Yhä useampi hakee edelleen työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka hakemuksien hylkäämistä on lisätty
Nyt asiantuntijat kertovat mistä eri syistä ihmiset ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä, miks eläkkeelle pääsyn ehtoja on tiukennettu, ja miksi yhä useampi eläkehakemus päätyy hylätyksi.
Kommentit (68)
No kyllä se myös vuokra-asuntoa luovutettaessa näkyy, että voimat on loppu eikä asuntoa ole siivottu kuin kerran vuodessa, nimittäin lika pinttyy, ei sitä saa enää pois.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se myös vuokra-asuntoa luovutettaessa näkyy, että voimat on loppu eikä asuntoa ole siivottu kuin kerran vuodessa, nimittäin lika pinttyy, ei sitä saa enää pois.
Kuulemma keksittjä oireita.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se myös vuokra-asuntoa luovutettaessa näkyy, että voimat on loppu eikä asuntoa ole siivottu kuin kerran vuodessa, nimittäin lika pinttyy, ei sitä saa enää pois.
Silloin kun työkkäri määrää johonkin sijaisuuteen vaikka vuodeksi ei jaksa koko aikana siivota asuntoa. Vapaa-aika menee kerätessä voimia, että jaksaa istuskella toimistotöissä ja tehdä töissä alle puolet siitä mitä muut.
Kelan mielestä terve kuin pukki, oireet itse keksittyjä.
No eipä ole vuokralaisella rahaa maksaa korvauksia asunnon pinnoista, kun saa 595 yleistuen. Ei ole tilillä rahaa, vaikka asunnon omista vaatisi mitä korvauksia. Kun ei jaksa terveysoireiden takia siivota niin ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvissa on valheenpaljastimia. Miksi ei kokeilla, saataisiinko niillä kiinni oireita esittäviä?
luotetavia vain elokuvissa ovat.
Kykenen kyllä esittämään työkykyistä työnhakijaa mutta se oikeasti käy työstä. Alan saamaan taas burnoutin oireita pelkästä työnhakemisen näyttelemisestä ja tämä ei ole vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Niin no mitenhän nyt tuo keksiminen on. Työkaverit vinkkasivat pomolle etten ole työkykyinen ja pomo passitti lääkäriin. Lääkäri kirjoitti tk-eläkelausunnon ja itse kuvailin myös hakemuksessa miten vaikuttaa työkykyyn. No hylkyhän se tuli. Vakuutuslääkärin mukaan olen työkykyinen vaikka en muista tehneeni jotain työtehtävää, käytän jokaisen tehtävän tekemiseen kohtuuttoman pitkän ajan. Nämä siis silloin kun ylipäätään olen työpisteellä. Suurimman osan, tai ainakin vähintään puolet työajasta haahuilen pitkin suurta työpaikkaa enkä välttämättä itse muista olleeni jossain paikassa jonain tiettynä aikana. Nukun pukkarin penkeillä ja vessassa, sitten muuten vaellan paikasta toiseen. Työkykyinen. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Niin no mitenhän nyt tuo keksiminen on. Työkaverit vinkkasivat pomolle etten ole työkykyinen ja pomo passitti lääkäriin. Lääkäri kirjoitti tk-eläkelausunnon ja itse kuvailin myös hakemuksessa miten vaikuttaa työkykyyn. No hylkyhän se tuli. Vakuutuslääkärin mukaan olen työkykyinen vaikka en muista tehneeni jotain työtehtävää, käytän jokaisen tehtävän tekemiseen kohtuuttoman pitkän ajan. Nämä siis silloin kun ylipäätään olen työpisteellä. Suurimman osan, tai ainakin vähintään puolet työajasta haahuilen pitkin suurta työpaikkaa enkä välttämättä itse muista olleeni jossain paikassa jonain tiettynä aikana. Nukun pukkarin penkeillä ja vessassa, sitten muuten vaellan paikasta toiseen. Työkykyinen. Jep jep.
Minä haen työpaikkaasi ja tulen sitten sinne haahuilemaan puolestasi. Paikkakunta? Firma? Toimi?
Lääkärit laittavat niihin lausuntoihinsa ensisijaiseksi diagnoosiksi jonkun, mikä ei oikeuta työkyvyttömyyseläkkeeseen, ja sen lisäksi sen diagnoosin, mikä oikeasti aiheuttaa sen työkyvyttömyyden. Kelan lääkäri katsoo vain ensisijaisen diagnoosin ja antaa sen perusteella hylkäävän päätöksen.
Ja taas pääsee lääkäri kirjoittamaan uutta lausuntoa, jonka Kelassa työskentelevä kollega sitten hylkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Niin no mitenhän nyt tuo keksiminen on. Työkaverit vinkkasivat pomolle etten ole työkykyinen ja pomo passitti lääkäriin. Lääkäri kirjoitti tk-eläkelausunnon ja itse kuvailin myös hakemuksessa miten vaikuttaa työkykyyn. No hylkyhän se tuli. Vakuutuslääkärin mukaan olen työkykyinen vaikka en muista tehneeni jotain työtehtävää, käytän jokaisen tehtävän tekemiseen kohtuuttoman pitkän ajan. Nämä siis silloin kun ylipäätään olen työpisteellä. Suurimman osan, tai ainakin vähintään puolet työajasta haahuilen pitkin suurta työpaikkaa enkä välttämättä itse muista olleeni jossain paikassa jonain tiettynä aikana. Nukun pukkarin penkeillä ja vessassa, sitten muuten vaellan paikasta toiseen. Työkykyinen. Jep jep.
Minä haen työpaikkaasi ja tulen sitten sinne haahuilemaan puolestasi. Paikkakunta? Firma? Toimi?
Ei tänne oteta ketään vaikka minä lähtisinkin. Enkä muutenkaan suosittele tällaista paikkaa kenellekään. Osaksi työpaikan surkean ilmapiirin sairauteni paheni.
Laiskuuttaan hakevat. Enää ei voi feikata niin hyvin kuin ennen vanhaan. Sitten kun työhaluttomuuseläke on saatu, vointi kohenee kummasti.
Itselleni kävi tänä vuonna sillä tavalla oudosti, että kuntoutustukeeni haettu vuosittainen jatko muutettiin pyytämättä pysyväksi työkyvyttömyyseläkkeeksi. Kenties olen sitten toivoton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuttaan hakevat. Enää ei voi feikata niin hyvin kuin ennen vanhaan. Sitten kun työhaluttomuuseläke on saatu, vointi kohenee kummasti.
Tiedätkö mä osaan taikoa. Siirsin juuri sairauteni sinulle. Odota jonkin aikaa ja pääset sitten laiskuuttasi hakemaan saikkua ja eläkettä. Sinulla on vielä tervettä aikaa jonkin verran, mutta sitten...
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuttaan hakevat. Enää ei voi feikata niin hyvin kuin ennen vanhaan. Sitten kun työhaluttomuuseläke on saatu, vointi kohenee kummasti.
Kun pää on yhtä aivosumu ja virastossa asiakkaiden postit menevät vääriin osoitteisiin niin ei ole mitään vastuuta, koska kela hylkää sairaspäivärahahakemukset ja työkyvyttömyyseläkehakemukset oikeasti sairailta ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuttaan hakevat. Enää ei voi feikata niin hyvin kuin ennen vanhaan. Sitten kun työhaluttomuuseläke on saatu, vointi kohenee kummasti.
Kun pää on yhtä aivosumu ja virastossa asiakkaiden postit menevät vääriin osoitteisiin niin ei ole mitään vastuuta, koska kela hylkää sairaspäivärahahakemukset ja työkyvyttömyyseläkehakemukset oikeasti sairailta ihmisiltä.
Aina voi vedota, että on kertonut oireistaan ja hakenut sairaspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä mikä on hylätty. Eli työ virheet ovat kelan vastuulla.
Olet terve, jos jaksat mennä työpaikalle tai jaksat pestä koneellisen pyykkiä päivässä. Eli töihin vaan, töissä ei tarvitse tehdä yhtään mitään muuta kuin nostaa palkka.
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Kyllä, in törkeää keksiä oireita päästäkseen elelemään muiden rahoilla.
Omatoimisesti jaksat melkein yhden koneellisen päivässä pestä pyykkiä eli terve. Toisin sanoe hae työpaikka ja pyydä puoliso viemään sut sinne. Kelan mukaan töissä ei tarvitse tehdä muuta kuin istua.
On lääkärinlausunnot. Ei auta. Kamalaa oikeasti sairaalle ihmiselle.