Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kssvisruokia

Vierailija
21.02.2025 |

Missä ei oo käytetty tofua,härkistä jne

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.

Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?

Soseruoka on vähän kuin söisi oksennusta. Valmiiksi jo pureskeltu.

Aivan, helposti sulavaa ja maukasta ruokaa. Eivät toki maultaan eivätkä koostumukseltaan oksennusta, kuten sinä kuvailet. 

Toki toki-tolvana

Minkäs sortin tolvana se möykkää sanoista, joita ei itse ymmärrä? Pitäisikö sinun käydä peruskoulu uudestaan, jotta opit enemmän suomalaisia perussanoja ja niiden käyttöä?

Vierailija
82/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.

Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?

Soseruoka on vähän kuin söisi oksennusta. Valmiiksi jo pureskeltu.

Aivan, helposti sulavaa ja maukasta ruokaa. Eivät toki maultaan eivätkä koostumukseltaan oksennusta, kuten sinä kuvailet. 

Toki toki-tolvana

Toki on täysin virallinen ja yleisesti käytetty suomen kielen sana Kielitoimiston mukaan. Kukakohan tässä on tolvana, eikä osaa edes puhua äidinkieltään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.

Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?

Soseet eli hienommin puréet ovat mm. ranskalaisen keittiön keskeisiä ruokia. Kuuluvat hyvään ruokaan. Samettiset keitot, lisukkeet ja kastikkeet perustuvat soeuttamisen taitoon.

Ranskassa nuo ovat alkuruokia. Sen jälkeen tuodaan paisti pöytään. Soseilla ei olekaan tarkoitus täyttää vatsaa vaan nimenomaan kiihottaa ruokahalua tuleville raskaammille ruoille ja sinä höpelö yrität tyrkyttää noita soseita ainoiksi ruokailukerran pääruoiksi.

Et selvästikään tajua ranskalaisesta keittiöstä yhtään mitään. Et ymmärrä myöskään miten internet ja keskustelupalsta toimivat; minä en ole ehdottanut tyrkyttää sinulle mitään ruokia, kunhan kerroin faktat, joita sinä et tajua. Höpelö löytyy sinulla sieltä peilistäsi.

Lisäksi et tässäkään tunne ranskalaista keittiötä, kun kuvittelet että heillä paistia syödään. Se on aika harvinainen ruoka Ranskassa nykyään. Puhut selvästi pohjoismaisesta kulttuurista, et tunne ranskalaista. Ranskassa tyyppillinen ateria on moniosainen ja sisältää mahdollisen lihan, linturuoan, kalan, tai äyriäisten lisäksi runsaasti kasviksia sun muuta. Eikä siellä ole lapsellista asennetta että ihailtaisiin vain ja ainoastaan pääruokaa, ei, vaan heillä ateriaan kuuluu erottamattomasti alkuruoka, juusto, sekä jälkiruoka. Juomapuolella aloitetaan aperitiivista, joka aterian osan kanssa voidaan juoda eri viiniä ja jälkiruoan kanssa tulee kahvi ja digestiivi. 

Siinäpä tietopaketti tietämättömälle. 

Vierailija
84/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään pakaste juureksista tehdä kasvisosekeitton ja kaurakermaa lopuksi. 

Vierailija
85/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.

Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?

Soseet eli hienommin puréet ovat mm. ranskalaisen keittiön keskeisiä ruokia. Kuuluvat hyvään ruokaan. Samettiset keitot, lisukkeet ja kastikkeet perustuvat soeuttamisen taitoon.

Puré on oikeasti franskalaisittain moessoe!

Mais non, cher ami, la purée est est bel et bien un mot français. 

Vierailija
86/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin juuri uuniin ohrapuuron kypsymään.

Mitä ohrasuurimoita käytät nykyään, kun Vaasan mylly lopetti Myllyn paras-ohrasuurimoiden valmistamisen joitakin kuukausia sitten?

Miten niin NYKYÄÄN?

Kokeile:

Tee Wanhanajan uuniohrapuuro oikean voin kera ja lisää siihen reilusti palvikinkkua noppina. Anna hautua takassa aamuun asti.

On hyvää ja käy kyllä miesten kasvisruoasta!

Et selvästikään kovin älykkäitä miehiä tunne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun soseista oli puhe, niin kurpitsasosekeitto. 

Vierailija
88/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.

Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?

Soseet eli hienommin puréet ovat mm. ranskalaisen keittiön keskeisiä ruokia. Kuuluvat hyvään ruokaan. Samettiset keitot, lisukkeet ja kastikkeet perustuvat soeuttamisen taitoon.

Puré on oikeasti franskalaisittain moessoe!

Mais non, cher ami, la purée est est bel et bien un mot français. 

Ach! Ce moi qui suis coupablé, mademoiselle! Pardonnez moi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/91 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun soseista oli puhe, niin kurpitsasosekeitto. 

Kurpitsa on niin hyvää. Paahdan ison kurpitsan uunissa, ja siitä voi sitten tehdä keittoa, salaattia, paistaa lisuketta, jne...

Vierailija
90/91 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun soseista oli puhe, niin kurpitsasosekeitto. 

Kurpitsa on niin hyvää. Paahdan ison kurpitsan uunissa, ja siitä voi sitten tehdä keittoa, salaattia, paistaa lisuketta, jne...

Kurpitsassa on myös siemeniä, jotka ovat herkkua! Paahdan niitä ihan paistinpannulla tai uunissa, mausteena joko pelkkä suola tai sitten koko repertuaari. Airfryerkin varmaan toimii.

Paahdetut siemenet sopivat mm. salaatteihin ja keittojen lisäkkeeksi, mutta tottahan toki meillä syödään niitä ihan sellaisenaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/91 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta linssejä ja papuja. Niitä voi lisätä lähes kaikkiin ruokiin. Hyvä proteiininlähde. 

Mistä niitä kannattaa ostaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan