Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että britit ei huuhtele tiskatyuja astioita

Vierailija
16.11.2025 |

Yök 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin. Asuin pohjois-Irlannissa vuonna 2003.

Sun asumiset ei kiinnosta.

Vierailija
42/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa sama juttu. Ihmettelin, miten saksalainen ystävä saa tiskattua astiansa käsin yhdessä pesualtaassa. No olihan se helppoa, kun suoraan saippuavedestä vaan kuivumaan viereiselle pikkutelineelle kaikki :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huuhdella Hollannissakaan.

Eikä Saksassa. Minun saksalainen appiukko suuttui minulle veden tuhlailusta kun huuhtelin astiat. 

Eikä Sveitsissä, on kokemusta. Eli ilmeisesti keskieurooppalainen tapa. Ja ihan käsittämätöntä. Eikö se pesuaine maistu sitten ruoassa, yök.

Vaikka ei maistuisi, niin jäähän siitä pakosta kemikaaleja astioihin.

Vierailija
44/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 1990-luvulla aupairina Lontoossa. Perheellä ei ollut tiskikonetta ja minua ohjeistettiin pesemään astiat pesuainevedessä ja laittamaan ne suoraan kuivaustelineeseen tiskialtaan viereen. Aina kun paikalla ei ollut ketään perheenjäsenistä, huuhtelin salaa astiat. Ja tiskiharjaakaan ei ollut vaan astiat pestiin pienellä sienellä.

Olin Lontoossa au pairinsa 1980, meillä oli kyllä silloin (jo) tiskikone ja kunnon suihku. Vaihtelee varmaan varallisuuden mukaan, ja kaupungin/maaseudun. Nyky-Lontoo on kyllä ihan kehityksessä mukana, monessa asiassa jopa meitä edellä.

Vierailija
45/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalit lienee tuhonneet pikku hiljaa brittien aivot kun apinat ottaa vallan. Ennen olivat hyvin temperamenttisia taistelijoita kaikkia vieraita kohtaan.

Vierailija
46/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Kongon guano astiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Ilmankos ovat kuolintilastojen kärjessä olleet viime vuosina ja varmaan aiemminkin. 

https://www.scribd.com/document/539399560/Deagel-2025-Forecast-by-Count…

Vierailija
48/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä. Kävin teini-ikäisenä kielikurssilla Briteissä. En kuollut huuhtelemattomiin lautasiin (enkä mihinkään muuhunkaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairy maistuu pahalle.

Vierailija
50/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummut muisteloo. On siinä taas ihmettelemistä kun kaikkialla ei toimitakaan suominormien mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä

Höpö höpö: ei pidä paikkaansa.