Eikö naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja vapaudet kuin miehellä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset pitäisi laittaa inttiin miesten tavoin. Nainen kelpaa yhtä hyvin tykinruoaksi kuin mieskin, jos sota syttyy.
Jos naiset menisivät sinne niin koko intti muuttuisi teekerhoksi ja venäläisten naistne kanssa haukkuisimme kimpassa molempia miehiä.
Miksi miehet kuvittelevat, että naiset ovat pikkumiehiä? Onko pää niin syvällä omassa perseessä ettei näe ympärillään kuin persettä?
Miksi kukaan kuvittelee, että naiset eivät pysty muuhun kuin teekerhossa haukkumaan miehiä? Sitäkö naiset tekevät joka paikassa missä hoitavat velvollisuuksiaan? Minkäslainen nainen sinä olet kun kaivat toisille naisille kuoppaa, ehkä et olekaan nainen?
Miksi sinä olet niin alkeellinen, että kuvittelet sotatappohommien olevan vaativampaa kuin teekerhoilun? :D
Kuka tahansa osaa tappaa, jopa pieni vauva. Mutta kuka osaa pitää teekerhon ja tehdä diplomatiaa? Ei vauva, eikä ainakaan mies :D Uuvatti
Mistä lähtien muiden haukkuminen on ollut diplomatiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset pitäisi laittaa inttiin miesten tavoin. Nainen kelpaa yhtä hyvin tykinruoaksi kuin mieskin, jos sota syttyy.
Jos naiset menisivät sinne niin koko intti muuttuisi teekerhoksi ja venäläisten naistne kanssa haukkuisimme kimpassa molempia miehiä.
Miksi miehet kuvittelevat, että naiset ovat pikkumiehiä? Onko pää niin syvällä omassa perseessä ettei näe ympärillään kuin persettä?
Miksi kukaan kuvittelee, että naiset eivät pysty muuhun kuin teekerhossa haukkumaan miehiä? Sitäkö naiset tekevät joka paikassa missä hoitavat velvollisuuksiaan? Minkäslainen nainen sinä olet kun kaivat toisille naisille kuoppaa, ehkä et olekaan nainen?
Miksi sinä olet niin alkeellinen, että kuvittelet sotatappohommien olevan vaativampaa kuin teekerhoilun? :D
Kuka tahansa osaa tappaa, jopa pieni vauva. Mutta kuka osaa pitää teekerhon ja tehdä diplomatiaa? Ei vauva, eikä ainakaan mies :D Uuvatti
Vihollisen kanssa liittoutuminen omia vastaan ei ole diplomatiaa, vaikka kupissa olisikin teetä.
Vierailija kirjoitti:
Lainsäädäntö on rakentunut vapaan miehen suojeluperiaatteelle.
Tähän perustuvat monet epäkohdat, mm
lapsen isän ikävä. Laki ei velvoita miestä tapaamaan lastaan
Naisenko (äidin) velvoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne oikeudet ja vapaudet naisella loppuu synnytykseen. Sen jälkeen hyvin pitkälle sanelee neuvola, terveydenhuolto, opettajat ja sossut sun elämän melko pitkään. Esim mulle vain lapsen isä ja lapsen sossu ilmoitti, että he tekee täällä päätöksen ja ilmoittaa sitten sulle mitä on päättäneet kun ensin koulusta terveydenhoitaja ja opettaja syrjäytti minut. Kun halusivat lisää valtaa ylitseni, mutta sössivät silti. Olivat niin varmoja siitä että kun minä äiti olen sivussa niin lapsi alkaa voida paremmin vaan huonommin lähti menemään. ÄItiys on nykyisin jotenkin todella epäluonnollista, jossa äiti vain synnyttää ja muut hoitaa loput. Ei tunnu hyvältä.
Naisen vapaus voi loppua jo omaan syntymään. Jos isä on pedofiili. Äiti tiesi tämän näki omin silmin mutta ei se häntä haitannut. Lapsuus, nuoruus, aikuisuus, vanhuus samaa sätkimistä loppuelämä. Vaikka jossain kohtaa pääsi konkreettisesti eroon, trauma on vahva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on lukuisia erivapauksia.
Mainitse nyt jokunen edes. Asepalvelusvelvollisuus on jo tullut esiin, ja sekin johtuu miehistä ettei sitä naisilla ole, mitä muuta?
Nainen voi hankkia lapsen yksin julkisella puolella hedelmöityshoidoilla. Miehen tie isäksi halutessaan on hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset pitäisi laittaa inttiin miesten tavoin. Nainen kelpaa yhtä hyvin tykinruoaksi kuin mieskin, jos sota syttyy.
Jos naiset menisivät sinne niin koko intti muuttuisi teekerhoksi ja venäläisten naistne kanssa haukkuisimme kimpassa molempia miehiä.
Miksi miehet kuvittelevat, että naiset ovat pikkumiehiä? Onko pää niin syvällä omassa perseessä ettei näe ympärillään kuin persettä?
Ei Suomessa juurikaan teetä juoda. Pyydä Moskovasta kulttuurikoulutusta. Ei venäläisten naisten kanssa oikein voi kerhoja perustaa, heillä kun on nämä tekniset totuutensa.
Sodan aikana Suomen naisilla riittää tekemistä kotirintamalla, ihan niinkuin viime sodissa.
Emme missään tapauksessa aio alentaa vapauksistamme ja oikeuksiamme miesten tasolle !
Vierailija kirjoitti:
Emme missään tapauksessa aio alentaa vapauksistamme ja oikeuksiamme miesten tasolle !
Velvollisuudet eivät ole vapautta. Velvollisuudet ovat f a s i s m i a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on lukuisia erivapauksia.
Mainitse nyt jokunen edes. Asepalvelusvelvollisuus on jo tullut esiin, ja sekin johtuu miehistä ettei sitä naisilla ole, mitä muuta?
Nainen voi hankkia lapsen yksin julkisella puolella hedelmöityshoidoilla. Miehen tie isäksi halutessaan on hankalampaa.
Tämä on totta, tosin ei naisenkaan tie hedelmöitys hoitojen kautta äitiyteen helppo ole.
Miehet jäävät myös edelleen helposti lapsen vanhempina neuvolassa, päiväkodissa ja koulussa huomiotta.
Ja jos vanhemmat eroavat, on äiti vahvoilla päättämään kuka lapsen elämässä saa olla ja milloin.
Tässä yhteiskunnassa on edelleen rakenteita, jotka suosivat miehiä naisten kustannuksella, mutta myös niitä rakenteita, jotka suosivat naisia miesten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.
Se on itsestä, ajatusmallista, hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.
Täysin samat oikeudet ja vapaudet.
Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole.
Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta. Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu.
"Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole."
Onko Afganistanin naisten tilanne pelkästään miesten syytä? Mikseivät he taistele oikeuksiensa ja vapauksiensa puolesta? Arvostavatko he enemmän esihistoriallista uskonnollista kulttuuria?
Vaikea on vapauksiensa puolesta taistella, kun ei elävänä pääse edes kouluun. Luuletko todella että naiset Afganistanissa haluavat elää miehen omaisuutenavailla ihmisoikeuksia?
Ehkä miehet, jotka Suomessa valittavat kuinka tasa-arvo on mennyt liian pitkälle, ja sitä ettei naisilla ole asevelvollisuutta, oikeastaan haluavatkin että naiset saavat enemmän oikeuksia ja sotiminen jää miehille. Ja niinhän se onkin, eivät miehet naisia armeijaan halua.
"Vaikea on vapauksiensa puolesta taistella, kun ei elävänä pääse edes kouluun."
Jos vapauksien puolesta oikeasti haluttaisiin taistella, pitäisi unohtaa pelko seuraamuksista. Mitä ne seuraamukset voisivat "isossa kuvassa" olla? Jos valtaa pitävä patakonservatiivinen liike oikeasti pyrkisi riistämään hengen kapinoivilta naisilta, mutta naiset jatkaisivat kapinointiaan, lopputulos olisi naiseton yhteiskunta. Lopulta koko valtio romahtaisi, koska uusia afganistanlaisia ei enää syntyisi. Eli pystyisikö taliban-liike siihen?
"Luuletko todella että naiset Afganistanissa haluavat elää miehen omaisuutena vailla ihmisoikeuksia?"
Tätä me nimenomaan emme voi 100-prosenttisella varmuudella tietää. Monesti uskonnolliset ihmiset asettavat konservatiivisen kulttuurin vapauksien edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on lukuisia erivapauksia.
Mainitse nyt jokunen edes. Asepalvelusvelvollisuus on jo tullut esiin, ja sekin johtuu miehistä ettei sitä naisilla ole, mitä muuta?
Nainen voi hankkia lapsen yksin julkisella puolella hedelmöityshoidoilla. Miehen tie isäksi halutessaan on hankalampaa.
"Nainen voi hankkia lapsen yksin julkisella puolella hedelmöityshoidoilla."
Ei voi, mikäli kukaan mies ei sinne "litkujaan" luovuta. Mitäpä luovuttavat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.
Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.Naistenoikeudet ovat ihmisoikeuksia.
ihmisoikeudet käsittää kaikkia ihmisiä.
Naisten"oikeudet" on naisten etua ajavia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.
Se on itsestä, ajatusmallista, hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.
Täysin samat oikeudet ja vapaudet.
Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole.
Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta. Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu.
Et kyennyt kertomaan mikä tämä "tasa-arvo" nyt sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naiset ovat edelleen syrjityssä asemassa esimerkiksi palkkauksen suhteen. Mielenkiintoista kyllä, kun opettajista oi enemmistö miehiä, palkkaus oli parempaa, mutta naisistuminen laski palkkoja. Sama ilmiö on nähty muuallakin. Naisia ei vain yksinkertaisesti arvosteta.
Eli mieskiintiöt opettajille? Naiset muuten elää pitempään. Jos ajettais naisen etua niin naiset vapautettais työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.
Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.Naistenoikeudet ovat ihmisoikeuksia.
Naisten oikeuksiin kuuluu ihmisoikeuksien lisäksi myös monia etuoikeuksia mm. raskauden ja synnytyksen osalta. Esimerkiksi raskauden keskeytys ja itsellinen äitiys hedelmöityshoitojen avulla ja veronmaksajien rahoilla (tulonsiirto tahattomasti lapsettomilta miehiltä naisille).
koulutus on naisten etujen mukainen ei miesten. Lisäksi ei ole missään mies kiintiöitä. Kun naiset valtasi monia aloja niin hiljeni vinkuna eikä enää haeta mitään tasa-arvoa kiintiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeudet ja velvollisuudet on henkilökohtaisia. Siihen ei vaikuta sukupuoli, ikä mitään. Tai ainakin näin pitäisi olla.
eli mies voi velvoittaa synnyttämään? Entä seksuaali lainsäädäntö? onko alle 16 vuotiaalla oikeuksia kuten suojaikäraja? näitä on vaikka kuinka paljon jotka sitoutuu juuri ikään ym.
Miksi sinä olet niin alkeellinen, että kuvittelet sotatappohommien olevan vaativampaa kuin teekerhoilun? :D
Kuka tahansa osaa tappaa, jopa pieni vauva. Mutta kuka osaa pitää teekerhon ja tehdä diplomatiaa? Ei vauva, eikä ainakaan mies :D Uuvatti