Kasvissyöjä, syötkö hampurilaisketjujen hampurilaisia?
Itse olen tähän asti syönyt. Ei ole tullut mieleen, että olisi pihvit paistettu samoissa rasvoissa kuin lihat. 🤢
Kommentit (17)
LIHAA, HAHAHAHAHAH NAM NAM!!! VI T TUUN JOTKUT SOIJA"PIHVIT" PTHYI!!!!
Syön. Ei haittaa jos on paistettu samassa rasvassa, en ole niin tarkka.
Syön, eikä mua haittaa millään tapaa, että on paistettu samassa rasvassa kuin lihat. Eihän se samassa rasvassa tai samalla parilalla paisto mitenkään lisää eläinten kärsimystä tai mun ruoan ilmastovaikutuksia, yhtään lihapihviä tai nugettia lisää ei tuoteta sen takia.
En syö tästä lähtien enää. Myös minulle uusi tieto. Kasvissyöjien paratiisissa eli Intiassa joskus kävi sama ilmi jonkun ketjun/yksittäisen paikan kohdalla ja siitä tuli aivan valtava spektaakkeli.
Joo syön. Vegaaniliitonkaan mukaan kontaminaatio ei tee tuotteesta epävegaanista, eikä niitä ole tarvetta välttää ellei ole allerginen sille mihin on kontaminaatioriski: "
Kontaminaatio ei tee tuotteesta epävegaanista, sillä eläinperäiset tuotteet eivät ole vegetuotteessa tarkoituksella. Samaa tapahtuu myös esimerkiksi suklaan ja monen muun tuotteen valmistuksessa, kun samalla tuotantolinjalla tehdään useita erilaisia tuotteita. Kontaminaatio on oleellinen tieto lähinnä allergikoille, jotta he voivat tarvittaessa välttää tuotetta."
Vierailija kirjoitti:
En syö tästä lähtien enää. Myös minulle uusi tieto. Kasvissyöjien paratiisissa eli Intiassa joskus kävi sama ilmi jonkun ketjun/yksittäisen paikan kohdalla ja siitä tuli aivan valtava spektaakkeli.
Vatsataudin paratiisi. Mmmm mikä sen maukkaampaa kun räkäripulikäsillä valmistettu hikinen sämpylä.
Syön. Elämä on helpompaa kun ei niuhota kaikesta.
Voi, voi. Todella, todella iso ongelma. Onko maailma näin valmis? Eikö tosiaan muuta ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
No se on vähän eri silloin, jos kyseessä on uskonnollinen rajoitus, asiaan liittyy puhtaussääntöjä jne. Useimmat kasvissyöjät täällä länsimaissa taas ovat kasvissyöjiä eläinoikeus- tai ympäristösyistä, ja silloin yleensä ei haittaa tuollainen kontaminaatio. Eihän se muuta oman ruoan ympäristövaikutusta millään tapaa.
Syön, mutta pyydän kerroshampurilaisen ilman lihaa, juustoa ja majoneesia.
Syön, mutta ilman pihviä (aika köyhä on hampurilainen siten kyllä, eipä tule usein syötyä). Tämä johtuu siitä etten pidä lihankaltaisista valmisteista. Silloin kun esim. Hesessä oli vielä falafel-pihvi hampurilaisissa, söin sen.
Kun käyn hampurilais paikassa, tilaan hampurilais aterian sijaan ranskalaiset,juoman, ja mozzarella tikut.
Syön todellakin. Ei mitään väliä, onko paistettu samassa rasvassa eläintuotteiden kanssa. Sama asia, kuin jos tuotteessa lukee, että saattaa sisältää jäämiä samalta tuotantolinjalta vaikka äyriäisistä. Allergikkoja varten nuo varoitukset ovat.
En ole syönyt pikaruokaa sitten yläasteiän, joten olen tältä välttynyt. Olen vegaani, en niin kutsuttu sipsikaljavegaani.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt pikaruokaa sitten yläasteiän, joten olen tältä välttynyt. Olen vegaani, en niin kutsuttu sipsikaljavegaani.
Sipsarius just best!
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/d8f66be3-b8f2-4e98-9aae-5c1…