Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja vapaudet kuin miehellä?

Vierailija
20.06.2026 |

Mutta onko näin?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et puhu velvollisuuksista etkä vastuusta?

Mitä vastuita miehillä on?

Intin käy harvempi mies kuin naiset synnyttävät. Intti on 6 kk palkallisra lonaa, raskaus ja synnytys ei.

Vierailija
22/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi tappaa enemmän miehiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naiset ovat edelleen syrjityssä asemassa esimerkiksi palkkauksen suhteen. Mielenkiintoista kyllä, kun opettajista oi enemmistö miehiä, palkkaus oli parempaa, mutta naisistuminen laski palkkoja. Sama ilmiö on nähty muuallakin. Naisia ei vain yksinkertaisesti arvosteta.

Vierailija
24/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et puhu velvollisuuksista etkä vastuusta?

Mitä vastuita miehillä on?

Intin käy harvempi mies kuin naiset synnyttävät. Intti on 6 kk palkallisra lonaa, raskaus ja synnytys ei.

Vähän huono vertaus. Raskaus kestää 9 kk, mutta se on enimmäkseen aika passiivinen tila. Lasten kasvattamisessa sen sijaan äidillä on yleensä edelleen päävastuu.

Vierailija
25/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehelläkään ole samoja oikeuksia kuin naisella.

Mitä ne naisten etuoikeudet ovat?

Vierailija
26/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän naiset pitäisi laittaa inttiin miesten tavoin. Nainen kelpaa yhtä hyvin tykinruoaksi kuin mieskin, jos sota syttyy. 

1. Ei sinne miehiäkään automaattisesti laiteta. Sieltä on aika helppo saada vapautus.

2. Osa naisistahan haluaa sinne vapaaehtoisesti.

3. Kyseisen laitoksen kannattaisi panostaa mieluummin tekniikkaan kuin henkilöstön määrään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja muunsukupuoliset ovat vähemmistösukupuolia. Miehet ovat etuoikeutettu sukupuoli.

1. Naisia on noin puolet ihmisistä, joten eivät ole mikään vähemmistö.

2. Muunsukupuolisia ei ole olemassa.

3. Miehet ovat tehneet itsestään etuoikeutettuja, mutta ne etuoikeudet voidaan ottaa pois, mikäli naiset niin päättävät.

Vierailija
28/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.

 

Se on itsestä, ajatusmallista,  hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.

 

Täysin samat oikeudet ja vapaudet.

Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole. 

Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne  tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta.  Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu. 

"Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole."

Onko Afganistanin naisten tilanne pelkästään miesten syytä? Mikseivät he taistele oikeuksiensa ja vapauksiensa puolesta? Arvostavatko he enemmän esihistoriallista uskonnollista kulttuuria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi tappaa enemmän miehiä. 

Periaatteessa kyllä, yksi mies tapettua naista kohden.

Vierailija
30/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.

Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.

Naistenoikeudet ovat ihmisoikeuksia.

Naisten oikeuksiin kuuluu ihmisoikeuksien lisäksi myös monia etuoikeuksia mm. raskauden ja synnytyksen osalta. Esimerkiksi raskauden keskeytys ja itsellinen äitiys hedelmöityshoitojen avulla ja veronmaksajien rahoilla (tulonsiirto tahattomasti lapsettomilta miehiltä naisille). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudet ja velvollisuudet on henkilökohtaisia. Siihen ei vaikuta sukupuoli, ikä mitään. Tai ainakin näin pitäisi olla.

Vierailija
32/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän naiset ovat edelleen syrjityssä asemassa esimerkiksi palkkauksen suhteen. Mielenkiintoista kyllä, kun opettajista oi enemmistö miehiä, palkkaus oli parempaa, mutta naisistuminen laski palkkoja. Sama ilmiö on nähty muuallakin. Naisia ei vain yksinkertaisesti arvosteta.

Jos lasketaan palkka tehtyä työtuntia kohde niin naiset saavat keskimäärin enemmän palkkaa kuin miehet. Normaalisti ei naistenoikeuksiin liittyvistä syistä kuitenkaan lasketa niin vaan käytetään vuositasolla tapahtuvaa palkkavertailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Naisilla on vain oikeuksia ja vapauksia mutta ei velvollisuuksia.

Vierailija
34/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on jo ne oikeudet. Vaikke ne pitäisi olla vasta siinä vaiheessa kun naiset käyvät armeijan ja ovat valmiit taistelemaan sodassa Suomen puolustamiseksi. Hölmöt ei tajua, että sieltä sotahistoriasta se epätasa-arvo kumpuaa, siellä on sen ydin. Kun miehet ovat taistelleet ja kuolleet Suomen säilyttämiseksi, tottakai heillä oli sotien jälkeen arvostetumpi asema, esim. politiikassa. On se nyt vähän eri juttu, kun joku joka on ollut taisteluissa, pyrkii presidentiksi. Esim. Mauno Koivisto. 

Rauhan aikana kellään miehellä ei tietenkään tällaista kokemusta ole. Mutta kuitenkin se sama julma paine miehen elämässä alkaa jo pikkupoikana: älä ole itkupilli, käy armeija, pidä puolesi tai sinua alistetaan koulunpihoilla. Ja myöhemmin kasarmien kentillä. Se luo valtavan psyykkisen kuorman (mikä johtaa myös miesten suurempiin itsemurhalukuihin). Oletus siitä, että pystyy tarvittaesa väkivaltaan, on sisäänrakennettu suomalaisten poikalasten kasvataukseen, ihan pienestä asti. Armeija, puolustusvoimat, meidän vapauden turva.

Naiset livistävät tästä velvollisuudesta, mutta vaativat silti yhtäläistä kunnioista. Ja se on heille annettukin, mikä on aikamoise onnistunut kusetus naisten taholta. Ei sitä pitäisi antaa, ennen kuin on asepalvelus suoritettu. Minusta ei pitäisi myöntää edes äänioikeutta, ennen armeijan käymistä. Sivareille ei lainkaan. Mitä oikeutta heillä on päättää maan asioista, jotka sodan tullen luikkisivat väestönsuojiin piiloon? Naiset pärjäisivät nykyaikaisessa sodassa aivan hyvin. Mutta ovat valinneet helpomman tien, ja silti haluavat kaikki samat oikeudet. Ja ovat ne saaneetkin, koska onnistuivat kusettamaan miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilta pitäisi ottaa oikeudet pois!

-muslimi

Vierailija
36/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et puhu velvollisuuksista etkä vastuusta?

Mitä vastuita miehillä on?

Intin käy harvempi mies kuin naiset synnyttävät. Intti on 6 kk palkallisra lonaa, raskaus ja synnytys ei.

Pakottaako laki synnyttämään tai käymään siviilipalveluksen jos ei synnytä?

Vierailija
37/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi tappaa enemmän miehiä. 

Nettivinkattu

Vierailija
38/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän naiset ovat edelleen syrjityssä asemassa esimerkiksi palkkauksen suhteen. Mielenkiintoista kyllä, kun opettajista oi enemmistö miehiä, palkkaus oli parempaa, mutta naisistuminen laski palkkoja. Sama ilmiö on nähty muuallakin. Naisia ei vain yksinkertaisesti arvosteta.

Miksi sitten jokainen nainen ei ole töissä?

 

Jos naisen palkkaaminen on halvempaa kuin miehen?

Vierailija
39/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi tappaa enemmän miehiä. 

Nettivinkattu

Näistä palstan lesbomiesvihaajista on tehty nettivinkkiä ennenkin 

Vierailija
40/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla ja miehillä on samat oikeudet, paitsi muslimikulttuureissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi