Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall

Vierailija
06.06.2026 |

Sääliks käy heitä.

Omiakin taloja on hei saatavilla!

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa säälit. En muuttaisi kirveelläkään omakotitaloon. Minulle riitti seitsemän vuotta omakotitalossa pientaloalueella. Yhtä helvettiä. 

Siis voiko tämän jo yleistää : passiivisuus, pienen työn tekemisen ja aktiivisuuden puute ja heikot sosiaaliset taidot tutustua on tärkeimpiä tekijöitä että pitää paeta itseään kaupunkiin?! 

Kaupunkilaiset ovat terveempiä ja liikkuvat enemmän kuin maalla asuvat. 

Kyllä se niin on, että maalla asuvat ovat niitä passiivisia. 

Ja kuitenkin monet juuri kertoneet, että asuvat kaupungeissa ja kerrostaloissa, koska eivät kestä ok-talojen pientä puuhastelua ja pihan hoitoakaan.

Kyllä en tunne juuri ketään ns.maalla asuvaa joka voisi olla passiivinen, silloin ei maalla käytännössä voikaan asua. 

Ei tämä ole mutuksymys, aiheesta on ihan tutkimusta. 

Vierailija
102/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrostaloasuja haluaisi omakotitaloon niin hän varmaankin sellaiseen muuttaisi. Omakotitalot kun ovat halvempiakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Älähän nyt suutu. Kerro ennemmin mikä se on se ns. oikea työ? 

Vierailija
104/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä hankkisin omakotitalon jos haluaisin. En halua, mua ei kiinnosta lumityöt talvella. Eli älä turhia säälittele. 

Etelässä ei edes ole monesti kunnon talvea maallakaan. Keskivertotalossa lumityöt kestää noin 15 minuttia pihasuunnittelusta riippuen. Monien mielestä näyte maaseudun passiivisuudesta, vaikka toiset taas tunnustaa tämän pienen liikunnan syyksi että eivät maalle voisi muuttaakaan?! 

Ei syy ole se liikunta vaan se, että lumityöt ja talon korjailu ovat ikävää touhua. Miksi sellaiseen aikaa haaskata? Kauempana asuessa aikaa haaskaantuu myös matkoihin. Keskeisellä paikalla asuminen on paljon tehokkaampaa ajankäytöllisesti, ja koska meillä on vain yksi elämä niin aika on ihmisen arvoklain omaisuus. Kun ei haaskaantuu aikaa turhuuksiin niin ehtii elää enemmän. 

Asut ilmeisesti jossain rapistuvassa slummissa?! Ota yhteyttä kaupunkin rakennusjaostoon tai vastaaviin, kyllä taloja sielläkin joku korjailee.

Tosiasiassa joku ne lumityöt kaupungeissakin hoitaa kun lunta tulee. Sen käyttää joku elämästään, ja lähinnä tuntuu lapsenomaiselle moinen ruikutus. Kyllä itse asun mieluiten hyvin hoidetussa talossa, jota ei tarvi korjailla joka hetki. 

Minne sulla haaskautuu aikaa ja mistä?! Tämä on taas vaihteeksi sellaista "tehokkuusajattelua" että näkee merkkejä passivisuudesta ja hauskanpidosta. Mutta joku ne ympäristö- rakennus- ja lumenauraushommat hoitaa silti, asuit sitten missä tahansa. Myös harrastuksia voit käyttää aikaa lähes missä tahansa. 

Vierailija
105/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala on pahaa ja haisee. Eritoten lohi, kuhaa pystyy just ja just sietämään.

Vierailija
106/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä hankkisin omakotitalon jos haluaisin. En halua, mua ei kiinnosta lumityöt talvella. Eli älä turhia säälittele. 

Etelässä ei edes ole monesti kunnon talvea maallakaan. Keskivertotalossa lumityöt kestää noin 15 minuttia pihasuunnittelusta riippuen. Monien mielestä näyte maaseudun passiivisuudesta, vaikka toiset taas tunnustaa tämän pienen liikunnan syyksi että eivät maalle voisi muuttaakaan?! 

Ei syy ole se liikunta vaan se, että lumityöt ja talon korjailu ovat ikävää touhua. Miksi sellaiseen aikaa haaskata? Kauempana asuessa aikaa haaskaantuu myös matkoihin. Keskeisellä paikalla asuminen on paljon tehokkaampaa ajankäytöllisesti, ja koska meillä on vain yksi elämä niin aika on ihmisen arvoklain omaisuus. Kun ei haaskaantuu aikaa turhuuksiin niin ehtii elää enemmän. 

Asut ilmeisesti jossain rapistuvassa slummissa?! Ota yhteyttä kaupunkin rakennusjaostoon tai vastaaviin, kyllä taloja sielläkin joku korjailee.

Tosiasiassa joku ne lumityöt kaupungeissakin hoitaa kun lunta tulee. Sen käyttää joku elämästään, ja lähinnä tuntuu lapsenomaiselle moinen ruikutus. Kyllä itse asun mieluiten hyvin hoidetussa talossa, jota ei tarvi korjailla joka hetki. 

Minne sulla haaskautuu aikaa ja mistä?! Tämä on taas vaihteeksi sellaista "tehokkuusajattelua" että näkee merkkejä passivisuudesta ja hauskanpidosta. Mutta joku ne ympäristö- rakennus- ja lumenauraushommat hoitaa silti, asuit sitten missä tahansa. Myös harrastuksia voit käyttää aikaa lähes missä tahansa. 

Jos on mahdollisuus ostaa joku asia palveluna, ei ole mikään synti ja häpeä ostaa jos kukkaro antaa periksi. Ei kaikkea ole aina pakko tehdä itse jos ei halua ja on varaa maksaa joku toinen tekemään se. Tätä kutsutaan markkinataloudeksi. 

Vierailija
107/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa säälit. En muuttaisi kirveelläkään omakotitaloon. Minulle riitti seitsemän vuotta omakotitalossa pientaloalueella. Yhtä helvettiä. 

En myöskään minä muuttaisi millään. Vielä liki kuuskymppisenä on sen verran hyvin mielessä ne lapsuuden ja nuoruuden työleirit omakotitalon isossa puutarhassa. Vapaaehtoisesti en siihen palaa,  ja haaveissa on muuttaa rivarista kerrostaloon.

Vierailija
108/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.

Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu. 

Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä. 

Ja pätee savukalalla kun ei ole muutakaan.

Kunnon itsetehtyä savukalaa ei kyllä usein saa. Kyllä muuta on paljon sitä enemmän useimmin. 

Vierailija
109/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille sopii kennostoasuminen ja käsienheiluttelu-työt. Miehet tarvitsevat ympärilleen tilaa, reviiriä jossa tuntee olevansa kukkona tunkiolla.

Vierailija
110/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään helsinkiläinen yksiö on arvokkaampi kuin maakuntien omakotitalot. Mutta eihän tätä yksinkertaiset rypsikynnet tajua. 

Mullapa on omakotitalo Helsingissä.

Vierailija
111/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen oletus. Asun kerrostalossa ja kyllä savustan itse pyydettyä haukea ja ahventa asuntopihallani kesät ja syksyt. Kun asiaan perehtyy, naapureille ai aiheudu hajuhaittaa.

Vierailija
112/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelit että asun etelässä?

Sinun nimesi on siis "kunnon talvi"?! 

Vierailija
113/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua käy sääliks kalaa syövät. Eiks ne tajuu, että kalassa on paljon myrkkyjä ja savustaminen aiheuttaa syöpää?

Vierailija
114/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään helsinkiläinen yksiö on arvokkaampi kuin maakuntien omakotitalot. Mutta eihän tätä yksinkertaiset rypsikynnet tajua. 

Mullapa on omakotitalo Helsingissä.

Eihän se ole mikään harvinaisuus. Helsinki on täynnä omakotitaloja. 

Vierailija
115/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet. 

Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä. 

Aivotyö on ainoaa oikeaa työtä. Käsin tekeminen on puuhastelua. 

Kyllä se "puuhastelu" kuule lisää sitä aivotyötäkin, ne ei ole mitenkään toisistaan pois. Monet "puuhastelijat" kyllä tekee myös aivotyötä paljon, mutta moniko pelkästään aivotyötä tekevä sitten voisi alkaa oikeasti puuhastelemaankin, eikä vaan vähän malliksi?! 

No lähes kaikki. Ei niitä puuhastelutöitä ole vaikea oppia ja kouluihin on helppo päästä, kun taas aivotyön tekeminen vaatii vuosien korkeakouluopinnot.

Vierailija
116/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katiskasta tuli just siikaa

Vierailija
117/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raukka onneton ja tollo, kun väsäät näitä säälialoituksiasi päivittäin🥱

Vierailija
118/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuudessa ap savustanut pieniä särkiä luulee että me kt asukit olemme kateellisia me menemme kala ravintolaan syömään  voi valita mitä kalaa haluaa.  

Vierailija
119/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille sopii kennostoasuminen ja käsienheiluttelu-työt. Miehet tarvitsevat ympärilleen tilaa, reviiriä jossa tuntee olevansa kukkona tunkiolla.

Sulle voisi tehdä hyvää perehtyä ajatukseen siitä että maailma ei ole mustavalkoinen jossa kaikki elävät kuten sinä. 

Vierailija
120/180 |
06.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kakkuna taikinassa ja sikkenä somessa, laitetaan vielä että pestynä likapyykissä, kun se tuntuu ketjun teemaan niin fantzulisti aina sopivan ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi