Eikö naisilla pitäisi olla samat oikeudet ja vapaudet kuin miehellä?
Kommentit (77)
Totta kai pitäisi. Se miten on riippuu paljon maasta, mutta onko ne missään täydelliset? Suomi on hyvä maa vaikka Afganistaniin verrattuna. Silti täälläkin on vaikka raskaussyrjintää.
Oikeuksia ja vapauksia ei ole koskaan kukaan missään saanut pelkästään käsiä levittelemällä ja/tai nyökyttelemällä ja/tai poskia kääntelemällä. Oikeudet ja vapaudet hankitaan taistelemalla!
Naisilla on oikeus vihata patriarkaattia mutta miehillä ei ole oikeutta vihata matriarkaattia. Jos mies taistelee naisia vastaan niin hän on toksisen maskuliininen sortaja, mutta jos nainen taistelee miehiä vastaan niin hän on ihmisoikeuksia puolustava vapaustaistelija.
Eihän miehelläkään ole samoja oikeuksia kuin naisella.
Kyllähän naiset pitäisi laittaa inttiin miesten tavoin. Nainen kelpaa yhtä hyvin tykinruoaksi kuin mieskin, jos sota syttyy.
Kyllä ne oikeudet ja vapaudet naisella loppuu synnytykseen. Sen jälkeen hyvin pitkälle sanelee neuvola, terveydenhuolto, opettajat ja sossut sun elämän melko pitkään. Esim mulle vain lapsen isä ja lapsen sossu ilmoitti, että he tekee täällä päätöksen ja ilmoittaa sitten sulle mitä on päättäneet kun ensin koulusta terveydenhoitaja ja opettaja syrjäytti minut. Kun halusivat lisää valtaa ylitseni, mutta sössivät silti. Olivat niin varmoja siitä että kun minä äiti olen sivussa niin lapsi alkaa voida paremmin vaan huonommin lähti menemään. ÄItiys on nykyisin jotenkin todella epäluonnollista, jossa äiti vain synnyttää ja muut hoitaa loput. Ei tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne oikeudet ja vapaudet naisella loppuu synnytykseen. Sen jälkeen hyvin pitkälle sanelee neuvola, terveydenhuolto, opettajat ja sossut sun elämän melko pitkään. Esim mulle vain lapsen isä ja lapsen sossu ilmoitti, että he tekee täällä päätöksen ja ilmoittaa sitten sulle mitä on päättäneet kun ensin koulusta terveydenhoitaja ja opettaja syrjäytti minut. Kun halusivat lisää valtaa ylitseni, mutta sössivät silti. Olivat niin varmoja siitä että kun minä äiti olen sivussa niin lapsi alkaa voida paremmin vaan huonommin lähti menemään. ÄItiys on nykyisin jotenkin todella epäluonnollista, jossa äiti vain synnyttää ja muut hoitaa loput. Ei tunnu hyvältä.
Tavallisessa tilanteessa näin ei käy koskaan, vaan isä syrjäytetään sossun päätöksissä lähes aina.
Sinun tapauksessasi sinussa on jotain vialla, pahoitteluni.
Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.
Se on itsestä, ajatusmallista, hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.
Täysin samat oikeudet ja vapaudet.
Naiset ja muunsukupuoliset ovat vähemmistösukupuolia. Miehet ovat etuoikeutettu sukupuoli.
Lainsäädäntö on rakentunut vapaan miehen suojeluperiaatteelle.
Tähän perustuvat monet epäkohdat, mm
lapsen isän ikävä. Laki ei velvoita miestä tapaamaan lastaan
Kyllä meillä täällä länsimaissa on. Se on sitten itse kunkin oma asia, miten niitä käyttää, sukupuolesta riippumatta.
Raskaana olevalla naisella on tupla oikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Lainsäädäntö on rakentunut vapaan miehen suojeluperiaatteelle.
Tähän perustuvat monet epäkohdat, mm
lapsen isän ikävä. Laki ei velvoita miestä tapaamaan lastaan
sama laki varmistaa että enemmistö yh on naisia.
Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.
Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet.
ihminen on saman arvoinen katsomatta sukupuolta etnisyyttä jne.
Tasa-arvo
Täysin eri asia kuin ihmisoikeudet. Mitä se tarkoittaa? kukaan ei osaa vastata tähän mutta mistä tasa-arvo on lähtösin? feministeiltä he puhuu naisen ja miehen tasa-arvosta. Tätä ajettiin naisvaltaisille aloille ja nyt ollaan hiljaa. Ei saa puhua mies kiintiöistä ym.
Naistenoikeudet ovat ihmisoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.
Se on itsestä, ajatusmallista, hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.
Täysin samat oikeudet ja vapaudet.
Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole.
Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta. Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveenä, normaalina naisena koen että olen täysin tasa- arvoinen täällä maapallolla miesten kanssa.
Se on itsestä, ajatusmallista, hyvin pitkälle kiinni miten täällä asiat kokee.
Täysin samat oikeudet ja vapaudet.
Esim. Afganistanin naisia, olkoon kuinka normaaleja ja terveitä tahansa, ei paljon omat ajatusmallit auta kokemaan mitään oikeuksia, kun niitä ei ole.
Suomessa ovat asiat senverran hyvin, että on mahdollista ajatella tasa-arvon olevan saavutettu tilanne tai henkilökohtainen kokemusasia. Tutkimustulokset, esimerkkinä vaikka koskien lapsen saamisen vaikutuksia työllistymismahdollisuuksiin, urakehitykseen ja loppuelämän tuloihin kertovat kuitenkin muuta. Ajattelenkin, että työtä tasa-arvon eteen kannattaa jatkaa, kunnes todellinen, kaikkia (miehiäkin) koskeva tasa-arvo on saavutettu.
Afgaanit ovat rodullistettu vähemmistö eikä valkoisilla ole oikeutta määritellä heidän puolestaan mikä on hyvää tasa-arvoa ja mikä ei.
Miksi et puhu velvollisuuksista etkä vastuusta?