Sinä, jonka kaikki isovanhemmat on Suomessa syntyneitä, minkä väriset silmät sulla on? 👁🗨👀👁
Kommentit (48)
Huvipuistohullu kirjoitti:
Erittäin siniset 😃
No niin, ollaan kyllä huomattu että olet perin sinisilmäinen 😄
Sinivihreät. Ei iha sinisimmät.maholliset
Vierailija kirjoitti:
Mustat
Ei kysytty pe*ssilmästä
Siniset,vihreät tai harmaat. Riippuu valosta ja paidan väristä.
Molemmat isoisäni ruskeasilmäisiä, molemmilla isoäideilläni oli siniharmaat tai sinivihreät silmät. He kaikki olivat syntyneet 1900-luvun alun Suomessa. Molemmat vanhempani olivat ruskeasilmäisiä, ja minusta tuli ruskeasilmäinen. Myös lapseni ovat ruskeasilmäisiä, vaikka heidän isänsä on sinisilmäinen (hänen kaikki isovanhempansa olivat Suomessa syntyneitä ja sinisilmäisiä).
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalla paljon romaneja 🤔
Joo hyi, katoin samaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Siniharmaat silmät - yksikään isovanhempani ei ole syntynyt Suomen nykyisten rajojen sisäpuolella.
mammalla, eli äidin äidillä oli ruskeat, joskin vaaleat äitini silmiin verrattuna ja minulla on liki mustat, eli tummuu sukupolvi sukupolvelta. Parikin tyyppiä, lääkäri ja naprapaatti on kysynyt , saako oikein katsoa silmiäni kun eivät niin tummia olleet ikinä nähneet.... siinä sitten hetki killitettiin silmiin katsoen.
Vierailija kirjoitti:
mammalla, eli äidin äidillä oli ruskeat, joskin vaaleat äitini silmiin verrattuna ja minulla on liki mustat, eli tummuu sukupolvi sukupolvelta. Parikin tyyppiä, lääkäri ja naprapaatti on kysynyt , saako oikein katsoa silmiäni kun eivät niin tummia olleet ikinä nähneet.... siinä sitten hetki killitettiin silmiin katsoen.
unohtui mainita , notta täysin suomalaista maatiaista ollaan ilman mitään ulkomaan jalosukuisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siniset,vihreät tai harmaat. Riippuu valosta ja paidan väristä.
Sama täällä. Kaikilla muilla perheessäni on ihan vaan siniharmaat silmät valaistuksesta ja vaatetuksesta riippumatta, mutta itselläni on kameleontit. Välillä niin tumman harmaat että näyttää melkein mustalta, välillä kirkkaan siniset, välillä vihreät. Ehkä merensininen kuvailisi parhaiten, koska merikin on vaihtelevan värinen.
Mulla on vihertävän harmaat, veljellä siniharmaat, muilla sellaiset kuin englanninkieliset sanovat hazel, eli vihreän ja ruskean kukertavat. Mitä tästä opit?
Vihertävänharmaat, sellainen väri joka ei ole kunnolla harmaa, vihreä eikä sininen. Siskollani on enemmän kellanvihreät silmät, minulla siniseen vivahtavat.
Minulla on niin vaalean harmaat, että lähes värittömät. Käytän vihreitä silmälasin pokia, että vähän jotain sävyä heijastuu silmiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole romani. 😄
Harmaaseen vivahtavat tumman vihreät.
Erittäin siniset 😃