Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall
Sääliks käy heitä.
Omiakin taloja on hei saatavilla!
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Voi että, ap, mun käy sääliksi sua, kun olet sääskien, punkkien ja mäkäräisten syötävänä ulkona savustaessasi, itse nautin juuri ilmakuivattua kinkkua ja kylmää valkkaria Italian talollani. Kivasti mennyt tässä jo kuukausi, syyskuussa takaisin Suomeen. Sitten ehkä jo huvittaakin savustella omalla pihalla.
Onko kyyti ollut sulle todellakin noinkin kylmää?!
No voin sanoa että ei sää tästä pahene, mutta ei kyllä paranekaa.
Valehtelu ja vainoharhat tosin tuodaan vielä esiin, ja kiusanteko loppuu seinään.
"Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall"
MITÄ hiton väliä! EI mitään!
Siellähän happanet!
Kyl meidän sähkösavustimella voi lohtakin savustaa. Yleensä savustetaan ahventa, kun sitä läheltä saa. Järvilohta ei ole nyt lähellä. Ja markettilohet nakataan uuniin tai graavataan.
Et mitä säälittävää siinä on. Leppäpuru sisään ja töpseli seinään. En huomaa eroa lapsuuden puulla palvattuun kalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.
Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu.
Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä.
Ei kaupunkilaisuus kyllä sinänsä, mutta tyhjä ja turha asenne jossa joillakin näkyy jatkuvana tietämättömyys ja turhautuminen.
Tämänkin typerän aloituksen on tehnyt maalainen.
Taitaa olla paha mieli kuitenkin siellä metsän keskellä.
Mä syön tuoretta savukalaa torilla. Tai ostan kotiin mukaani.
En ikinä suostuisi asumaan kerrostalossa. Mitä sukulaisetkin sanoisi!!!
Kovasti jää näistä ketjuista aina mietityttämään, miksi suuri osa jotka halveksi ns.maalaisia tuntuvat olevan helsinkiläisiä? En muista että juuri kukaan olisi kertonut olevansa Tampereelta tai Turusta, saati muistakaan kaupungeista.
Jos pääkaupunki haluaa sivistyksellään ja paremmuudellaan retostella, niin saisi siinä olla jotain käytöstapojakin mukana toisten alempiarvoisena pitämisen lisäksi.
Savustettua ruokaa en syö vaikka asuisin missä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti jää näistä ketjuista aina mietityttämään, miksi suuri osa jotka halveksi ns.maalaisia tuntuvat olevan helsinkiläisiä? En muista että juuri kukaan olisi kertonut olevansa Tampereelta tai Turusta, saati muistakaan kaupungeista.
Jos pääkaupunki haluaa sivistyksellään ja paremmuudellaan retostella, niin saisi siinä olla jotain käytöstapojakin mukana toisten alempiarvoisena pitämisen lisäksi.
Ne on niitä junantuomia jotka kuvittelevat muuttuneensa paremmaksi väeksi muutettuaan Helsinkiin. Niitä riittää aivan liikaa. Vain vähemmistö koko kaupungin väestöstä on syntyperäisiä helsinkiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti jää näistä ketjuista aina mietityttämään, miksi suuri osa jotka halveksi ns.maalaisia tuntuvat olevan helsinkiläisiä? En muista että juuri kukaan olisi kertonut olevansa Tampereelta tai Turusta, saati muistakaan kaupungeista.
Jos pääkaupunki haluaa sivistyksellään ja paremmuudellaan retostella, niin saisi siinä olla jotain käytöstapojakin mukana toisten alempiarvoisena pitämisen lisäksi.
Ne on niitä junantuomia jotka kuvittelevat muuttuneensa paremmaksi väeksi muutettuaan Helsinkiin. Niitä riittää aivan liikaa. Vain vähemmistö koko kaupungin väestöstä on syntyperäisiä helsinkiläisiä.
Junantuomina suurin osa on helsinkiläisiä. Junarata tuli Helsinkiin vuonna 1862, jolloin asukasluku oli jotain reilut 20 000 !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi savustaisin itse, kun voin hakea tukkutorilta juuri savustettua kalaa? Samalla lähtee matkaan aina muitakin herkkuja.
Siellä sun leipäjonossa on vain vanhaa kalaa.
Meillä kerrostaloasukkailla ei ole velkaa ja tulot 7000€, kahelleen ollaan. Eiköhän tuo kala saavuta tavalla tai toisella.
Kyllä sinun kelpaa kalanmakuisia huuliasi matustella ja täällä ylensyöneenä ja tyytyväisenä meitä nälkäisiä, raudanmaku suussa olevaa köyhälistöä muistuttaa, että mikä se meidän paikka on tässä maailmassa. Muistan vielä lapsuudesta miten äiti säästi siivojan palkastaan koko vuoden, että pääsemme kaupunkimme hienoimpaan ravintolaan syömään kuhafileitä perunasurvoksella. Vuoden ajan äiti teki ylitöitä ja oli pyhät töissä ja lopulta säästössä oli riittävä summa että saadaan äidille, minulle ja siskolle samanlaiset annokset jälkiruokineen. Äiti puki meidät vanhoihin, mutta ehjiin pyhävaatteisiin ja itselleen puki kauniin leningin. Kävelimme iloisina ravintolan ovelle ja sisälle saavuttuamme tarjoilija tuli, katsoi meitä päästä varpaisiin ja tylysti vain totesi että me emme millekään köyhälistölle tarjoile. Äiti alkoi itkeä, kävelimme täydessä hiljaisuudessa kotiin ja menimme nälkäisinä nukkumaan. Tämän tapahtuneen jälkeen en ole haihatellut mistään ylimääräisestä elämässäni, vaan olen tietoinen paikastani maailmassa.
Minä paistan lohen uunissa, ihan hyvää tulee.
15 miljoonan huoneisto jossa roikkunut kymmenet, ei sun sukusi poikkea