Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja vapaudet kuin miehellä?

Vierailija
20.06.2026 |

Mutta onko näin?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et puhu velvollisuuksista etkä vastuusta?

Vierailija
2/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitäisi. Se miten on riippuu paljon maasta, mutta onko ne missään täydelliset? Suomi on hyvä maa vaikka Afganistaniin verrattuna. Silti täälläkin on vaikka raskaussyrjintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoarmeija....

Vierailija
4/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, niillähän on

mitä sössötät?

Vierailija
5/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuksia ja vapauksia ei ole koskaan kukaan missään saanut pelkästään käsiä levittelemällä ja/tai nyökyttelemällä ja/tai poskia kääntelemällä. Oikeudet ja vapaudet hankitaan taistelemalla!

Vierailija
6/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on oikeus vihata patriarkaattia mutta miehillä ei ole oikeutta vihata matriarkaattia. Jos mies taistelee naisia vastaan niin hän on toksisen maskuliininen sortaja, mutta jos nainen taistelee miehiä vastaan niin hän on ihmisoikeuksia puolustava vapaustaistelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehelläkään ole samoja oikeuksia kuin naisella.

Vierailija
8/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naiset pitäisi laittaa inttiin miesten tavoin. Nainen kelpaa yhtä hyvin tykinruoaksi kuin mieskin, jos sota syttyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oikeudet ja vapaudet naisella loppuu synnytykseen. Sen jälkeen hyvin pitkälle sanelee neuvola, terveydenhuolto, opettajat ja sossut sun elämän melko pitkään. Esim mulle vain lapsen isä ja lapsen sossu ilmoitti, että he tekee täällä päätöksen ja ilmoittaa sitten sulle mitä on päättäneet kun ensin koulusta terveydenhoitaja ja opettaja syrjäytti minut. Kun halusivat lisää valtaa ylitseni, mutta sössivät silti. Olivat niin varmoja siitä että kun minä äiti olen sivussa niin lapsi alkaa voida paremmin vaan huonommin lähti menemään. ÄItiys on nykyisin jotenkin todella epäluonnollista, jossa äiti vain synnyttää ja muut hoitaa loput. Ei tunnu hyvältä. 

Vierailija
10/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne oikeudet ja vapaudet naisella loppuu synnytykseen. Sen jälkeen hyvin pitkälle sanelee neuvola, terveydenhuolto, opettajat ja sossut sun elämän melko pitkään. Esim mulle vain lapsen isä ja lapsen sossu ilmoitti, että he tekee täällä päätöksen ja ilmoittaa sitten sulle mitä on päättäneet kun ensin koulusta terveydenhoitaja ja opettaja syrjäytti minut. Kun halusivat lisää valtaa ylitseni, mutta sössivät silti. Olivat niin varmoja siitä että kun minä äiti olen sivussa niin lapsi alkaa voida paremmin vaan huonommin lähti menemään. ÄItiys on nykyisin jotenkin todella epäluonnollista, jossa äiti vain synnyttää ja muut hoitaa loput. Ei tunnu hyvältä. 

Tavallisessa tilanteessa näin ei käy koskaan, vaan isä syrjäytetään sossun päätöksissä lähes aina.

Sinun tapauksessasi sinussa on jotain vialla, pahoitteluni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.

 

Se on itsestä, ajatusmallista,  hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.

 

Täysin samat oikeudet ja vapaudet.

Vierailija
12/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ja muunsukupuoliset ovat vähemmistösukupuolia. Miehet ovat etuoikeutettu sukupuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäädäntö on rakentunut vapaan miehen suojeluperiaatteelle. 

 

Tähän perustuvat monet epäkohdat, mm

lapsen isän ikävä. Laki ei velvoita miestä tapaamaan lastaan

Vierailija
14/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä täällä länsimaissa on. Se on sitten itse kunkin oma asia, miten niitä käyttää, sukupuolesta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevalla naisella on tupla oikeudet.

Vierailija
16/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainsäädäntö on rakentunut vapaan miehen suojeluperiaatteelle. 

 

Tähän perustuvat monet epäkohdat, mm

lapsen isän ikävä. Laki ei velvoita miestä tapaamaan lastaan

sama laki varmistaa että enemmistö yh on naisia.

Vierailija
17/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.

Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.

Vierailija
18/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.

Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.

Naistenoikeudet ovat ihmisoikeuksia.

Vierailija
19/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.

 

Se on itsestä, ajatusmallista,  hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.

 

Täysin samat oikeudet ja vapaudet.

Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole. 

Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne  tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta.  Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu. 

Vierailija
20/77 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.

 

Se on itsestä, ajatusmallista,  hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.

 

Täysin samat oikeudet ja vapaudet.

Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole. 

Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne  tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta.  Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu. 

Afgaanit ovat rodullistettu vähemmistö eikä valkoisilla ole oikeutta määritellä heidän puolestaan mikä on hyvää tasa-arvoa ja mikä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi