Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö että britit ei huuhtele tiskatyuja astioita

Vierailija
16.11.2025 |

Yök 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Käsittelimme aihetta jo 1990-luvulla koulun englannin tunnilla.

Vierailija
2/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän he eivät vain ala huuhdella niitä, kun asiaa on varmaan ihmetelty muualta tulleiden toimesta jo vuosikymmenet? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä

Vierailija
4/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Mutta he kuivaavat ne pyyhkeellä siitä edestä.

Vierailija
5/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ku pesis kädet mutta jättäisi saippuan pesemättä pois

Vierailija
6/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Asuin pohjois-Irlannissa vuonna 2003.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Tanskassa. Pyyhditään vaahtoiset astiat käsipyyhkeellä.

Vierailija
8/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä

Eivät huuhtele, olen asunut Briteissä ja kyllä näin on, suussa voi Fairyn maun tuntea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä

Eivät huuhtele, olen asunut Briteissä ja kyllä näin on, suussa voi Fairyn maun tuntea.

Asun Briteissä. Ajat muuttuu ja astiat huuhtoutuu.

Vierailija
10/51 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Olin kielikurssilla 80-luvulla ja niin vaan paskavedessä lilluneet astiat nostettiin huuhtelematta kuivumaan. Yöks.

Ja ruuaksi oli aina tölkkipapuja, kalapuikkoja ja ranuja. Aina. Kuvottavaa. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole myöskään samanlaista tarvetta käydä suihkussa kuin muilla eurooppalaisilla.

Vierailija
12/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylppäreissä on kokolattiamatot joten koko kylppäri on homeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Tapailin brittimiestä ja tuli hirveä riita niistä fairyn makuisista astioista. En lopulta antanut enää miehen tiskata.

Vierailija
14/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin. Olin kielikurssilla 80-luvulla ja niin vaan paskavedessä lilluneet astiat nostettiin huuhtelematta kuivumaan. Yöks.

Ja ruuaksi oli aina tölkkipapuja, kalapuikkoja ja ranuja. Aina. Kuvottavaa. 

 

Meillä ei 80-kuvun kielikurssilla tuollaisia ruokia ollut, vaan lähinnä pasta bolognese tyyppistä. Viikonloppuisin kanaa ja uuniperunoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin seurustelin brittimiehen kanssa vuosia. Kuivauskaapin puute tuntui käsittämättömältä ja se kuivausrumba pyyhkeellä niin turhauttavalta. Lopuksi astiat vielä takaisin kaappiin! Paperitapetit vessassa, samoin pehmeä kokolattiamatto ja pöntön päällystys karvalanka virityksillä. Hygieniasta viis, toki olihan se nättiä!

Vierailija
16/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en huutele 

Vierailija
17/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmilla ole tiskikone sielläkin

Vierailija
18/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huuhdella Hollannissakaan.

Vierailija
19/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteillä on myös kokolattiamatot kylpyhuoneissa, joten en ihmettele.

Vierailija
20/51 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin. Olin kielikurssilla 80-luvulla ja niin vaan paskavedessä lilluneet astiat nostettiin huuhtelematta kuivumaan. Yöks.

Ja ruuaksi oli aina tölkkipapuja, kalapuikkoja ja ranuja. Aina. Kuvottavaa. 

 

Meillä oli välillä myös paistettua kananmunaa. Vessapaperi oli kuin leivinpaperia. Jos tuli vieraita, se vaihdettiin pehmeään. Suihkussa sai käydä kerran viikossa.