Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useampi hakee edelleen työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka hakemuksien hylkäämistä on lisätty

Vierailija
25.06.2026 |

Nyt asiantuntijat kertovat mistä eri syistä ihmiset ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä, miks eläkkeelle pääsyn ehtoja on tiukennettu, ja miksi yhä useampi eläkehakemus päätyy hylätyksi.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012082556.html

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ioman hakemistakaan saa, vaikka tuntuu ettei sitä saa hakemallakaan vaikka olisi määrätty työntekokielto terveydellisistä syistä.

Vierailija
2/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ioman hakemistakaan saa, vaikka tuntuu ettei sitä saa hakemallakaan vaikka olisi määrätty työntekokielto terveydellisistä syistä.

595 yleistuella ei pärjää. Pakko hakea laitoshuoltajaksi. Kelan mielestä ihminen on työkykyinen, jos jaksaa mennä sinne työpaikalle. Eli voi nukkus vessoissa koko päivän, ei tarvitse siivota mitään eikä työkyvytön siivoakaan, nostaa vain palkan.

Vierailija
4/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.

Minulle oli kirjoitettu hylkäys päätökseen noin. Saan sen verran aikaan päivässä, että pesen koneellisen pyykkiä enkä sitäkään joka päivä. Ihminen on kuulemma silloin työkykyinen.

Vierailija
5/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.

Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
6/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.

Moni taitaa niitä MT-oireita itse keksiäkin. Pitää olla kunnon diagnoosi. Esim. ms-tautia ei pysty feikkaamaan, itselläni se auttoi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Ei ole keksitty itse, mutta ilmeisesti se pitää todistaa siivoustyössä niin, että koko sairaala tai hoitokoti on noroviruksessa. Töitä kun tehdään niiden oireiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisarileikkaus potilas oksentaa ja ripuloi 12 h leikkauksen jälkeen. No, ei se haittaa miten on siivottu, kunhan jaksat siirtyä kotoa työpaikalle. Se riittää kelan mielestä.

Vierailija
8/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koehengittäjistä on huutava pula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään. 

Vierailija
10/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään. 

Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään. 

Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.

Sairaalassa on monta vessaa, sinne nukkumaan ja ovi lukkoon. Palkka juoksee. Eivät voi sanoa mitään, kun on sairaspäivärahaa jo haettu eikä saa.

Vierailija
12/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään. 

Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.

Mies- ja naispotilaat huoneissa sekaisin ja yksi vessa. Senkus nauttivat toistensa kusi- ja paskatahroista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan työntekijät ei voi missään ollessaan valittaa siivouksen tasosta tai palvelun, kun itse eivät myönnä sairaspäivärahaa tai eläkettä sairaille.

Vierailija
14/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään. 

Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.

Sairaalassa on monta vessaa, sinne nukkumaan ja ovi lukkoon. Palkka juoksee. Eivät voi sanoa mitään, kun on sairaspäivärahaa jo haettu eikä saa.

Tämä maa on sairas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella loukkaavaa oikeasti sairaana lukea, että oireet olisivat itse keksittyjä. Törkeää toimintaa Kelalta.

Vierailija
16/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään toimistotöitä ei sairas saa. Hakijoita pilvin pimein. Pitää hakea siivoustöihin eikä kertoa sairauksista mitään. 

Jos potilashuoneessa on neljä potilasta niin riittää, kun viikon aikana lisää vessapaperia.

Mies- ja naispotilaat huoneissa sekaisin ja yksi vessa. Senkus nauttivat toistensa kusi- ja paskatahroista. 

Pitää valehdella esimiehelle, että siivottu on, vaikka ei olisi siivonnut yhtään mitään.

Vierailija
17/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova hinku ihmisillä päästä eläkkeelle muiden elätettäväksi.

Vierailija
18/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syvästi masentunut ja on diagnoosi, mutta on kertonut lääkärille juovansa aika paljon kaljaa, niin se kaljan juonti estää KELA:n sairauspäivärahan ja työkyvyttömyyseläkkeen saannin, melko erikoista?

Vierailija
19/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä edes haeta itse. Hoitava lääkäri päättää hakemisesta. Tai en tiedä voiko hakemuksen lähettää itse Kelaan, mutta ei sillä mitään tee ilman lääkärinlausuntoa.

Vierailija
20/68 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa on valheenpaljastimia. Miksi ei kokeilla, saataisiinko niillä kiinni oireita esittäviä?