Yhä useampi hakee edelleen työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka hakemuksien hylkäämistä on lisätty
Nyt asiantuntijat kertovat mistä eri syistä ihmiset ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä, miks eläkkeelle pääsyn ehtoja on tiukennettu, ja miksi yhä useampi eläkehakemus päätyy hylätyksi.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hakemuksia tulee sitä enemmän mitä useamman kerran sairaiden pitää eläkettä hakea ennenkuin saavat, jopa 9 kertaa. Siinä olisi 8 hakemusta vähemmän jos olisivat ensimmäisellä kerralla antaneet.
Työkkärin listoilla on kymmeniä tuhansia täysin työkyvttömiä ihmisiä, mitä järkeä siinä on? Turhaan yritetään työllistää sellaisia joista kaikki tietää ettei kukaan koskaan palkkaa, vaikka maksettaisiin. Se on työkkärin resurssien hukkaamista, riittäisi resurssit niille jotka voivat työllistyä, kun ei tarvitsisi teeskennellä auttavansa niitä joilla ei ole mitään toivoa.
Ja sitten tulee tietoturvaloukkauksia ja muita, kun näiden ihmisten päähän tulee miljoona ajatusta yhtä aikaa eikä edes lääkkeet auta keskittymiseen. Turha sitten asiakkaiden ja päälliköiden valittaa mistään.
No joo. Aikoinaan onnettomuuden jälkeen tutkittiin kaikki mahdollinen muistista ja motoriikasta lähtien. Se kesti 8kk. Sitten ylineurologi suositteli työkyvyttömyys eläkettä.
Hanusin kuitenkin vielä yrittää. Työeläkeyhtiö maksoi minulle kokeilun ajalta työkyvyttömyyseläkkeen korotettuna 33%. Päivät olivat 4 tuntisia.
Ei siitä mitään tullut ja neurologi tekikin työkyvyttömyys hakemuksen eläkeyhtiölle. Kelalle ei mennyt mitään papereita. Miksi asia kuuluisi kelalle millään lailla? 2 viikkoa ja tuli myöntävä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Minulle oli kirjoitettu hylkäys päätökseen noin. Saan sen verran aikaan päivässä, että pesen koneellisen pyykkiä enkä sitäkään joka päivä. Ihminen on kuulemma silloin työkykyinen.
Kannattaa niissä lausunnoissa painottaa miten vaivat vaikuttaa juuri siellä arjessa eikä työelämässä, koska sairas ei töissä ole.
Tietyt sanat pitää löytyä hakemuksista.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Aikoinaan onnettomuuden jälkeen tutkittiin kaikki mahdollinen muistista ja motoriikasta lähtien. Se kesti 8kk. Sitten ylineurologi suositteli työkyvyttömyys eläkettä.
Hanusin kuitenkin vielä yrittää. Työeläkeyhtiö maksoi minulle kokeilun ajalta työkyvyttömyyseläkkeen korotettuna 33%. Päivät olivat 4 tuntisia.
Ei siitä mitään tullut ja neurologi tekikin työkyvyttömyys hakemuksen eläkeyhtiölle. Kelalle ei mennyt mitään papereita. Miksi asia kuuluisi kelalle millään lailla? 2 viikkoa ja tuli myöntävä päätös.
Mutta osalla haetaan kelasta. Se riippuu työhistoriasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela väittää, että oireet itsekeksittyjä. Törkeää.
Minulle oli kirjoitettu hylkäys päätökseen noin. Saan sen verran aikaan päivässä, että pesen koneellisen pyykkiä enkä sitäkään joka päivä. Ihminen on kuulemma silloin työkykyinen.
Kannattaa niissä lausunnoissa painottaa miten vaivat vaikuttaa juuri siellä arjessa eikä työelämässä, koska sairas ei töissä ole.
Tietyt sanat pitää löytyä hakemuksista.
Luuletko, että sairas osaa kirjoittaa, kun vika aivoissa tai hakea oikeita tietoja e-kannasta. Tuttava auttaa, koska itse ei osaisi lähettää yhtään mitään liitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hakemuksia tulee sitä enemmän mitä useamman kerran sairaiden pitää eläkettä hakea ennenkuin saavat, jopa 9 kertaa. Siinä olisi 8 hakemusta vähemmän jos olisivat ensimmäisellä kerralla antaneet.
Työkkärin listoilla on kymmeniä tuhansia täysin työkyvttömiä ihmisiä, mitä järkeä siinä on? Turhaan yritetään työllistää sellaisia joista kaikki tietää ettei kukaan koskaan palkkaa, vaikka maksettaisiin. Se on työkkärin resurssien hukkaamista, riittäisi resurssit niille jotka voivat työllistyä, kun ei tarvitsisi teeskennellä auttavansa niitä joilla ei ole mitään toivoa.
Ja sitten tulee tietoturvaloukkauksia ja muita, kun näiden ihmisten päähän tulee miljoona ajatusta yhtä aikaa eikä edes lääkkeet auta keskittymiseen. Turha sitten asiakkaiden ja päälliköiden valittaa mistään.
No, ei voi toimistusjohtajat ja muut valittaa, jos heidän tiedot menevät väärille ihmisille, kun sairaita ihmisiä on määrätty tekemään sijaisuuksia. Ihan sama vaikka pää olisi yhtä seksmelskaa niin määrätään töihin ja virheitä tulee. Mutta voipa sanoa, että on kertonut oireensa ja hakenut sairaspäivärahaa tai tk-eläkettä. Kela ei ole myöntänyt eli heidän vika.
Samoin neliraajahalvaantuneista sänkyjen koemakaajista, kuolleista autojen törmäysnukeista ym. Eli aina on työkykyä jäljellä. Ei eläkettä!