Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takavarikoitujen huumeiden määrä on tuplaantunut viidessä vuodessa, hallituksen huumepolitiikka täysin epäonnistunut.

Vierailija
24.06.2026 |

Puolustukseksi voi sanoa, että yhtä paskaa se on ollut myös aikaisemmin. Kuka on se joka uskaltaa lähteä muutoksen tielle?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d19ca37d-1691-4ded-9360-39af3fe6bb33

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malesian huumepolitiikasta kannattaisi ottaa mallia.

Miksi epäonnistuneesta politiikasta pitäisi ottaa mallia?

Vierailija
22/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Kannabis ei kuulu huumeiden sekaan ominaisuuksiensa puolesta. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Ihan hölmölän hommaa kun sitä ei laillisteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumepoltiikka kuuluisi vähän niinkuin terveysministerin  alueelle, mutta hänellä on Tärkeämpää Tekemistä.

Vierailija
24/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pahaksi tilanteen täytyy mennä, että tätä asiaa aletaan korjaamaan?

Älä muuta sano, kauhulla odotan. Raitistuin itse 2018, silloinkin hoitoonpääsy oli vaikeaa mutta nykyään tilanne on katastrofaalinen.

Vierailija
25/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Suomi on kannabiksen suhteen käytännössä omavarainen. Siksi sen takavarikkomäärät on myös melko pienet.

Vierailija
26/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Kannabis ei kuulu huumeiden sekaan ominaisuuksiensa puolesta. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Ihan hölmölän hommaa kun sitä ei laillisteta.

Ei se mielisairaus ja pään sisällä kuiskuttelevat äänet ole sen parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Suomi on kannabiksen suhteen käytännössä omavarainen. Siksi sen takavarikkomäärät on myös melko pienet.

1kg löytyy helposti kotikasvattajan kaapista, joten heitä ei selvästikään jahdata samalla tavalla kuin ennen.

Vierailija
28/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkua takavarikoitiin jo yli 10kg, hallitukselta pitäisi kysyä että miten menee omasta mielestä..

 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingissa-takavarikoitu-alfa-pvp-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Kannabis ei kuulu huumeiden sekaan ominaisuuksiensa puolesta. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Ihan hölmölän hommaa kun sitä ei laillisteta.

Ei se mielisairaus ja pään sisällä kuiskuttelevat äänet ole sen parempi vaihtoehto.

Uskotko myös joulupukkiin?

Vierailija
30/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Suomi on kannabiksen suhteen käytännössä omavarainen. Siksi sen takavarikkomäärät on myös melko pienet.

1kg löytyy helposti kotikasvattajan kaapista, joten heitä ei selvästikään jahdata samalla tavalla kuin ennen.

No eikä löydy. Ammattimainen kotikasvattaja ei jää kiinni. Esiteinit eivät ole ammattimaisia.

Ja ei tietenkään jahdata kun se on resurssien hukkaamista ja viranomaiset tietävät tämän. Vielä kun joku kertoisi sen politikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Kannabis ei kuulu huumeiden sekaan ominaisuuksiensa puolesta. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Ihan hölmölän hommaa kun sitä ei laillisteta.

Ei se mielisairaus ja pään sisällä kuiskuttelevat äänet ole sen parempi vaihtoehto.

Ei se kannabiksesta johdu jos päässä on vikaa. Tiedän kyllä itsekin ihmisiä jotka väittävät että psykoosi iski kun naapuri pössytteli ja rappukäytävässä vähän tuoksahti.

Vierailija
32/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoille pitäisi saada kunnon Huume joka tappaa ensimmäisellä käyttökerralla.

Alkaisi huumeongelma kadota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Kyllä estää, tutustupa Lähi-Itään, Pakistaniin tai Indonesiaan :)

Vierailija
34/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Kyllä estää, tutustupa Lähi-Itään, Pakistaniin tai Indonesiaan :)

Pakistanissa tuotetaan hemmetisti huumeita ja niitä on tuotu aina myös tänne Suomeen sieltä. Ja lähi-idässä niillä on se synteettinen pirin kaltainen aine jota islamistisotilaat käyttävät. Pilveä ne ovat pössytelleet siellä aina. Muutenkaan en kyllä haluaisi ottaa näistä islmistimaista mallia mihinkään, asumme Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinoille pitäisi saada kunnon Huume joka tappaa ensimmäisellä käyttökerralla.

Alkaisi huumeongelma kadota.

Miksi kukaan käyttäisi sellaista, kun markkinoilla on huumeita jotka ei tapa ensimmäisestä kerrasta? Myyjällekin se olisi huono bisnes.

Vierailija
36/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Kannabis ei kuulu huumeiden sekaan ominaisuuksiensa puolesta. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Ihan hölmölän hommaa kun sitä ei laillisteta.

Ei se mielisairaus ja pään sisällä kuiskuttelevat äänet ole sen parempi vaihtoehto.

Kannabiksen vastustajilla on noita harhaluuloja.

Vierailija
37/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Se on juurikin noin. Ei niitä se kiinnosta rangaistus. Ovat aika pelottomia aineissaan. 

 

Kun hoitoon ei edes pääse helposti, niin taitavat salaa toivoa, että joku viranomaistaho laittaa asialle topin vaikkapa vankilassa.

Vierailija
38/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Yllätyitkö? Ei Suomessa hallitusta ole asiantuntijat kiinnostaneet vuosiin. 

Vierailija
39/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Vierailija
40/57 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mille muutoksen tielle?

Kokeilla muita keinoja kuin rankaiseminen joka on vain pahentanut tilannetta entisestään. On tullut selväksi ettei päihdeongelmainen välitä rangaistuksista, eikä ne edes estä käytön aloittamista.

Pitäisikö mielestäsi kokeilla palkitsemista huumeidenkäytöstä ja rangaista niitä jotka eivät käytä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän