Tiesitkö että britit ei huuhtele tiskatyuja astioita
Kommentit (51)
Miksiköhän he eivät vain ala huuhdella niitä, kun asiaa on varmaan ihmetelty muualta tulleiden toimesta jo vuosikymmenet?
Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä
Tiesin. Mutta he kuivaavat ne pyyhkeellä siitä edestä.
Sama ku pesis kädet mutta jättäisi saippuan pesemättä pois
Tiesin. Asuin pohjois-Irlannissa vuonna 2003.
Eikä Tanskassa. Pyyhditään vaahtoiset astiat käsipyyhkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä
Eivät huuhtele, olen asunut Briteissä ja kyllä näin on, suussa voi Fairyn maun tuntea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Suurin osa huuhtelee kyllä
Eivät huuhtele, olen asunut Briteissä ja kyllä näin on, suussa voi Fairyn maun tuntea.
Asun Briteissä. Ajat muuttuu ja astiat huuhtoutuu.
Tiesin. Olin kielikurssilla 80-luvulla ja niin vaan paskavedessä lilluneet astiat nostettiin huuhtelematta kuivumaan. Yöks.
Ja ruuaksi oli aina tölkkipapuja, kalapuikkoja ja ranuja. Aina. Kuvottavaa.
Heillä ei ole myöskään samanlaista tarvetta käydä suihkussa kuin muilla eurooppalaisilla.
Ja kylppäreissä on kokolattiamatot joten koko kylppäri on homeessa.
Tiedän. Tapailin brittimiestä ja tuli hirveä riita niistä fairyn makuisista astioista. En lopulta antanut enää miehen tiskata.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin. Olin kielikurssilla 80-luvulla ja niin vaan paskavedessä lilluneet astiat nostettiin huuhtelematta kuivumaan. Yöks.
Ja ruuaksi oli aina tölkkipapuja, kalapuikkoja ja ranuja. Aina. Kuvottavaa.
Meillä ei 80-kuvun kielikurssilla tuollaisia ruokia ollut, vaan lähinnä pasta bolognese tyyppistä. Viikonloppuisin kanaa ja uuniperunoita.
Minäkin seurustelin brittimiehen kanssa vuosia. Kuivauskaapin puute tuntui käsittämättömältä ja se kuivausrumba pyyhkeellä niin turhauttavalta. Lopuksi astiat vielä takaisin kaappiin! Paperitapetit vessassa, samoin pehmeä kokolattiamatto ja pöntön päällystys karvalanka virityksillä. Hygieniasta viis, toki olihan se nättiä!
Eiköhän useimmilla ole tiskikone sielläkin
Briteillä on myös kokolattiamatot kylpyhuoneissa, joten en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin. Olin kielikurssilla 80-luvulla ja niin vaan paskavedessä lilluneet astiat nostettiin huuhtelematta kuivumaan. Yöks.
Ja ruuaksi oli aina tölkkipapuja, kalapuikkoja ja ranuja. Aina. Kuvottavaa.
Meillä oli välillä myös paistettua kananmunaa. Vessapaperi oli kuin leivinpaperia. Jos tuli vieraita, se vaihdettiin pehmeään. Suihkussa sai käydä kerran viikossa.
Tiesin. Käsittelimme aihetta jo 1990-luvulla koulun englannin tunnilla.