Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MTV-uutiset: Eläkeläiset eivät ole sen useammin pienituloisia kuin muutkaan - pienituloisuus on yleisintä alle 55-vuotiailla

Vierailija
11.01.2023 |

Linkki tämän päivän uutiseen
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/usko-tai-ala-elakelaiset-eivat-ole-…

Eläketurvakeskuksen mukaan mukaan eläkeläisten toimeentulo on keskimäärin suhteellisen hyvä.

Yllättääkö tämä?

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 55-vuotiaat ovat suurten ikäluokkien lapsia. Nämä suuret ikäluokat keräsivät sodan jälkeen isoja omaisuuksia ja käyttivät paljon alkoholia, joten ovat jo monet kuolleita. Noissa 60-70 luvulla syntyineissä on paljon isoja perintöjä perineitä tyyppejä. Tulevat eläkeläiset (10v sisällä) ovat siis rikkaita perijöitä monet.

Olen syntynyt 60-luvulla. Isäni kuoli köyhänä kuin kirkonrotta. Toki olen omasta eläkkeestäni huolehtinut tekemällä paljon hyväpalkkaista työtä. Mutta perintöjä ei ole näkynyt.

Vierailija
182/188 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKIMÄÄRIN VS MEDIAANI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
184/188 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia vuodessa. Eläkkeisiin menee iso osa valtion budjetista joka vuosi."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011794786.html

Vierailija
185/188 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma väite - keskituloisesta yli 40v työrupeamasta huolimatta mun työeläke on pienempi kuin yhdenkään lapseni, miniäni tai vävyni työtulot...??

 

Vierailija
186/188 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/188 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään.

Vierailija
188/188 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilanne, että oon ollut melko pienipalkkaisessa työssä viimeiset aika lailla 10 vuotta. Sitä ennen olin kumminkin erittäin hyväpalkkaisissa hommissa.

Eläkkeeni parin vuoden päästä tulee olemaan  tosi monta sataa enemmän kuin nykyinen palkkani.

 

 

Śitä odotellessa :)