Kyllä tuli taas hirveä Passikuva
Olen siirränyt yli kk kuvaan menoa, koska alan aina stressaamaan. Nyt oli sovia päivä ja luulin taas tehneeni kaiken oikein, mutta pilallehan se meni. Kaikki neuvot ennen kuvan ottoa taas unohtui. Eli liikumista juurikin kylmässä ilmassa ainakin n.15 min ennen kuvaan menoa -> Unohtui. Ei liian siistiä tukkaa, koska se katoaa siihen helv..valkoiseen taustaan -> Unohtui, tai en taas uskonut kuinka siinä käy. Leuka ylös-> jäi tekemättä, koska kuva otettiin niin nopeasti. Yritin hymyilä, mutta koska aloin jännittää, niin suupielet meni kuin Stubbin pressikuvassa. Tuloksena aivan hirveä muumiomainen kuva, jossa kaksari pilkottaa. Maksoi 28e, joten ei viitsisi alkaa otattamaan uusia, koska mahdollisuus epäonnistua on niin suuri ... Senkin olen joskus tehnyt. Josko sitä sitten 5v päästä onnistuisi
Kommentit (47)
Mitä väliä? Ei passikuvaa tavata laittaa mihinkään esille, ja kun sitä joutuu jollekin esittelemään, kuvan ainoa tehtävä on että siitä tunnistaa henkilön.
Päätin vuosia sitten jo, että passi- yms. kuvalla ei ole minulle merkitystä. Sen katsoo vain joku viranomainen tosi harvoin. Viimeksi pressanvaaliäänestyksessä. Jos ruma kuva häntä häiritsi, niin häiritköön sitten. Minulle riittää se, että asiakirjalla saa todistettua henkilöllisyytensä.
En siis nykyään edes yritä näyttää jotenkin hyvältä, kun käyn passikuvassa. Olen ihan tavallisesti ja sitten salama leimahtaa. Ja kas, taas tuli ruma kuva! Ja hällä väliä.
Älä huoli! Minun passikuvassa leuka on kuin Ridge Forresterilla Kaunareissa. Nenä on kunnon pottu, silmät syvällä päässä ja karsastavat. Tukka on kuin olisi laitettu sukkahousu päähän. Tuikea ja pistävä ilme, kuin olisin antamassa kansakoulussa lapsille karttakepistä kynsille. Passikuvassahan ei saa hymyillä. Kaulaa ei näy, mutta tuplaleuka sitten senkin edestä. Ja minä olin nätti nuorempana...
Yritin hymyilä
Se on kiellettyä nykyään passikuvassa, joten hyvin meni, jos ei irronnut hymyä.
Mitä väliä? Todennäköisesti totuuden näköinen kuva, kun olet reissussa rähjääntyneenä.
Kirpaiseeko totuus miltä oikeasti näytät? Tuossa ei voi silotella naamaansa kuten Instassa.
Mä otin itse. Ja läpi meni ja kehuivat vielä että harvoin on näin hyvä kuva ja oikeilla mitoilla.
Joku sovellus mihin kuva syötettiin ja laittoi sen oikeaan "muottiin" passikuvaa varten. Makso joku 5€.
Samaistun niin!! Mun passikuva kuin kauhugalleriasta. Näytti siltä, että kuvaajaakin nauratti, kun valitsi otoksista "parhaimman".
Suomessa voisi olla Pahin Passikuva kilpailu. Tai sitten ei.
Yleensä lomalta tullessa näyttää just passikuvalta eli se on hyvä niin pääsee sit helposti Suomeen...
Vierailija kirjoitti:
Yritin hymyilä
Se on kiellettyä nykyään passikuvassa, joten hyvin meni, jos ei irronnut hymyä.
No kyllä saa ottaa pienen hymynvireen ja etenkin silmillä kannattaa hymyillä, sillä on suuri merkitys. Kuvaaja oli mulla hyvä kun sanoi näin ja ekaa kertaa tuli siedettävä kuva. Jos on vaan naama peruslukemilla ns. restin bitch face -tyyliin niin karmealtahan se näyttää.
En ole käyttänyt tätä mutta kuulostaa siltä että itse otettu passikuva toimii hyvin myös.
Vierailija kirjoitti:
Kirpaiseeko totuus miltä oikeasti näytät? Tuossa ei voi silotella naamaansa kuten Instassa.
Passikuvassa ei saa näkyä varjoja juoneissa, kasvot on valaistava edestäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Ei passikuvaa tavata laittaa mihinkään esille, ja kun sitä joutuu jollekin esittelemään, kuvan ainoa tehtävä on että siitä tunnistaa henkilön.
Minua ei ainakaan passikuvasta voi tunnistaa kukaan. Kuvaaja käski ottaa rillit pois ja kiskoi leveän pannan avulla hiukset olemattomiin. Hymyillä ei saanut, naama luonnottoman ilmeettömänä, valaistus kova; vain kovan luokan rikollinen voi näyttää tuolta. Joka kerran kun henkkarit näytän, ällöttää itseänikin. Alkossa purskahti myyjä nauramaankin....mua kiukuttaa pelkästään ajatuskin, että mun lompsassa on roisin äijän kuva. Ja siis tosi uhkaava sellainen. Olen suht nätti nuori nainen.
Mä menin krapulassa passikuvaan. Tarvitseeko edes mainita, että hirveähän siitä kuvasta tuli. Jopa kuvaaja vaikutti vaivaantuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun niin!! Mun passikuva kuin kauhugalleriasta. Näytti siltä, että kuvaajaakin nauratti, kun valitsi otoksista "parhaimman".
MIelestäni minustakin oli parempia otoksia. Viimeisessä jotankin väsähdin tekopirteän ilmeen pitämiseen ja mietin heti, että ei kai vaan sitä valitse. Sehän se oli. Olis kiva kun näyttäisi kuvat ja saisi itse valita. ?????? Näytän nyt id kortissa vankikarkurilta.
Harjoitelkaa ilmettä ennen passikuvaan menoa peilin edessä ja koittakaa toistaa sama ilme kuvan oton aikana.
Pieni hymy saa olla.
Vähän niin kuin näin?