Yhä useampi hakee edelleen työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka hakemuksien hylkäämistä on lisätty
Nyt asiantuntijat kertovat mistä eri syistä ihmiset ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä, miks eläkkeelle pääsyn ehtoja on tiukennettu, ja miksi yhä useampi eläkehakemus päätyy hylätyksi.
Kommentit (68)
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ioman hakemistakaan saa, vaikka tuntuu ettei sitä saa hakemallakaan vaikka olisi määrätty työntekokielto terveydellisistä syistä.
595 yleistuella ei pärjää. Pakko hakea laitoshuoltajaksi. Kelan mielestä ihminen on työkykyinen, jos jaksaa mennä sinne työpaikalle. Eli voi nukkus vessoissa koko päivän, ei tarvitse siivota mitään eikä työkyvytön siivoakaan, nostaa vain palkan.
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Minulle oli kirjoitettu hylkäys päätökseen noin. Saan sen verran aikaan päivässä, että pesen koneellisen pyykkiä enkä sitäkään joka päivä. Ihminen on kuulemma silloin työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.
Ei ole keksitty itse, mutta ilmeisesti se pitää todistaa siivoustyössä niin, että koko sairaala tai hoitokoti on noroviruksessa. Töitä kun tehdään niiden oireiden kanssa.
Keisarileikkaus potilas oksentaa ja ripuloi 12 h leikkauksen jälkeen. No, ei se haittaa miten on siivottu, kunhan jaksat siirtyä kotoa työpaikalle. Se riittää kelan mielestä.
Ilman koehengittäjistä on huutava pula
Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään.
Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään.
Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.
Sairaalassa on monta vessaa, sinne nukkumaan ja ovi lukkoon. Palkka juoksee. Eivät voi sanoa mitään, kun on sairaspäivärahaa jo haettu eikä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään.
Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.
Mies- ja naispotilaat huoneissa sekaisin ja yksi vessa. Senkus nauttivat toistensa kusi- ja paskatahroista.
Kelan työntekijät ei voi missään ollessaan valittaa siivouksen tasosta tai palvelun, kun itse eivät myönnä sairaspäivärahaa tai eläkettä sairaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään.
Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.
Sairaalassa on monta vessaa, sinne nukkumaan ja ovi lukkoon. Palkka juoksee. Eivät voi sanoa mitään, kun on sairaspäivärahaa jo haettu eikä saa.
Tämä maa on sairas.
Todella loukkaavaa oikeasti sairaana lukea, että oireet olisivat itse keksittyjä. Törkeää toimintaa Kelalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään.
Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.
Mies- ja naispotilaat huoneissa sekaisin ja yksi vessa. Senkus nauttivat toistensa kusi- ja paskatahroista.
Pitää valehdella esimiehelle, että siivottu on, vaikka ei olisi siivonnut yhtään mitään.
Kova hinku ihmisillä päästä eläkkeelle muiden elätettäväksi.
Jos on syvästi masentunut ja on diagnoosi, mutta on kertonut lääkärille juovansa aika paljon kaljaa, niin se kaljan juonti estää KELA:n sairauspäivärahan ja työkyvyttömyyseläkkeen saannin, melko erikoista?
Ei sitä edes haeta itse. Hoitava lääkäri päättää hakemisesta. Tai en tiedä voiko hakemuksen lähettää itse Kelaan, mutta ei sillä mitään tee ilman lääkärinlausuntoa.
Elokuvissa on valheenpaljastimia. Miksi ei kokeilla, saataisiinko niillä kiinni oireita esittäviä?
Ei sitä ioman hakemistakaan saa, vaikka tuntuu ettei sitä saa hakemallakaan vaikka olisi määrätty työntekokielto terveydellisistä syistä.