta on nyt työstetty 9kk, takana tuulimuna ja keskenmeno. Enää en edes jaksa uskoa, etä meille kolmas tulisi.

Vierailija
11/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ongelmaasi?

Nythän sulla nimenomaan on "vapaata seksiä ilman riskejä" tiedossa seuraavat 9kk ja sen jälkeen vielä monta kuukautta! Mitä ihmettä valitat?

Jos et halua enempää lapsia, hanki sterilisaatio...

Vierailija
12/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sillä erotuksella että odotan ensimmäistä vasta... tultiin ehkäisystä huolimatta raskaaksi. (onneksi oltiin kuitenkin jo suunniteltu perhettä niin tämä oli onnellinen tapahtuma). Pelko kuitenkin hieman alitajunnassa jyllää, ettei heti pamahda paksuksi. :) Toki tilanne on meidän kannalta onnellinen, pitää muistaa kuinka monet kärsivät tänä päivänä lapsettumuudesta. On etuoikeus että ei tarvitse hedelmättömyyttä pelätä. Eiköhän lääkärin avustuksella joku varmempi keino löydy, jotta voimme nauttia elämästä. :)

Vierailija
13/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausaikana voin niin pahoin, että himot 0.Nyktään seksiä varjostaa se raskaaksitulemisen pelko. Joka on aika vahva, koska lisää lapsia en tosiaan tahdo... Olen käsittänyt, että lääkärit suhtautuvat nuivasti nuoren kahden lapsen äidin sterilisaatioon? Onko kokemuksia?

Vierailija
14/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen ja kolmosen alkuunsaamiseen tarvittiin kuitenkin keltarauhastukihoito (Lugesteron). Tai no, tulin kyllä raskaaksi jokaisesta kierrosta mutta raskaudet menivät kesken rv 4-6 ilman keltarauhashormonia.

Eli eipä siitä ekasta voi vielä mitään sanoa...

Vierailija
15/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausaikana voin niin pahoin, että himot 0.Nyktään seksiä varjostaa se raskaaksitulemisen pelko. Joka on aika vahva, koska lisää lapsia en tosiaan tahdo... Olen käsittänyt, että lääkärit suhtautuvat nuivasti nuoren kahden lapsen äidin sterilisaatioon? Onko kokemuksia?

Vierailija
16/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun että "syö lautanen tyhjäksi kun afrikassa nähdään nälkää".

Vierailija
17/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän kuvittele imetyksen ehkäisevän? Miten niin 9kk ja mont kuukautta sen jälkeen??

Vierailija
19/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolme lasta, joista jokainen on saanut alkunsa heti kun on päätetty yrittää lasta. Olen tietenkin iloinen, että olen helposti raskautunut, mutta toisaalta olisi ollut kiva vähän pidempään jännätä yrittämistä.

Ikävää, että raskauden pelko haittaa seksielämää nykyisin. Meillä ei tätä ole ollut. Ehkäisynä olen käyttänyt pilleitä ja hormonikierukkaa. Voisittehan te käyttää tuplaehkäisyä esim. kierukka + kondomi.

Vierailija
20/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään iso ongelma, eikä lapsien saaminen monenkaan tekijän summana ole niin yksinkertaista kaikile, vaikka siihen ryhmään en kuulu. Eikä sitä nyt ihan voi verrata "syö lautanen tyhjäksi kun Afrikassa nähdään nälkää.." :D Anteeksi että nauran. Pitää olla nöyrä elämääkohtaan, koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan, siksi pitää suhteuttaa asioita. Tuo kuulostaa varmasti monen korvaan korkealentoiselta, mutta koskaan ei tosiaankaan voi tietää mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Itse olen saanut toisen mahdollisuuden ja se antaa aikalailla uutta perspektiiviä asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi