Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takavarikoitujen huumeiden määrä on tuplaantunut viidessä vuodessa, hallituksen huumepolitiikka täysin epäonnistunut.

Vierailija
24.06.2026 |

Puolustukseksi voi sanoa, että yhtä paskaa se on ollut myös aikaisemmin. Kuka on se joka uskaltaa lähteä muutoksen tielle?

 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d19ca37d-1691-4ded-9360-39af3fe6bb33

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa suhteessa on myös ulkomaalaisten määrä lisääntynyt Suomessa. 

Hmm. Ei varmaan mitään tekemistä keskenään. 

Vierailija
42/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Huumeiden vastaisen sodan aikana huumeet ovat yleistyneet niin paljon että niistä on tullut maailman toiseksi suurin bisnes. Aivan hullua antaa sen olla rikollisten halussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singaporen ja Kiinan huumepolitiikka Suomeenkin hoitaisi homman. Yksikään kauppias tai välittäjä ei tekisi sitä toista kertaa, mullan alta on huono myydä 👍

Vierailija
44/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioitavaa on, että huumeongemaa ei ollut silloin kun huumeita myytiin vapaasti apteekeissa.

Vierailija
45/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singaporen ja Kiinan huumepolitiikka Suomeenkin hoitaisi homman. Yksikään kauppias tai välittäjä ei tekisi sitä toista kertaa, mullan alta on huono myydä 👍

Kuoleman uhallakin kiinassa ja muissakin maissa myydään huumeita. Jos leikitään olevamme länsimaa niin suunta on salliminen ja laillistaminen. Siis siten että kannabis laillistetaan ja kaikilta aineilta poistetaan käyttörikos nimike.

Vierailija
46/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on, että huumeongemaa ei ollut silloin kun huumeita myytiin vapaasti apteekeissa.

Oli se mutta se oli paljon pienempi ilman huumerikollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä helvetin jankkausta. Huumeiden käyttö ei vähene sillä että niiden saatavuutta helpotetaan vaan lisääntyy.

Olet oikeassa.

Kun kuuntelen huumeidenkäyttäjien perusteluja siitä, miksi he ovat alkaneet käyttämään huumeita, 9/10 perusteluista on sellaisia, jotka ovat olleet totta minun henkilökohtaisessa elämässäni. Miksi minä en silti ole alkanut käyttämään huumeita? Yksi merkittävä tekijä on se, että heikoimpina hetkinäni minulla ei ole ollut huumeita saatavilla.

Vierailija
48/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on, että huumeongemaa ei ollut silloin kun huumeita myytiin vapaasti apteekeissa.

Eikä ollut tarvetta näille tutkimuskemikaaleille ja muuntohuumeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Singaporen ja Kiinan huumepolitiikka Suomeenkin hoitaisi homman. Yksikään kauppias tai välittäjä ei tekisi sitä toista kertaa, mullan alta on huono myydä 👍

Otapas nyt runkkari selvöä millainen se huumepolitiikka oikeasti kyseisissä maissa on lopeta se saata*an kokeminen. Tuollaisella yhteiskunnasta syrjöytyneellä runkkarilla luulisi aikaa löytyvön sen Googlen käyttämiseen, jos vaan älykkyys riittää edes sen tekemiseen. Helveti* vesipää.

Vierailija
50/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukkua takavarikoitiin jo yli 10kg, hallitukselta pitäisi kysyä että miten menee omasta mielestä..

 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingissa-takavarikoitu-alfa-pvp-…

Olisiko pitänyt jättää takavarikoimatta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeita ei saada Suomesta poistettua, nykyinen tila on vasta alkua kasvulle, samaa yritettiin aikoinaan alkoholille kielto lailla, eipä juominen loppunut silloinkaan.

Vierailija
52/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kuunnella asiantuntijoita eikä vetää mutulla ja ihmisvihalla? 

Hallitus on näyttänyt muissakin asioissa ettei asiantuntijoita kuunnella.

Eipä tuo edellinenkään sen parempi ollut, eikä taatusti demarit muuta mitään ensi hallituskaudellakaan. SDP on eläkeläisten puolue ja eläkeläiset kuvittelevat rangaistuksien auttavan ongelmaan. Viha päihdeongelmaisia kohtaan on toimiva vaaliteema.

Ilmaisten käyttövälineiden jako on saanut paljon hyvää aikaan. Seuraavaksi käyttöhuoneet, niin ongelmat vähenee lisää.

Paljon on menty eteenpäin, kun huumeidenkäyttöä on helpotettu.

Huumeiden vastaisen sodan aikana huumeet ovat yleistyneet niin paljon että niistä on tullut maailman toiseksi suurin bisnes. Aivan hullua antaa sen olla rikollisten halussa.

Se, että pieni Suomi maailman laidalla laillistaisi huumeet, ei poistaisi huumeisiin liittyvää kansainvälistä rikollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa valvonta on tehostunut, enemmän huumekuriireja jää kiinni?

Toisaalta Sannahan näytti niin hyvää mallia #kesäradalla, ei ihme jos käytön suosio kasvaa.

Huumeita käytetään Helsingissä täysin vapaasti, narkomaaneja on niin paljon ettei ehdistä kuin pahimmat tapaukset ottaa kiinni.

 

Se mikä noissa takavarikkomäärissä on huomioitavaa, on se että kannabista takavaroidaan enää 71kg, eli takavarikkojen määrä on vähemmän kuin pirillä (313kg) ja kokaiinia takavarikoidaan jo melkein yhtä paljon kuin pilveä (60kg). Tarkoittaa että kannabis on käytännössä osittain laillistettu, ei viitsitä käyttää aikaa niiden takavarikoimiseen kun pitää saada vahvemmat aineet pois mahdollisimman tehokkaasti pois kaduilta. 

Kannabis ei kuulu huumeiden sekaan ominaisuuksiensa puolesta. Kannabikseen ei kuole eikä se aiheuta fyysistä riippuvuutta. Ihan hölmölän hommaa kun sitä ei laillisteta.

Mistään huumeista ei tule ongelmaa kohtuu käytöllä, sen kertoo kaikki tilastot, vaikka käyttö on lisääntynyt niin ongelmat ovat vähentyneet.

Vierailija
54/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa huumeiden käyttö tuo "työpaikkoja" maahantuojille ja myyjille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Singaporen ja Kiinan huumepolitiikka Suomeenkin hoitaisi homman. Yksikään kauppias tai välittäjä ei tekisi sitä toista kertaa, mullan alta on huono myydä 👍

Otapas nyt runkkari selvöä millainen se huumepolitiikka oikeasti kyseisissä maissa on lopeta se saata*an kokeminen. Tuollaisella yhteiskunnasta syrjöytyneellä runkkarilla luulisi aikaa löytyvön sen Googlen käyttämiseen, jos vaan älykkyys riittää edes sen tekemiseen. Helveti* vesipää.

Vain syrjöytyneet runkkarit eivät käytä huumeita.

Vierailija
56/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä helvetin jankkausta. Huumeiden käyttö ei vähene sillä että niiden saatavuutta helpotetaan vaan lisääntyy.

Olet oikeassa.

Kun kuuntelen huumeidenkäyttäjien perusteluja siitä, miksi he ovat alkaneet käyttämään huumeita, 9/10 perusteluista on sellaisia, jotka ovat olleet totta minun henkilökohtaisessa elämässäni. Miksi minä en silti ole alkanut käyttämään huumeita? Yksi merkittävä tekijä on se, että heikoimpina hetkinäni minulla ei ole ollut huumeita saatavilla.

Tuo on sinun luulosi että kannabista tarvitaan ns. heikoilla hetkillä. Sitä varten voi ostaa viinaa jos on niin huono hetki. Muita huumeita en käytä eikä ne kiinnosta.

Vierailija
57/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa saa tilata himaan ja vaikka PUISTOON?! Mut pahenevalle huumeongelmalle ei tehdä yhtään mitään järkevää. Mutta rankaistaan ankarasti otteensa elämästä kadottaneita ihmisiä.

Hämmästyttävää miten päinvastoin ajattelen "päättäjien" kanssa asioista. On se nurinkurinen maailma.

Vierailija
58/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on, että huumeongemaa ei ollut silloin kun huumeita myytiin vapaasti apteekeissa.

Oli se mutta se oli paljon pienempi ilman huumerikollisuutta.

joo olihan sitä. Toki millään tavalla verrattavissa nykypäivään. Mielenkiintoinen dokkari ylellä oli aiheesta joskus.

Vierailija
59/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on, että huumeongemaa ei ollut silloin kun huumeita myytiin vapaasti apteekeissa.

Oli se mutta se oli paljon pienempi ilman huumerikollisuutta.

joo olihan sitä. Toki millään tavalla verrattavissa nykypäivään. Mielenkiintoinen dokkari ylellä oli aiheesta joskus.

Ei niin kun huumeiden kieltolaki on tuottanut kaikki muuntohuumeet. Plus kaikki huumerikollisuuden haitat.

Vierailija
60/64 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioitavaa on, että huumeongemaa ei ollut silloin kun huumeita myytiin vapaasti apteekeissa.

Oli se mutta se oli paljon pienempi ilman huumerikollisuutta.

joo olihan sitä. Toki millään tavalla verrattavissa nykypäivään. Mielenkiintoinen dokkari ylellä oli aiheesta joskus.

Huumeet oli ongelma käyttäjälle sekä läheisille, mutta ei yhteiskunnalle kuten nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi