Sinä, jonka kaikki isovanhemmat on Suomessa syntyneitä, minkä väriset silmät sulla on? 👁🗨👀👁
Kommentit (48)
Minulla on harmaat silmät, veljilläni ruskeat. Isällä harmaat silmät, äidillä ruskeat. Äidin äidillä ruskeat silmät. Muut isovanhemmat kuolleet aikoja sitten enkä tullut vanhemmiltani kysyneeksi heidän silmien väriään.
Mitä ajattelit saada selvillä tästä kyselystä?
Minulla on vaalea tukka ja ruskeat silmät, ihan luonostaan. Taitaa olla aika harvinaista?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaalea tukka ja ruskeat silmät, ihan luonostaan. Taitaa olla aika harvinaista?
Itsellä myös ja ei se ihan yleistäkään ole. Ei nyt enää keski-ikäisenä pellavapää (kuten parikymppiseksi olin), vaan nykyisin enemmän ruskeatukkainen tai maantienharmaa, mikä sopii paremmin silmien värin kanssa kuin blondi.
Puuttui valinnoista ruskean vihreät. Mulla on sellaiset.
Mun isältä tuli mulle sininen perimä ja äidiltä ruskea (myös molemmilla hänen vanhemmillaan oli ruskeat)
Lapsellemme on siniset silmät. Miehelläni on siniset ja sain sinistä omalta isältäni.
Tumman sininen ulkorengas, vaalean viherharmaa sisus. Blondi olen
Meidän äidillä ruskeat, isällä vihreät ja mulla sellaiset pihkanruskeat. Kaikilla lapsillani on erisävyiset ruskeat, vaikka heidän isällä on vihreät.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ehkä.
Mutta olet mieleeni
t. blondi, sinivihreät silmät
Mun lapsella on kans vaalea tukka ja ruskeat silmät. On tosi kivannäköistä.
Usein ihaillut ja kauniiksi kehutut hazelit.
Isovanhemmat umpisuomalaisia kaikki; sin + sin sekä rusk + sin, itsellä ruskean vihreät. Harmi ettei ollut sitä vaihtoehtona, Sinisistä ja ruskeista tulee usein tämä sekamuoto. Ruskeanvihreitä silmiä on Suomessa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalla paljon romaneja 🤔
Joo hyi, katoin samaa.
Ja turpaansa saaneita😂
Vierailija kirjoitti:
Onpa palstalla tietämättömiä ihmisiä..
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin vaalean harmaat, että lähes värittömät. Käytän vihreitä silmälasin pokia, että vähän jotain sävyä heijastuu silmiin.
Vaaleanharmaa on todella harvinainen väri.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on käsittämätöntä miten ihan supisuomalaisena voi Suomessa kohdata rasismia silmien värin perusteella. Enkä tarkoita ainoastaan palstan romanikommenttia vaan olen kohdannut sitä myös oikeassa elämässä. Ja vaikkei olisi täysin suomalainen, voi silmien väri olla peräisin jostain ihan muualta kuin romanijuurista.
Minulla hazel eyes, päävärinä vaaleanvihreä. Äidillä oli vaaleansiniset silmät, isällä siniharmaat, veljellä siniset. Veljeni tyttärellä siniset, samoin kuin hänen kahdella pojallaan. Minä olen poikkeus perheeseen, ja olen ihan mielissäni siitä, koska minulla on niin persoonalliset silmät. Tosin ne ovat syntymästäni saakka olleet kovin likinäköiset ja nyt kuusikymppisenä oikeaan on alkanut kasvaa kaihin harsoa. Vielä näen, mutta kunnolla vain siksi, että vasen on vielä terve ja stereonäkö on vielä ok.
Suklaanruskeat isot ja kauniit silmät ! Eli eksoottinen olen verrattuna perus suomalaisiin :)
Ruskeasilmäiset ei tarvitse silmämeikkejä ollakseen näyttäviä verrattuna haaleisiin silmiin!! Ihmettelen tätä noloa "perusssuomalaisuutta" missä suomalainen korottaa itsensä muiden yläpuolelle kertomalla miksi sinisilmäiset ovat Oikeampia suomalaisia kun vaikka ruskeasilmäiset. :DD olen ihan suomalainen, vaikka olen onnekkaasti saanutkin kauniiy ruskeat silmät ja on italialaista verta 5 prosenttia.
Ruskeat, vaikka romaniverta tai lappalaisverta tai mitään muutakaan eksoottista väkeä ei suvussa tiettävästi ole. Ruskea silmien väri tulee sukuun karjalaiselta äidin puolen isoisältä. Vihreä on periytymisen suhteen lähempänä ruskeaa kuin sinistä ja lähisuvussa paljon vihreäsilmäisiä. Sinisilmäisiä löytyy myös äitini sisaruksista, jolla kuitenkin itsellä ruskeat silmät, mitkä perin siksi, koska isälläni vihreät. Jos isälläni olisi ollut siniset, niin sitten mulla olisi ollut joko vihreät, harmaat tai siniset. Esim. siskollani on myös ruskeat silmät, mutta hänen lapsensa sinisilmäisiä, koska aviomies sinisilmäinen.