Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä propagandaa suurten ikäluokkien rikkaus on?

Vierailija
26.06.2026 |

Itse en tunne ainakaan mitään miljönäärejä. Oma tuttavapiiri maaseutukaupungin kerrostaloasunto, hinnat nyt n 100 000  70-luvun taloissa, joku pieni toyta tai fiat sekin hankittu eläkkeelle jäämisen aikoihin. Eläkkeet mediaanitasoa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.

No ei nyt ihan noinkaan, mutta ainakin omat vanhemmat sai ison asuntolainan maksettua inflaation vauhdittamana tosi nopeasti. Mökit, veneet ja saadut perinnöt, hyvä palkka, 60-vuotiaana eläkkeelle, ja eläke on hyvä. Eli ei se ihan puppuakaan ole. 

Jos heillä on niin kaikilla muillakin on, just.

Ei mun vanhemmat. Vuokra-asunto, toinen siivooja ja toinen kaivurikuski, faija alkoholisoitui ja siinäpä se sitten. Kummallakaan ei ole hyvä eläke, mutsia jeesaan kun sen eläke ei riitä vaikka on tehny hommia koko ikänsä, faija varmaan delaa kohta ja sen eläkehän on ihan roposia. Ei ole perintöjä heillä, ei mökkejä eikä veneitä.. 

Vierailija
42/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.

Törkeä vale. Esim. oma äitini jäi eläkkeelle vasta 60-vuotiaana 25 vuotta sitten, ja on sittemmin nauttinut rupuista kolmen tonnin eläkettä, joka ei riitä oikein mihinkään yksinasuvalle, jolla kuitenkin asumismenot (200 euron vastike, siis uskomattoman kallis!) ja kelan korvaamattomat terveysmenot (hampaisiin menee helposti 5000e vuodessa, ja täytyyhän silmälääkärillä, suuhygienistillä, kampaajalla, jalkahoidossa, jne. jne. käydä vähintään parin kuukauden välein, koska onhan se nyt normaaaalia, mikset sinä käy?)

Kolmen tonnin eläkehän on hyvä!

Hänen on täytynyt saada hyvää palkkaa, josta on jäänyt säästöjä ja sijoituksia.

Itse asiassa sai hyvää palkkaa kaksi viimeistä työvuottaan, koska hänen työpaikallaan oli tapana järjestellä niin, että superkertymävuosina palkka nousi huomattavasti. Ei säästänyt kyllä töissä ollessaan mitään, mutta eläkkeellä ilmeisesti on jotain jäänyt sukan varteen sentään. Itse asiassa vaikea kuvitella miten yksi autoton ihminen oikeasti edes saa 2500 euroa kuussa menemään. Meillä elää nelihenkinen perhe samalla rahalla, ja pitää vielä pitää autoakin.

Ja lisään, että asia ei minua haittaa, mutta onhan se isommassa mittakaavassa aika itsetuhoista yhteiskunnan kannalta, että rahat menevät vanhuksille samalla kun lisääntymisiässä oleva kansanosa ei pääse edes töihin.

Sinun äiti ei ole sama kuin kaikki.Tuilla elävillekö ne eläkkeläisiin menevät rahat pitäisi maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sanonut että olisivat miljonäärejä. Taloa ja mökkiä kumminkin löytyy.

Ihan tänä aamuna luin täältä. Suuret ikäluokat ovat valtavan rikkaita.

Av:ltahan se totuus löytyy :D Olet ääliö.

Vierailija
44/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.

No ei nyt ihan noinkaan, mutta ainakin omat vanhemmat sai ison asuntolainan maksettua inflaation vauhdittamana tosi nopeasti. Mökit, veneet ja saadut perinnöt, hyvä palkka, 60-vuotiaana eläkkeelle, ja eläke on hyvä. Eli ei se ihan puppuakaan ole. 

Kuuden tonnin eläke ja asumistuet päälle?  Niinhän se on?  Ja eivät anna ennakkoja, eivät houda lapsia, suuret perintöverot tulossa 

Heh, heh

Vierailija
45/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva olkinukke. Se, ettei joku ole "miljonääri", ei tarkoita, etteikö olisi silti huomattavasti vauraampi suhteessa nuorempiin polviin. 

Ei kyllä järki päätä pakota kun ei tajua että omaisuutta kertyy kun on ailaa ollut sitä kerryyttää.Luuletko että vsnhemmilla ikäpolvilla oli sama omaisuus jo nuorena?

Vierailija
46/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan asiantuntijoiden mukaan suuret ikäluokat kävivät kansakoulun, jonka jälkeen miehet menivät tehtaalle ja naiset konttoriin töihin, jäivät 58-vuotiaina 6000 euron eläkkeelle ja nyt heillä on velattomat omakotitalot, kesämökit ja pari sijoitusasuntoa ja valittavat nykynuorison laiskuutta ja eläkkeen pienuutta.

Jep ja todellisuudessa eläke onkin joku 1500, vene lahoaa vesijättömaalla ja talokin on jossain Kälviän takapellolla pienellä ”mummolan tuoksulla” varustettuna. Siinäpä sitä kadehdittavaa omaisuutta ahneella ja kiittämättömällä boomerilla 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/47 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla Amerikan Ydysvalloissa suuret ikäluokat ovat keskimäärin vauraampia riklaampia kuin muut sukupolvet ja heille on myös kertynyt siellä muita enemmän varallisuutta ja omaisuutta.

No jos kerran Ameriikoissa noin on, niin pakkohan sen on olla totta täälläki!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi