Sinä, jonka kaikki isovanhemmat on Suomessa syntyneitä, minkä väriset silmät sulla on? 👁🗨👀👁
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalla paljon romaneja 🤔
Minusta on käsittämätöntä miten ihan supisuomalaisena voi Suomessa kohdata rasismia silmien värin perusteella. Enkä tarkoita ainoastaan palstan romanikommenttia vaan olen kohdannut sitä myös oikeassa elämässä. Ja vaikkei olisi täysin suomalainen, voi silmien väri olla peräisin jostain ihan muualta kuin romanijuurista.
Eikö Lapissa ole monilla tosi tumma tukka ja ruskeat silmät?
Minulla on ruskeat silmät ja tumman ruskeat hiukset.
molemmat vaarini ovat suomalaisia, mutta syntyneet venäjällä, ja olen vihreäsilmäinen. Vanhemmat ja sisarukset, 3 kpl, ovat sinisilmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalla paljon romaneja 🤔
Minusta on käsittämätöntä miten ihan supisuomalaisena voi Suomessa kohdata rasismia silmien värin perusteella. Enkä tarkoita ainoastaan palstan romanikommenttia vaan olen kohdannut sitä myös oikeassa elämässä. Ja vaikkei olisi täysin suomalainen, voi silmien väri olla peräisin jostain ihan muualta kuin romanijuurista.
Eikö Lapissa ole monilla tosi tumma tukka ja ruskeat silmät?
Myös Itä-Uudellamaalla on mustatukkaisia ja tummasilmäisiä.
Ja ruskeasilmäisiä nyt on joka puolella Suomea, se on ihan yleistä vaikkei olekaan missään se kaikkein yleisin väri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset,vihreät tai harmaat. Riippuu valosta ja paidan väristä.
Sama täällä. Kaikilla muilla perheessäni on ihan vaan siniharmaat silmät valaistuksesta ja vaatetuksesta riippumatta, mutta itselläni on kameleontit. Välillä niin tumman harmaat että näyttää melkein mustalta, välillä kirkkaan siniset, välillä vihreät. Ehkä merensininen kuvailisi parhaiten, koska merikin on vaihtelevan värinen.
Kuka miettii silmiään näin tarkkaan... Eiköhän sulla ihan perussiniset ole. Ja joo valaistus vähän vaikuttaa että kuinka kirkkaalta näyttää, ei sun silmien väri kuitenkaan muutu vaikka valaistus eri, siniset ne on.
Ei mun silmien väri ikinä muutu miksikään muuksi kuin siniseksi missään valaistuksessa. Ellei sitten ole ihan säkkipimeää, niin että kaikki muukin on mustaa...
Että kyllä tuon edellisen kommentoijan silmät ovat selkeästi erilaiset.
Miehelläni on rusehtavan vihreät silmät, mutta hän ei kuitenkaan ole ruskeasilmäinen, vaan sinisilmäinen. Sävy on todella mielenkiintoinen, koska siitä näkee, ettei hänellä ole dominoivaa ruskeasilmäisyyden geeniä, eivätkä silmät ole myöskään hazel eli vaaleanrusehtavat, joissa on vihreää. Nuo ovat ihan omanlaisensa. Kumpikin vanhemmistaan on sinisilmäinen. Eikä ole postinjakajan poika, vaan ihan samannäköinen kuin isänsä, joten hänelle vain on sattunut mielenkiintoinen yhdistelmä ruskean ja vihreän geenejä.
En mä oikein tiedä, jotkut siniharmaat. Luonnonvalossa todella siniset, joskus näyttää vihertäviltä ja joskus harmailta. Oon myös huomannut että mitä väsyneempi olen sitä sinisemmät silmät on. Outoa :D
Koko perheellämme on kovin siniset silmät. Kolmella vaaleat hiukset ja kahdella punaruskeat.
Silmissäni on kultaa. Kulkee suvussa isän puolelta.