Tiesitkö että britit ei huuhtele tiskatyuja astioita
Kommentit (51)
Saksassa sama juttu. Ihmettelin, miten saksalainen ystävä saa tiskattua astiansa käsin yhdessä pesualtaassa. No olihan se helppoa, kun suoraan saippuavedestä vaan kuivumaan viereiselle pikkutelineelle kaikki :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huuhdella Hollannissakaan.
Eikä Saksassa. Minun saksalainen appiukko suuttui minulle veden tuhlailusta kun huuhtelin astiat.
Eikä Sveitsissä, on kokemusta. Eli ilmeisesti keskieurooppalainen tapa. Ja ihan käsittämätöntä. Eikö se pesuaine maistu sitten ruoassa, yök.
Vaikka ei maistuisi, niin jäähän siitä pakosta kemikaaleja astioihin.
Vierailija kirjoitti:
Olin 1990-luvulla aupairina Lontoossa. Perheellä ei ollut tiskikonetta ja minua ohjeistettiin pesemään astiat pesuainevedessä ja laittamaan ne suoraan kuivaustelineeseen tiskialtaan viereen. Aina kun paikalla ei ollut ketään perheenjäsenistä, huuhtelin salaa astiat. Ja tiskiharjaakaan ei ollut vaan astiat pestiin pienellä sienellä.
Olin Lontoossa au pairinsa 1980, meillä oli kyllä silloin (jo) tiskikone ja kunnon suihku. Vaihtelee varmaan varallisuuden mukaan, ja kaupungin/maaseudun. Nyky-Lontoo on kyllä ihan kehityksessä mukana, monessa asiassa jopa meitä edellä.
Kemikaalit lienee tuhonneet pikku hiljaa brittien aivot kun apinat ottaa vallan. Ennen olivat hyvin temperamenttisia taistelijoita kaikkia vieraita kohtaan.
Vai niin. Ilmankos ovat kuolintilastojen kärjessä olleet viime vuosina ja varmaan aiemminkin.
https://www.scribd.com/document/539399560/Deagel-2025-Forecast-by-Count…
En välitä. Kävin teini-ikäisenä kielikurssilla Briteissä. En kuollut huuhtelemattomiin lautasiin (enkä mihinkään muuhunkaan).
Mummut muisteloo. On siinä taas ihmettelemistä kun kaikkialla ei toimitakaan suominormien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä
Höpö höpö: ei pidä paikkaansa.
Sun asumiset ei kiinnosta.