Mun käy sääliksi ihmisiä jotka asuu kerrostalossa. Heillä tuskin on naposteltava itse savustettua lohta kuten minulla omassa talossa asuvall
Sääliks käy heitä.
Omiakin taloja on hei saatavilla!
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille sopii kennostoasuminen ja käsienheiluttelu-työt. Miehet tarvitsevat ympärilleen tilaa, reviiriä jossa tuntee olevansa kukkona tunkiolla.
Sulle voisi tehdä hyvää perehtyä ajatukseen siitä että maailma ei ole mustavalkoinen jossa kaikki elävät kuten sinä.
Ja sen takia juurikin kaikki eivät perehdy koskaan samoin kuin itse väität. Luulisi että yksinkertaisempaa olisi olla sanomatta väärinkäsityksiään hiljaa ääneen.
Joo ja kun sitten urpo savustaa parvekkeella olut tölkki kädessä polttaa koko talon ja kansa maksaa huvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.
Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu.
Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä.
Ja pätee savukalalla kun ei ole muutakaan.
Kunnon itsetehtyä savukalaa ei kyllä usein saa. Kyllä muuta on paljon sitä enemmän useimmin.
Meillä se on aivan arkiruokaa, ja kerrostalossa asutaan.
Asun rivitalossa ja inhoan naapureita kyttäämistä perättömiä juoruja. Lähes koko aikuisikäni kerrostalossa asuneena väitän että rivitaloasuminen on säälittävintä.
Yäk, inhoan savun makua. Mutta pakkohan se viikon vanhan vakuumilohen maku on jollaim peittää. Miksi et syö tuoretta kalaa?
Me ainakin aina mökillä kalastamme itse ja grillaamme tuoreeltaan. Ilman lisättyä savuaromia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä hankkisin omakotitalon jos haluaisin. En halua, mua ei kiinnosta lumityöt talvella. Eli älä turhia säälittele.
Etelässä ei edes ole monesti kunnon talvea maallakaan. Keskivertotalossa lumityöt kestää noin 15 minuttia pihasuunnittelusta riippuen. Monien mielestä näyte maaseudun passiivisuudesta, vaikka toiset taas tunnustaa tämän pienen liikunnan syyksi että eivät maalle voisi muuttaakaan?!
Ei syy ole se liikunta vaan se, että lumityöt ja talon korjailu ovat ikävää touhua. Miksi sellaiseen aikaa haaskata? Kauempana asuessa aikaa haaskaantuu myös matkoihin. Keskeisellä paikalla asuminen on paljon tehokkaampaa ajankäytöllisesti, ja koska meillä on vain yksi elämä niin aika on ihmisen arvoklain omaisuus. Kun ei haaskaantuu aikaa turhuuksiin niin ehtii elää enemmän.
Asut ilmeisesti jossain rapistuvassa slummissa?! Ota yhteyttä kaupunkin rakennusjaostoon tai vastaaviin, kyllä taloja sielläkin joku korjailee.
Tosiasiassa joku ne lumityöt kaupungeissakin hoitaa kun lunta tulee. Sen käyttää joku elämästään, ja lähinnä tuntuu lapsenomaiselle moinen ruikutus. Kyllä itse asun mieluiten hyvin hoidetussa talossa, jota ei tarvi korjailla joka hetki.
Minne sulla haaskautuu aikaa ja mistä?! Tämä on taas vaihteeksi sellaista "tehokkuusajattelua" että näkee merkkejä passivisuudesta ja hauskanpidosta. Mutta joku ne ympäristö- rakennus- ja lumenauraushommat hoitaa silti, asuit sitten missä tahansa. Myös harrastuksia voit käyttää aikaa lähes missä tahansa.
Luitko ollenkaan tuota tekstiä johon vastasit? Nimenomaan asun keskeisellä, hyvällä paikalla kaupungissa enkä missään slummissa. Haluan, että minulla on kaikki palvelut kävelymatkan päässä kotioveltani.
Ja mitä sitten jos joku ne lumityöt tekee? Se on hänen työtään, ja tekee sitä työajallaan. Siitä maksetaan hänelle palkkaa. Okt-asuja joutuu haaskaamaan arvokasta vapaa-aikaansa niihin lumitöihin ja myös matkoihin. Minun aikani on sen verran arvokasta minulle, että en tuollaisiin sitä halua uhrata. Mieluummin käyn vaikkapa lenkillä tai luen hyvää kirjaa.
En nyt oikein ymmärrä miksi vihastuit noin aivan asiallisesta vastauksesta.
Luetko yleensä ne lauseet miten tarkkaan mitä kirjoitat?! Kyllä vastata voi ihan asiallisesti ja vastauksiin voi reagoida asiallisesti. Tunnepuolta on monesti aika vaikeaa toiselta ymmärtää, joten siksi tarkkuus ja asiallisuus on usein paikallaan.
No, tosiaan kuittasin "Slummissa" asumisen koska aloituksestasi kävi ilmi että "talon korjailu on ikävää touhua", en oikein käsittänyt mitä sillä tarkoitit ja mihin sitä vertasit. Toivottavasti selvensi ja vietä mukava viikonloppu !!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa säälit. En muuttaisi kirveelläkään omakotitaloon. Minulle riitti seitsemän vuotta omakotitalossa pientaloalueella. Yhtä helvettiä.
Siis voiko tämän jo yleistää : passiivisuus, pienen työn tekemisen ja aktiivisuuden puute ja heikot sosiaaliset taidot tutustua on tärkeimpiä tekijöitä että pitää paeta itseään kaupunkiin?!
Kaupunkilaiset ovat terveempiä ja liikkuvat enemmän kuin maalla asuvat.
Kyllä se niin on, että maalla asuvat ovat niitä passiivisia.
Ja kuitenkin monet juuri kertoneet, että asuvat kaupungeissa ja kerrostaloissa, koska eivät kestä ok-talojen pientä puuhastelua ja pihan hoitoakaan.
Kyllä en tunne juuri ketään ns.maalla asuvaa joka voisi olla passiivinen, silloin ei maalla käytännössä voikaan asua.
He eivät halua viettää töiden jälkeistä vapaa-aikaansa pihaa rapsuttamalla ja sitä kämppää remppaamalla, vaan sellaiseen tekemiseen, mistä nauttii ja palauttaa työstressistä. Monella se tekeminen on liikunta. Se, että asuu maalla tai kaupungissa ei indikoi ihmisen aktiivisuutta tai passiivisuutta, sinä vain luulet niin.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kun sitten urpo savustaa parvekkeella olut tölkki kädessä polttaa koko talon ja kansa maksaa huvin.
Tarkoitat minkä maan kansaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä hankkisin omakotitalon jos haluaisin. En halua, mua ei kiinnosta lumityöt talvella. Eli älä turhia säälittele.
Etelässä ei edes ole monesti kunnon talvea maallakaan. Keskivertotalossa lumityöt kestää noin 15 minuttia pihasuunnittelusta riippuen. Monien mielestä näyte maaseudun passiivisuudesta, vaikka toiset taas tunnustaa tämän pienen liikunnan syyksi että eivät maalle voisi muuttaakaan?!
Ei syy ole se liikunta vaan se, että lumityöt ja talon korjailu ovat ikävää touhua. Miksi sellaiseen aikaa haaskata? Kauempana asuessa aikaa haaskaantuu myös matkoihin. Keskeisellä paikalla asuminen on paljon tehokkaampaa ajankäytöllisesti, ja koska meillä on vain yksi elämä niin aika on ihmisen arvoklain omaisuus. Kun ei haaskaantuu aikaa turhuuksiin niin ehtii elää enemmän.
Asut ilmeisesti jossain rapistuvassa slummissa?! Ota yhteyttä kaupunkin rakennusjaostoon tai vastaaviin, kyllä taloja sielläkin joku korjailee.
Tosiasiassa joku ne lumityöt kaupungeissakin hoitaa kun lunta tulee. Sen käyttää joku elämästään, ja lähinnä tuntuu lapsenomaiselle moinen ruikutus. Kyllä itse asun mieluiten hyvin hoidetussa talossa, jota ei tarvi korjailla joka hetki.
Minne sulla haaskautuu aikaa ja mistä?! Tämä on taas vaihteeksi sellaista "tehokkuusajattelua" että näkee merkkejä passivisuudesta ja hauskanpidosta. Mutta joku ne ympäristö- rakennus- ja lumenauraushommat hoitaa silti, asuit sitten missä tahansa. Myös harrastuksia voit käyttää aikaa lähes missä tahansa.
Luitko ollenkaan tuota tekstiä johon vastasit? Nimenomaan asun keskeisellä, hyvällä paikalla kaupungissa enkä missään slummissa. Haluan, että minulla on kaikki palvelut kävelymatkan päässä kotioveltani.
Ja mitä sitten jos joku ne lumityöt tekee? Se on hänen työtään, ja tekee sitä työajallaan. Siitä maksetaan hänelle palkkaa. Okt-asuja joutuu haaskaamaan arvokasta vapaa-aikaansa niihin lumitöihin ja myös matkoihin. Minun aikani on sen verran arvokasta minulle, että en tuollaisiin sitä halua uhrata. Mieluummin käyn vaikkapa lenkillä tai luen hyvää kirjaa.
Luetko yleensä ne lauseet miten tarkkaan mitä kirjoitat?! Kyllä vastata voi ihan asiallisesti ja vastauksiin voi reagoida asiallisesti. Tunnepuolta on monesti aika vaikeaa toiselta ymmärtää, joten siksi tarkkuus ja asiallisuus on usein paikallaan.
No, tosiaan kuittasin "Slummissa" asumisen koska aloituksestasi kävi ilmi että "talon korjailu on ikävää touhua", en oikein käsittänyt mitä sillä tarkoitit ja mihin sitä vertasit. Toivottavasti selvensi ja vietä mukava viikonloppu !!
Sanoin että talon korjailu. Ei minun taloni siis, vaan talojen yleensä. Siksi moni ei halua omakotitalossa asua, kun se talon ja pihan huolto ei ole mukavaa, ja sitä omaa aikaa voi käyttää paremminkin.
Ongelma oli kyllä yksin sinun päässäsi tässä tapauksessa. Mukavaa päivää myös sinulle.
Koska edustat erilaista elämäntyyliä kuin hän. Joitakin se ärsyttää aivan suunnattoman paljon, kokevat sen suorastaan loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa vertaatko omaa Pohjois-Karjalassa olevaa 35 000 omakotitaloa Helsingin Eiran miljoonakämppään... Voi olla, että Eirassa ei ole itse savustettua lohta, mutta on vara ostaa toisen savustamaa.
Avuttomia vässyköitä uusavuttomuuden ghetossa. Pitäisi vaan muurit rakentaa ympärille ettei toimettomuus ja välistä vetäminen tarttu.
Landepaukkua harmittaa kaupunkilaisten olemassaolo. En ole koskaan ymmärtänyt tätä ilmiötä.
Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet.
Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä.
Aivotyö on ainoaa oikeaa työtä. Käsin tekeminen on puuhastelua.
Kyllä se "puuhastelu" kuule lisää sitä aivotyötäkin, ne ei ole mitenkään toisistaan pois. Monet "puuhastelijat" kyllä tekee myös aivotyötä paljon, mutta moniko pelkästään aivotyötä tekevä sitten voisi alkaa oikeasti puuhastelemaankin, eikä vaan vähän malliksi?!
No lähes kaikki. Ei niitä puuhastelutöitä ole vaikea oppia ja kouluihin on helppo päästä, kun taas aivotyön tekeminen vaatii vuosien korkeakouluopinnot.
Jätä ne keskustelut sinne tiedekuntasi iltamiin, kun menette sinne valmistujaisten 70v.juhlaa viettämään. Älä vässykkä väitä että joku tutkinto tekee täällä yhtään parempaa kuin peilistä näkyy. Ja mitä se suunsoitto siitä moraalistasi kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Koska edustat erilaista elämäntyyliä kuin hän. Joitakin se ärsyttää aivan suunnattoman paljon, kokevat sen suorastaan loukkaavana.
Olet vaan kateellinen niin huomompiarvoinen kuin oletkin. Silti koetat tulla parempasi reviirille. Häivy jo iäksi pois !
Minua säälittää ainoastaan se lohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateutta se on kun muut asuvat palveluiden keskellä ja sitten lomailevat siellä maalla. Saavat kaikki parhaat puolet.
Siivelläeläjiä en koskaan tule kadehtimaan. Tyhjäntoimittajia ei täällä suvaita koskaan, viilaa ja kiillota niitä kynsiä käsissä joilla ei koskaan tehty oikeita töitä.
Kyllä se "puuhastelu" kuule lisää sitä aivotyötäkin, ne ei ole mitenkään toisistaan pois. Monet "puuhastelijat" kyllä tekee myös aivotyötä paljon, mutta moniko pelkästään aivotyötä tekevä sitten voisi alkaa oikeasti puuhastelemaankin, eikä vaan vähän malliksi?!
No lähes kaikki. Ei niitä puuhastelutöitä ole vaikea oppia ja kouluihin on helppo päästä, kun taas aivotyön tekeminen vaatii vuosien korkeakouluopinnot.
Jätä ne keskustelut sinne tiedekuntasi iltamiin, kun menette sinne valmistujaisten 70v.juhlaa viettämään. Älä vässykkä väitä että joku tutkinto tekee täällä yhtään parempaa kuin peilistä näkyy. Ja mitä se suunsoitto siitä moraalistasi kertoo.
Sä kyllä vaikutat paljon inhottavammalta tyypiltä kuin tuo toinen. Ja ilmeisesti katkerakin, ehkä kun rahkeet ei siihen opiskeluun riittäneet?
Sinun moraalistasi kertoo hyvin paljon tuo ikävä ja haukkuva kirjoituksesi, huomattavan paljon enemmän kuin tuosta toisesta kirjoittajasta jonka kirjoitus oli aivan täysin tottakin. Sinä vain päätit siitä ilmaista herneen nenukkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin että talon korjailu. Ei minun taloni siis, vaan talojen yleensä. Siksi moni ei halua omakotitalossa asua, kun se talon ja pihan huolto ei ole mukavaa, ja sitä omaa aikaa voi käyttää paremminkin.
Ongelma oli kyllä yksin sinun päässäsi tässä tapauksessa. Mukavaa päivää myös sinulle.
Ongelma ei ole tässä ainakaan täällä päässä. Talon kunto riippu talon iästä ja siitä miten sitä on hoidettu. Älä ota asioita liian vakavasti, vaan mieti ja hengitä sisään päin ennen kuin kirjoitat tunteikkaat purkauksesi. Kukaan täällä ei ole sinänsä sinua vastaan, mutta epäkohtiin ja epilyihin tartutaan toki lujaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat minkä maan kansaa??
Katso eilinen uutinen, heh miljoona vahinko kun urpo grillasi ja kymmeniä asuntoja paloi poroksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä kyllä vaikutat paljon inhottavammalta tyypiltä kuin tuo toinen. Ja ilmeisesti katkerakin, ehkä kun rahkeet ei siihen opiskeluun riittäneet?
Sinun moraalistasi kertoo hyvin paljon tuo ikävä ja haukkuva kirjoituksesi, huomattavan paljon enemmän kuin tuosta toisesta kirjoittajasta jonka kirjoitus oli aivan täysin tottakin. Sinä vain päätit siitä ilmaista herneen nenukkaasi.
Mikä on totta?! Että luulee olevansa toista parempi kun on joku tutkinto?! Kyllä luulisi että jotain kykyä empatiaan ja myötätuntoon olisi kasvanut edes vähän mukana. Kyllä luonne ja asiallinen keskustelua oletusten ja kaikkitietävyyden lisäksi saisi olla jotenkin edes kehittynyttä ennen kuin rehvastelee tutkinnoillaan ja muillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vaan kateellinen niin huomompiarvoinen kuin oletkin. Silti koetat tulla parempasi reviirille. Häivy jo iäksi pois !
Tulipas kotoisa olo. Puoliksi ulkomaalaisena tätä ”mene pois” huutelua onkin saanut kuulla yhtä soittoa.
Oletko kokeillut hankkia apua mielenterveysongelmaasi, ap? Sullahan on se peritty hometalo, jota kukaan ei suostu ostamaan. Kiinteistöverot juoksevat, tiemaksu juoksee, liittymämaksut juoksevat ja yhtä sun toista pitäis rempata vaan kun et osaa etkä kykene.