Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävää... tulen liian helposti raskaaksi.

Vierailija
05.06.2009 |

Molemmat lapset on saaneet alkunsa ekasta yrityskierrosta. Ei mitään "vappa seksiä koska vaan"-aikaa, vaan BAM: Heti. Ei edes sen suurempaa vauvakuumetta ollut, oli vain ns. oikea aika... olisi ollut kiva ilotella =).

Ja nyt kun lapsiluku on täynnä (2) enkä tosiaan enempää halua on seksi aina vähän epämiellyttävää raskaaksitulon pelosta... mikään ehkäisy ei ole varma. Äitini tuli raskaaksi kierukasta huolimatta, monta "kortsuvauvaa" tiedän, veljen vaimo raskautui pillereistä huolimatta...

Huoh. Kohtalotovereita?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se siitä...

Vierailija
22/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn. Ongelma on todellinen ap:lle eikä sitä vähennä se, että jotkut toiset ei saa lapsia.

Kamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten ihmisten sterilisaatioon joilla on "vain" 2 lasta?

ap

Vierailija
24/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten ihmisten sterilisaatioon joilla on "vain" 2 lasta? ap

Jos olette lääkäreiden mielestä liian nuoria sterilisaatioon niin sitten ehkäisynä:

- pillerit + kuparikierukka

- kuparikierukka tai hormonikierukka + kondomi

- kondomi + pillerit

- kuparikierukka + ehkäisykapseli

- tmv

Tai sitten vaikkapa: kuparikierukka, ehkäisypillerit ja kondomi.

Vierailija
25/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn. Ongelma on todellinen ap:lle eikä sitä vähennä se, että jotkut toiset ei saa lapsia. Kamaan.

Eli: selvittänyt sterilisaation mahdollisuutta, selvittänyt voisivatko käyttää kahta ehkäisyä yhtä aikaa.

Vierailija
26/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään iso ongelma, eikä lapsien saaminen monenkaan tekijän summana ole niin yksinkertaista kaikile, vaikka siihen ryhmään en kuulu. Eikä sitä nyt ihan voi verrata "syö lautanen tyhjäksi kun Afrikassa nähdään nälkää.." :D Anteeksi että nauran. Pitää olla nöyrä elämääkohtaan, koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan, siksi pitää suhteuttaa asioita. Tuo kuulostaa varmasti monen korvaan korkealentoiselta, mutta koskaan ei tosiaankaan voi tietää mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Itse olen saanut toisen mahdollisuuden ja se antaa aikalailla uutta perspektiiviä asioihin.

lapsilukuaan, on syynä sitten lapsettomuus tai superhedelmällisyys!

Vierailija
27/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 30 ja mieheni 32

Kaksi lasta on ja se riittää meille

Nykyään meillä ei ole edes seksiä raskauden pelossa

Vierailija
28/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuule sama ongelma kuin ap:lla että ihan lämpimikseni en kuitenkaan puhu asisoita ja on yhtä todellinen minullekin. Lässyn lässyn vain itsellesi!

Vierailija
29/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasti tullut raskaaksi ekasta yrityskierrosta. Ihan kiva kyllä ettei tarvinnut pitkään odottaa plussaa. Nyt mulla on hormoonikierukka ja on pelittänyt vallan hyvin, vuosi tätä takana ja vielä ei plussaa. Ehkä vielä yhdelle olisi kyllä sijaa meillä - joskus vuosien päästä.

Vierailija
30/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hormonikierukka on yhtä varma kuin sterilisaatio, suosittelen sitä lämpimästi!

Vierailija
31/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun lapsiluku on täynnä (2) enkä tosiaan enempää halua on seksi aina vähän epämiellyttävää raskaaksitulon pelosta...

Mene steriloitavaksi. Jos piuhat on katkaistu, niin ei ole mahdollista että tulisit raskaaksi vaikka kuinka sekstailisit.

Vierailija
32/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautuminen tapahtui kovin helposti ja äkkiä. Yhdynnässä oli jotenkin tavallista voimakkaampi tunne kun tarkoituksena oli vauvan siittäminen.

Sitä tunnetta olis saanut kestää kauemminkin.

Vierailija
33/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän viisi naista, joille tehty sterilisaatio ja sitten ovat muutaman vuoden päästä naukumassa purkua!

Ero voi tulla ja uuden ukon kanssa on pakko lapsi hankkia (useimmilla näköjään).

Vierailija
34/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kyseli sterilisaatiosta

Meillä oli (on toki yhä) kolme lasta, vanhemmat kaksosia ja kuopus "yksönen". Tätä ei nyt aivan voi verrata ap:n tapaukseen. Olen itsekin tullut raskaaksi aina helposti siis ekalla kerralla, kaksosia ei edes yritetty vaan saivat alkunsa, vaikka minä söin pillereitä ja käytettiin kondomia. Kuopus sai alkunsa, vaikka minulla oli hormonikierukka. Kaksosten syntyessä minulla repesi kohtu ja tämän takia jouduin hätäsektioon jne. Kohtua ei kuitenkaan jouduttu poistamaan. Kuopuksen syntymä käynnistettiin, koska lääkäri epäili, ettei kohtu kestä loppuun asti vaan repeää ja kävi ilmi, että niin olisi tapahtunutkin, jos oltais raskaus päästetty laskettuun aikaan asti. Tuon jälkeen kuitenkin päätettiin (kaksi lasta olisi riittänyt meille), että minä menen ns. sterilisaatioon tai siis aloin puhua lääkärille kohdun poistosta, koska kohdussa olevat kiinnikkeet aiheutti kipua jne. Lääkäri kyseli olenko aivan varma, etten halua lapsia ja sanoin, että kyllä, koska molemmissa raskauksissa oli oma henkeni vaarassa. Sain sterilisaation siis kohtu poistettiin ja piuhat katkaistiin ja olin tuolloin 24v. En tiedä voiko sterilisaatiota saada vain siksi, että tulee helposti raskaaksi, mutta näin tapahtui minulle

Vierailija
35/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko raskaaksi menkkojen aikaan? Mistä voit vasta kahden lapsen jälkeen todeta tulevasi helposti raskaaksi?

Tässäpä sulle vinkki: Käyttäkää kortsua ja välttäkää naimista oviksen aikaan, niin eiköhän se ole ihan riittävä ehkäisy!!

Meillä on aina ollut ehkäisynä pelkkä kortsu, eikä ole 10 vuoteen pettänyt!!! Meillä neljä(kohta viisi) lasta, jotka ovat saaneet alkunsa vain ja ainoastaan oviksen aikaan.

Vierailija
36/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä(kohta viisi) lasta, jotka ovat saaneet alkunsa vain ja ainoastaan oviksen aikaan.

No, eiks kaikki lapset saa alkunsa oviksen aikaan??? Eikohan se ongelma ole ennemankin siina, ettei ovis ole ainakaan kaikilla aina ihan saannollinen.

Vierailija
37/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko raskaaksi menkkojen aikaan? Mistä voit vasta kahden lapsen jälkeen todeta tulevasi helposti raskaaksi?

Tässäpä sulle vinkki: Käyttäkää kortsua ja välttäkää naimista oviksen aikaan, niin eiköhän se ole ihan riittävä ehkäisy!!

Meillä on aina ollut ehkäisynä pelkkä kortsu, eikä ole 10 vuoteen pettänyt!!! Meillä neljä(kohta viisi) lasta, jotka ovat saaneet alkunsa vain ja ainoastaan oviksen aikaan.

ensimmäinen lapsi sai lkunsa kp 7/30 ja toinen kp 23/30

-se jolla ei seksiä, koska pelkää raskautta-

Vierailija
38/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi tuli ensimmäisestä yrityksestä. Toka lapsi tuli, vaikka yritin tähdätä ns. "epävarmoihin päiviin".

Meillä on kondomi käytössä, mutta mulla on jatkuva raskautumisen pelko. Aika monta kertaa on tullu tehtyä raskaustesti ihan vain mielenrauhan vuoksi.

Vierailija
39/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen osannut olla kiitollinen kolmesta lapsesta, mutta jatkuvasti pelottaa raskautuminen.

Ensimmäinen sai alkunsa vaikka söin ihan säännöllisesti pillereitä. Tämä jälkeen en pillereitä ole syönytkään. Hormonikierukkaa pidin n. 6kk ja otin pois jatkuvan vuodon vuoksi. Toinen ja kolmas ekasta "yrittämästä", tosin en koskaan edes ole tiennyt, että milloin on ovulaatio, kun kierron pituu vaihteli 26- 32 pv:n välillä.

En voi perinnöllisen geenivirheen vuoksi käyttää mitään hormonipohjaisia ehkäisytuotteita. Toiseksi tiedän parikin tapausta, jossa nainen on sterilisaation jälkeen tullut raskaaksi. Sen vuoksi en siihenkään uskalla luottaa.

Miehelle olen ehdottanut, että miehelle tehtäisiin vasektomia, mutta ei ole vielä ainakaan asian eteen tehnyt mitään. Kondomilla mennään ja ei oikein voi nauttia seksistä, kun koko ajan pelkää jotain tapahtuvan...

Ymmärrän siis pelkosi, vaikka se voi toisista tuntua ihan hullulta.

Vierailija
40/48 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muistaa jatkuvasti kertoa minulle, kuinka hän tuli raskaaksi jo pelkästään isän kalsareita haistaessa. Itse olen kaksi lasta onnistunut hoitojen avulla saamaan. Mutta tuo äitini onnekkuus kyllä jaksaa naurattaa, että eikö ole ollut muuta tekemistä kuin isän kalsoja haistella. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä