Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takavarikoitujen huumeiden määrä on tuplaantunut viidessä vuodessa, hallituksen huumepolitiikka täysin epäonnistunut.

Vierailija
24.06.2026 |

Puolustukseksi voi sanoa, että yhtä paskaa se on ollut myös aikaisemmin. Kuka on se joka uskaltaa lähteä muutoksen tielle?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d19ca37d-1691-4ded-9360-39af3fe6bb33

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Huumeiden vastaisen sodan aikana huumeet ovat yleistyneet niin paljon että niistä on tullut maailman toiseksi suurin bisnes. Aivan hullua antaa sen olla rikollisten halussa.

Se, että pieni Suomi maailman laidalla laillistaisi huumeet, ei poistaisi huumeisiin liittyvää kansainvälistä rikollisuutta.

Mitä kansainvälistä rikollisuutta tarkoitat? Jos huumeita saisi laillisesti, ei kukaan hankkisi niitä laittomilta markkinoilta. 

Vierailija
62/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Huumeiden vastaisen sodan aikana huumeet ovat yleistyneet niin paljon että niistä on tullut maailman toiseksi suurin bisnes. Aivan hullua antaa sen olla rikollisten halussa.

Se, että pieni Suomi maailman laidalla laillistaisi huumeet, ei poistaisi huumeisiin liittyvää kansainvälistä rikollisuutta.

Mitä kansainvälistä rikollisuutta tarkoitat? Jos huumeita saisi laillisesti, ei kukaan hankkisi niitä laittomilta markkinoilta. 

Jos kannabista saisi laillisesti niin tietenkin ostaisin sitä. Nyt sitä saa vain laittomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei orpopurran hallituksen ohjaamaa Suomea kestä selvinpäin.

Vierailija
64/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Huumeiden vastaisen sodan aikana huumeet ovat yleistyneet niin paljon että niistä on tullut maailman toiseksi suurin bisnes. Aivan hullua antaa sen olla rikollisten halussa.

Se, että pieni Suomi maailman laidalla laillistaisi huumeet, ei poistaisi huumeisiin liittyvää kansainvälistä rikollisuutta.

Mitä kansainvälistä rikollisuutta tarkoitat? Jos huumeita saisi laillisesti, ei kukaan hankkisi niitä laittomilta markkinoilta. 

Jos kannabista saisi laillisesti niin tietenkin ostaisin sitä. Nyt sitä saa vain laittomasti.

Minä ostan joka tapauksessa. Suomessa kasvatettua eikä euroakaan mene rikollisille. Valtio jää ilman verotuottoja koska haluaa pitää laittomana.

Vierailija
65/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kokkarit, keput, demarit ja muut paskapuolueet ovat vallassa, ei tälle ongelmalle uskalleta tehdä mitään. Eli kauan menee ennen kuin muutos tulee.

Vierailija
66/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin kokkarit, keput, demarit ja muut paskapuolueet ovat vallassa, ei tälle ongelmalle uskalleta tehdä mitään. Eli kauan menee ennen kuin muutos tulee.

Onko se uskalluksen puutetta tai haluttomuutta tehdä mitään niin vastuunpakoilua se ainakin on kun ei tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi se fentanyyli jo markkinoille niin päästäisiin paremmin eroon narkoelukoista. 

Vierailija
68/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi se fentanyyli jo markkinoille niin päästäisiin paremmin eroon narkoelukoista. 

On jo markkinoilla, ei se ole kuin pahentanut ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

POliisille voisi antaa luvan ampua narkoelukka tavattaessa ja lisäksi kaikki Piritorilla kävelevät. Se olisi ainakin ensimmäinen askel narkosaastan poistamiseksi maasta. 

Vierailija
70/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisi se fentanyyli jo markkinoille niin päästäisiin paremmin eroon narkoelukoista. 

Pirin, peukun tai kokaiinin käyttäjät eivät käytä opioideja. Ne kun vaikuttavat aivan eri tavalla. Opioidit ovat ns. hitaita ja nuo muut ovat ns. nopeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
72/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-huumeita-on-markkinoilla-en…

 

Huumausainelaki toimii! 👍🏼

Niinkin voi sanoa kun poliisi kertoo että aineita on saatavilla enemmän kuin koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Huumeiden vastaisen sodan aikana huumeet ovat yleistyneet niin paljon että niistä on tullut maailman toiseksi suurin bisnes. Aivan hullua antaa sen olla rikollisten halussa.

Se, että pieni Suomi maailman laidalla laillistaisi huumeet, ei poistaisi huumeisiin liittyvää kansainvälistä rikollisuutta.

Mitä kansainvälistä rikollisuutta tarkoitat? Jos huumeita saisi laillisesti, ei kukaan hankkisi niitä laittomilta markkinoilta. 

Jos kannabista saisi laillisesti niin tietenkin ostaisin sitä. Nyt sitä saa vain laittomasti.

Minä ostan joka tapauksessa. Suomessa kasvatettua eikä euroakaan mene rikollisille. Valtio jää ilman verotuottoja koska haluaa pitää laittomana.

Muutama satatuhatta hommaan ne kannabiksensa tavalla tai toisella. Omaan käyttöön kasvattajia oli muutaman vuoden vanhan arvion mukaan noin 60 000. Siihen on päälle joku määrä myyntiin kasvattajia. Niiden määrästä en tiedä arvioitakaan. Yleisin laiton aine niin onhan sille paljon ostajia. 

 

Tuohon pitäisi saada muutos kun se laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus. Kummasti sitä voidaan sallia ja laillistaa muissa maissa. Suomalaista meriselitetään niin erilaiseksi ettei sille voi sallia sellaista päihdettä mihin ei kuole, ei aiheuta fyysistä riippuvuutta eikä siitä tule edes krapulaa. Ihan liian vaarallinen aine suomalaisille.

Vierailija
74/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Näytä mulle asiantuntija joka joutuu neuvomaan poliitikkoja niin mä näytän sulle erittäin turhautuneen asiantuntijan. Meillä on tässä tämmöisiä tutkimuksiin ja faktoihin perustuvia ehdotuksia. Joo ei käy eikä tule ikinä käymään kyllä poliitikot tietää paremmin. Asia saa olla mikä tahansa niin aina poliitikko tietää paremmin. Sehän ei tietenkään ole edes mahdollista tietää kaikista aloista aina parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/75 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Lähettäisin sinut leirille, niin Suomen huumeongelma olisi kerralla ratkaistu...

Persujen patenttiratkaisut kaikkiin ongelmiin. Leirille tai saunan taakse. Niillä on varaa moraaliseen ylemmyyteen kun niistä ei ole kukaan sekoillut. Tai no joku ampui kännissä katuun mutta se oli yksittäistapaus. No joo teuvo ja pari muutakin ryyppäävät aika paljon. Saattoi olla pari muutakin rötöstä missä tekijä oli persu. Yksi entinen persu pakeni jumatsuikka venäjälle. 

 

Ehkä kuitenkin kannattaa jättää persujen keinot sinne huonojen ehdotusten paikkaan eli roskiin.