Sinä, jonka kaikki isovanhemmat on Suomessa syntyneitä, minkä väriset silmät sulla on? 👁🗨👀👁
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaalea tukka ja ruskeat silmät, ihan luonostaan. Taitaa olla aika harvinaista?
Mun äiti on blondi ja tummanruskeat silmät.
Vierailija kirjoitti:
Siniharmaat silmät - yksikään isovanhempani ei ole syntynyt Suomen nykyisten rajojen sisäpuolella.
Viipurin seutu oli Suomea isovanhempieni syntymän aikoina. Joten itse en mainitse nykyisiä rajoja.
Evakon lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset,vihreät tai harmaat. Riippuu valosta ja paidan väristä.
Sama täällä. Kaikilla muilla perheessäni on ihan vaan siniharmaat silmät valaistuksesta ja vaatetuksesta riippumatta, mutta itselläni on kameleontit. Välillä niin tumman harmaat että näyttää melkein mustalta, välillä kirkkaan siniset, välillä vihreät. Ehkä merensininen kuvailisi parhaiten, koska merikin on vaihtelevan värinen.
Kuka miettii silmiään näin tarkkaan... Eiköhän sulla ihan perussiniset ole. Ja joo valaistus vähän vaikuttaa että kuinka kirkkaalta näyttää, ei sun silmien väri kuitenkaan muutu vaikka valaistus eri, siniset ne on.
Ruskeat silmät ja ruskea tukka. Äitini on lapista ja sillä on myös tummanruskeat silmät ja ruskea tukka. Isällä on siniset silmät ja musta tukka.
Toisella lapsistani on siniset silmät, toisella mustanruskeat. Molemmilla on vaaleanruskea tukka. Kerran joku papparainen kysyi, näkeekö mun lapsi mitään, kun on mustat silmät.
Siniharmaat tai harmaat, ollaan niin suomalaisia kuin suomalainen voi olla.
Mulla on harmaanvihreänruskeankukertavat. Eli en osaa vastata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset,vihreät tai harmaat. Riippuu valosta ja paidan väristä.
Sama täällä. Kaikilla muilla perheessäni on ihan vaan siniharmaat silmät valaistuksesta ja vaatetuksesta riippumatta, mutta itselläni on kameleontit. Välillä niin tumman harmaat että näyttää melkein mustalta, välillä kirkkaan siniset, välillä vihreät. Ehkä merensininen kuvailisi parhaiten, koska merikin on vaihtelevan värinen.
Kuka miettii silmiään näin tarkkaan... Eiköhän sulla ihan perussiniset ole. Ja joo valaistus vähän vaikuttaa että kuinka kirkkaalta näyttää, ei sun silmien väri kuitenkaan muutu vaikka valaistus eri, siniset ne on.
Todellisuus ei ole ihan noin yksinkertainen kuin kuvittelet.
-Toinen kameleontti
https://tekniikanmaailma.fi/tiesitko-mista-siniset-silmat-saavat-varins…
Sukuun on voinut tuoda väriä pari vuosisataa sitten vaikka jokin italialaiskreivi, jonka jälkeläistä on tietämättä pidetty suvun tavallisen Taavin kupeiden tuotoksena. 😁