Mitä propagandaa suurten ikäluokkien rikkaus on?
Itse en tunne ainakaan mitään miljönäärejä. Oma tuttavapiiri maaseutukaupungin kerrostaloasunto, hinnat nyt n 100 000 70-luvun taloissa, joku pieni toyta tai fiat sekin hankittu eläkkeelle jäämisen aikoihin. Eläkkeet mediaanitasoa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.
Törkeä vale. Esim. oma äitini jäi eläkkeelle vasta 60-vuotiaana 25 vuotta sitten, ja on sittemmin nauttinut rupuista kolmen tonnin eläkettä, joka ei riitä oikein mihinkään yksinasuvalle, jolla kuitenkin asumismenot (200 euron vastike, siis uskomattoman kallis!) ja kelan korvaamattomat terveysmenot (hampaisiin menee helposti 5000e vuodessa, ja täytyyhän silmälääkärillä, suuhygienistillä, kampaajalla, jalkahoidossa, jne. jne. käydä vähintään parin kuukauden välein, koska onhan se nyt normaaaalia, mikset sinä käy?)
Kolmen tonnin eläkehän on hyvä!
Hänen on täytynyt saada hyvää palkkaa, josta on jäänyt säästöjä ja sijoituksia.
Itse asiassa sai hyvää palkkaa kaksi viimeistä työvuottaan, koska hänen työpaikallaan oli tapana järjestellä niin, että superkertymävuosina palkka nousi huomattavasti. Ei säästänyt kyllä töissä ollessaan mitään, mutta eläkkeellä ilmeisesti on jotain jäänyt sukan varteen sentään. Itse asiassa vaikea kuvitella miten yksi autoton ihminen oikeasti edes saa 2500 euroa kuussa menemään. Meillä elää nelihenkinen perhe samalla rahalla, ja pitää vielä pitää autoakin.
Ja lisään, että asia ei minua haittaa, mutta onhan se isommassa mittakaavassa aika itsetuhoista yhteiskunnan kannalta, että rahat menevät vanhuksille samalla kun lisääntymisiässä oleva kansanosa ei pääse edes töihin.
Sinun äiti ei ole sama kuin kaikki.Tuilla elävillekö ne eläkkeläisiin menevät rahat pitäisi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole sanonut että olisivat miljonäärejä. Taloa ja mökkiä kumminkin löytyy.
Ihan tänä aamuna luin täältä. Suuret ikäluokat ovat valtavan rikkaita.
Av:ltahan se totuus löytyy :D Olet ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.
No ei nyt ihan noinkaan, mutta ainakin omat vanhemmat sai ison asuntolainan maksettua inflaation vauhdittamana tosi nopeasti. Mökit, veneet ja saadut perinnöt, hyvä palkka, 60-vuotiaana eläkkeelle, ja eläke on hyvä. Eli ei se ihan puppuakaan ole.
Kuuden tonnin eläke ja asumistuet päälle? Niinhän se on? Ja eivät anna ennakkoja, eivät houda lapsia, suuret perintöverot tulossa
Heh, heh
Vierailija kirjoitti:
Kiva olkinukke. Se, ettei joku ole "miljonääri", ei tarkoita, etteikö olisi silti huomattavasti vauraampi suhteessa nuorempiin polviin.
Ei kyllä järki päätä pakota kun ei tajua että omaisuutta kertyy kun on ailaa ollut sitä kerryyttää.Luuletko että vsnhemmilla ikäpolvilla oli sama omaisuus jo nuorena?
Vierailija kirjoitti:
Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.
Jep ja todellisuudessa eläke onkin joku 1500, vene lahoaa vesijättömaalla ja talokin on jossain Kälviän takapellolla pienellä ”mummolan tuoksulla” varustettuna. Siinäpä sitä kadehdittavaa omaisuutta ahneella ja kiittämättömällä boomerilla 😅
Vierailija kirjoitti:
Tuolla Amerikan Ydysvalloissa suuret ikäluokat ovat keskimäärin vauraampia riklaampia kuin muut sukupolvet ja heille on myös kertynyt siellä muita enemmän varallisuutta ja omaisuutta.
No jos kerran Ameriikoissa noin on, niin pakkohan sen on olla totta täälläki!
On kadehdittava etuoikeutettu ikäluokka nuo sodan jälkeen syntyneet. Vähillä töillä nyt köllötellään rahoissa.
Nimenomaan propagandaa, kun tarkoitus on alentaa eläkkeitä.
Vaikka vain pienellä osalla eläkkeellä olevilla on iso omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.
Ai että, miten hyvin muotoiltu!
T. Ahne boomeri ;)
Vierailija kirjoitti:
Kiva olkinukke. Se, ettei joku ole "miljonääri", ei tarkoita, etteikö olisi silti huomattavasti vauraampi suhteessa nuorempiin polviin.
Kyllä me kaikki pienellä alkupalkalla ollaan itsenäinen elämä aloitettu. Siihen vielä asuntolaina, niin matkoja ei tehty koskaan minnekään. Autosta saattoi vain haaveilla.
Itselläni palkka nousi parhaiten työpaikkaa paremmin palkattuun vaihtamalla. Tämä siis vuosien saatossa. Ei ole pikakaistaa elämässä ei.
Ei ollut Kelaa tukemassa yhtään mitään eikä sellaista edes oletettu, että joku muu maksaa ja minä vaan kulutan ja kulutan jne. En tällä paina alas nykyajan nuoria ja vanhoja, jotka tukia tarvitsevat. Ne taatusti tulevat tarpeeseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.
Törkeä vale. Esim. oma äitini jäi eläkkeelle vasta 60-vuotiaana 25 vuotta sitten, ja on sittemmin nauttinut rupuista kolmen tonnin eläkettä, joka ei riitä oikein mihinkään yksinasuvalle, jolla kuitenkin asumismenot (200 euron vastike, siis uskomattoman kallis!) ja kelan korvaamattomat terveysmenot (hampaisiin menee helposti 5000e vuodessa, ja täytyyhän silmälääkärillä, suuhygienistillä, kampaajalla, jalkahoidossa, jne. jne. käydä vähintään parin kuukauden välein, koska onhan se nyt normaaaalia, mikset sinä käy?)
Kolmen tonnin eläkehän on hyvä!
Hänen on täytynyt saada hyvää palkkaa, josta on jäänyt säästöjä ja sijoituksia.
Itse asiassa sai hyvää palkkaa kaksi viimeistä työvuottaan, koska hänen työpaikallaan oli tapana järjestellä niin, että superkertymävuosina palkka nousi huomattavasti. Ei säästänyt kyllä töissä ollessaan mitään, mutta eläkkeellä ilmeisesti on jotain jäänyt sukan varteen sentään. Itse asiassa vaikea kuvitella miten yksi autoton ihminen oikeasti edes saa 2500 euroa kuussa menemään. Meillä elää nelihenkinen perhe samalla rahalla, ja pitää vielä pitää autoakin.
Saahan nelihenkinen perhe jo sosiaalietuuksiakin 2500 euroa kuussa.
No te saatte siis kumpikin noin reilun
kympin tunti, siitä jää nettoa n. 1250 kuussa.
Tekoäly kertoi suurten ikäluokkien hyötyneen maksuttomasta koulutuksesta. Se on totta, kansakoulu ei maksanut mitään, sieltä saattoi saada jopa kengät tai saappaat ja ilmaisen ruuan.
Ei mun vanhemmat. Vuokra-asunto, toinen siivooja ja toinen kaivurikuski, faija alkoholisoitui ja siinäpä se sitten. Kummallakaan ei ole hyvä eläke, mutsia jeesaan kun sen eläke ei riitä vaikka on tehny hommia koko ikänsä, faija varmaan delaa kohta ja sen eläkehän on ihan roposia. Ei ole perintöjä heillä, ei mökkejä eikä veneitä..