Kertokaa kssvisruokia
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on lähinnä siinä mistä haluat saada proteiinia lautaselle. Koska sehän kasvisruoissa on yleensä se "vaikea haaste".
Ei ole.
Kyllä se käytännössä näin menee. Kun tekee kasvisruokaa niin ensimmäinen päätettävä asia on mitä proteiinia siihen haluaa käyttää. Koska jos oikeasti yrittää kasvisruokavaliota tuollaisilla 'kaalikeittoa pelkästä kaalista' resepteillä niin huonosti käy.
Aijaa. Kyllä mä aloitan ruoanlaiton ajatuksilla Mitähän tekisi mieli tänään/ mitä kaapeista löytyy. En tasan panikoi mistään proteiinista. Ja kummasti sitä vaan on terve, energinen ja hyvinvoiva.
Kasvissyöjä vuodesta 1996.
Jassoo. Mutta vegaaneja/kasvissyöjiä on silti kuollut esim. syöpään; tunnetuista ihmisistä mm. Brigitte Bardot, Audrey Hepburn (vain satunnainen ja minimalistinen lihansyöjä). Jos se kasvosruoka niin pirun terveellistä on, miksi sitä syövät sitten sairastuvat johonkin syöpään?
Brigitte Bardot oli kuollessaan 91-vuotias, joten harva edes elää tuollaiseen ikään saakka. Jos kasvissyönnillä elää noin pitkään, niin upeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkosipuli-chilipasta
= pelkkää valkoista vehnäjauhoa
Jotakuinkin niin ravinneköyhää ruokaa kuin vain on mahdollista syödä. Käytännössä lautasella on pelkkää tärkkelystä.
Ei suinkaan.
Spaghetti al'aglio, oliio e peperoncino sekä lasillinen punaviiniä. 😋
Ei joka aterialla tarvotse olla kaikkea, kokonaisruokavalio on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on lähinnä siinä mistä haluat saada proteiinia lautaselle. Koska sehän kasvisruoissa on yleensä se "vaikea haaste".
Ei ole.
Kyllä se käytännössä näin menee. Kun tekee kasvisruokaa niin ensimmäinen päätettävä asia on mitä proteiinia siihen haluaa käyttää. Koska jos oikeasti yrittää kasvisruokavaliota tuollaisilla 'kaalikeittoa pelkästä kaalista' resepteillä niin huonosti käy.
Aijaa. Kyllä mä aloitan ruoanlaiton ajatuksilla Mitähän tekisi mieli tänään/ mitä kaapeista löytyy. En tasan panikoi mistään proteiinista. Ja kummasti sitä vaan on terve, energinen ja hyvinvoiva.
Kasvissyöjä vuodesta 1996.
Jassoo. Mutta vegaaneja/kasvissyöjiä on silti kuollut esim. syöpään; tunnetuista ihmisistä mm. Brigitte Bardot, Audrey Hepburn (vain satunnainen ja minimalistinen lihansyöjä). Jos se kasvosruoka niin pirun terveellistä on, miksi sitä syövät sitten sairastuvat johonkin syöpään?
Syöpä on aika monisyinen sairaus, jossa sattumallakin on osansa. Siihen vaikuttaa muukin kuin ruokavalio. Caldwell Esselstyn, ei syö mitään eläinperäistä eikä rasvaisimpia kasviperäisiä ruoka-aineita, on terve yli 90-vuotias.
Just tein maapäkinä-pinaatti-pastaa. Pastaa 180g. pakastepinaattia 150g. maapähkinävoita 60g. 1 sipuli, 5 valkosipulinkynttä. 2 rlk soijaa. lisukkeeksi kikherneitä 300g.
Ei tarvitse punnita vaikka itse niin teinkin.Tein tästä 3 annosta
Laitoin juuri uuniin ohrapuuron kypsymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on lähinnä siinä mistä haluat saada proteiinia lautaselle. Koska sehän kasvisruoissa on yleensä se "vaikea haaste".
Ei ole.
Kyllä se käytännössä näin menee. Kun tekee kasvisruokaa niin ensimmäinen päätettävä asia on mitä proteiinia siihen haluaa käyttää. Koska jos oikeasti yrittää kasvisruokavaliota tuollaisilla 'kaalikeittoa pelkästä kaalista' resepteillä niin huonosti käy.
Aijaa. Kyllä mä aloitan ruoanlaiton ajatuksilla Mitähän tekisi mieli tänään/ mitä kaapeista löytyy. En tasan panikoi mistään proteiinista. Ja kummasti sitä vaan on terve, energinen ja hyvinvoiva.
Kasvissyöjä vuodesta 1996.
Jassoo. Mutta vegaaneja/kasvissyöjiä on silti kuollut esim. syöpään; tunnetuista ihmisistä mm. Brigitte Bardot, Audrey Hepburn (vain satunnainen ja minimalistinen lihansyöjä). Jos se kasvosruoka niin pirun terveellistä on, miksi sitä syövät sitten sairastuvat johonkin syöpään?
No voi hyvää päivää.... Ei voi olla näin tyhmiä aikuisia 😳🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri uuniin ohrapuuron kypsymään.
Mitä ohrasuurimoita käytät nykyään, kun Vaasan mylly lopetti Myllyn paras-ohrasuurimoiden valmistamisen joitakin kuukausia sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.
Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?
Soseet eli hienommin puréet ovat mm. ranskalaisen keittiön keskeisiä ruokia. Kuuluvat hyvään ruokaan. Samettiset keitot, lisukkeet ja kastikkeet perustuvat soeuttamisen taitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.
Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?
Soseruoka on vähän kuin söisi oksennusta. Valmiiksi jo pureskeltu.
Aivan, helposti sulavaa ja maukasta ruokaa. Eivät toki maultaan eivätkä koostumukseltaan oksennusta, kuten sinä kuvailet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri uuniin ohrapuuron kypsymään.
Mitä ohrasuurimoita käytät nykyään, kun Vaasan mylly lopetti Myllyn paras-ohrasuurimoiden valmistamisen joitakin kuukausia sitten?
Miten niin NYKYÄÄN?
Täällä on paljon reseptejä. Saa myös helposti rajattua niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri uuniin ohrapuuron kypsymään.
Mitä ohrasuurimoita käytät nykyään, kun Vaasan mylly lopetti Myllyn paras-ohrasuurimoiden valmistamisen joitakin kuukausia sitten?
Korpelan myllyn.
Tuoksuu jo hyvälle keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.
Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?
Soseruoka on vähän kuin söisi oksennusta. Valmiiksi jo pureskeltu.
Aivan, helposti sulavaa ja maukasta ruokaa. Eivät toki maultaan eivätkä koostumukseltaan oksennusta, kuten sinä kuvailet.
Toki toki-tolvana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin juuri uuniin ohrapuuron kypsymään.
Mitä ohrasuurimoita käytät nykyään, kun Vaasan mylly lopetti Myllyn paras-ohrasuurimoiden valmistamisen joitakin kuukausia sitten?
Miten niin NYKYÄÄN?
Kokeile:
Tee Wanhanajan uuniohrapuuro oikean voin kera ja lisää siihen reilusti palvikinkkua noppina. Anna hautua takassa aamuun asti.
On hyvää ja käy kyllä miesten kasvisruoasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.
Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?
Soseet eli hienommin puréet ovat mm. ranskalaisen keittiön keskeisiä ruokia. Kuuluvat hyvään ruokaan. Samettiset keitot, lisukkeet ja kastikkeet perustuvat soeuttamisen taitoon.
Ranskassa nuo ovat alkuruokia. Sen jälkeen tuodaan paisti pöytään. Soseilla ei olekaan tarkoitus täyttää vatsaa vaan nimenomaan kiihottaa ruokahalua tuleville raskaammille ruoille ja sinä höpelö yrität tyrkyttää noita soseita ainoiksi ruokailukerran pääruoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on lähinnä siinä mistä haluat saada proteiinia lautaselle. Koska sehän kasvisruoissa on yleensä se "vaikea haaste".
Ei ole.
Kyllä se käytännössä näin menee. Kun tekee kasvisruokaa niin ensimmäinen päätettävä asia on mitä proteiinia siihen haluaa käyttää. Koska jos oikeasti yrittää kasvisruokavaliota tuollaisilla 'kaalikeittoa pelkästä kaalista' resepteillä niin huonosti käy.
Aijaa. Kyllä mä aloitan ruoanlaiton ajatuksilla Mitähän tekisi mieli tänään/ mitä kaapeista löytyy. En tasan panikoi mistään proteiinista. Ja kummasti sitä vaan on terve, energinen ja hyvinvoiva.
Kasvissyöjä vuodesta 1996.
Jassoo. Mutta vegaaneja/kasvissyöjiä on silti kuollut esim. syöpään; tunnetuista ihmisistä mm. Brigitte Bardot, Audrey Hepburn (vain satunnainen ja minimalistinen lihansyöjä). Jos se kasvosruoka niin pirun terveellistä on, miksi sitä syövät sitten sairastuvat johonkin syöpään?
No voi hyvää päivää.... Ei voi olla näin tyhmiä aikuisia 😳🤦🏻
Ehkä se on käynyt ns. YouTube-yliopiston 😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.
Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?
Soseet eli hienommin puréet ovat mm. ranskalaisen keittiön keskeisiä ruokia. Kuuluvat hyvään ruokaan. Samettiset keitot, lisukkeet ja kastikkeet perustuvat soeuttamisen taitoon.
Puré on oikeasti franskalaisittain moessoe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissosekeitot. Teen joka viikko erilaisia. Kaveriksi raejuusto ja leipää.
Miksi sinun pitää soseuttaa kaikki? Asutko Hoivakodissa?
Soseruoka on vähän kuin söisi oksennusta. Valmiiksi jo pureskeltu.
Aivan, helposti sulavaa ja maukasta ruokaa. Eivät toki maultaan eivätkä koostumukseltaan oksennusta, kuten sinä kuvailet.
Jokaikinen sosekeitto, johon on tellätty sekaan selleriä pikkupalaa suurempi pala on ikävän harmaata ja todella oksen näköistä sekä pahanmakuista. Sain kerran sairaalareissullani tuollaista, ei siitä ollut syötäväksi ennen kuin keksin laittaa lisäkesalaattina olleen hemapan sekaan. Silloin sen pystyi vaivoin lusikoimaan.
Jassoo. Mutta vegaaneja/kasvissyöjiä on silti kuollut esim. syöpään; tunnetuista ihmisistä mm. Brigitte Bardot, Audrey Hepburn (vain satunnainen ja minimalistinen lihansyöjä). Jos se kasvosruoka niin pirun terveellistä on, miksi sitä syövät sitten sairastuvat johonkin syöpään?