Muita keski-ikäisiä, jotka eivät todellakaan ole valmiita harmaisiin hiuksiin?
Olin 1,5 vuotta kokonaan värjäämättä ja oma osittain harmaantunut hiusväri sai koko yleisilmeen näyttämään vanhalta ja väsyneeltä. Jatkossa aion todellakin sävyttää hiuksiani niin kauan kuin vaan kykenen. En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa."
Suomeksi, olet kateellinen että jollain on noin hyvä itseluottamus 😊
En ole kateellinen siitä, että joku näyttää vanhukselta jo tuossa iässä. Juurihan itsekin "uskalsin" olla 1,5 vuotta oman värisillä hiuksilla ja totesin, ettei se ole mun juttu.
Ap
Mistä sä katukuvassa edes tiedät kenenkään ikää, hiusten alkuperäisestä väriä tai harmaitten hiusten määrää? Sun väitteesi on typerä ja jokseenkin ärsyttävä, joten provona kohtuullisen onnistunut.
Olen 61 v. enkä edelleenkään halua olla harmaahiuksinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun oma äitini peitti harmaita 80-luvulta eteenpäin ja nyt kun katsoo valokuvia, on näyttänyt ihan hölmöltä. Jätti hiukset värjäämättä vasta joskus 60-vuotiaana ja nuortui yhtäkkiä kymmeniä vuosia. Kun naama alkaa rupsahtaa, niin värjätyt hiukset vaan korostaa sitä vanhenemista. Itsestä saattaa tuntua nuorekkaalta, mutta ihmisen on usein vaikea nähdä itse kokonaisuutta. Moni valitsee myös itselleen ihan täysin sopimattoman värin esim. punaisen sävyn.
Itse sain ensimmäiset harmaat 25-vuotiaana ja sen jälkeen siihen kohtaan on tullut kaunis valkoinen velhomainen osio valkoisia hiuksia. Olen ylpeä harmaistani ja haluan näyttää ikäiseltäni ja omalta itseltäni.
Ikääntyessä kannattaa valita pehmeämpiä sävyjä. Jos on nuorena suosinut melko kovia värisävyjä, niin ne samat sävyt eivät välttämättä vanhempana enää näytä hyvältä.
Itse olen siirtynyt noin kahta astetta vaaleampaan kuin nuorempana ja ne puhtaan keskiruskeat tai tummanruskeat sävyt eivät vaan enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä keneltäkään kysytä, oletko valmis harmaantumaan. Jotkut alkavat harmaantua jo parikymppisenä.
Minä en ole koskaan värjännyt hiuksiani, enkä varmasti rupea siihen kierteeseen, vaikka tulisi kuinka harmaita.
Minäkään en ole kertaakaan värjännyt enkä edes sävyttänyt hiuksiani, nyt pitää harkita kun harmaantuu kovaa vauhtia.
En minäkään ole koskaan värjännyt hiuksiani, mutten edelleenkään edes mieti niitten värjäämistä. Harmaita on, kukaan ei kysynyt, olenko harmaantumiseen valmis.
Vierailija kirjoitti:
Olen 61 v. enkä edelleenkään halua olla harmaahiuksinen.
Sehän on ihan sinun omassa vallassasi, oletko vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En käsitä ihmisiä, jotka jo 35-vuotiaana kulkevat harmaapäänä mummoasuissa."
Suomeksi, olet kateellinen että jollain on noin hyvä itseluottamus 😊
En ole kateellinen siitä, että joku näyttää vanhukselta jo tuossa iässä. Juurihan itsekin "uskalsin" olla 1,5 vuotta oman värisillä hiuksilla ja totesin, ettei se ole mun juttu.
Ap
Mistä sä katukuvassa edes tiedät kenenkään ikää, hiusten alkuperäisestä väriä tai harmaitten hiusten määrää? Sun väitteesi on typerä ja jokseenkin ärsyttävä, joten provona kohtuullisen onnistunut.
Eihän mun jokaisen vastaantulijan ikää tarvitse tietää. Tiedän joka tapauksessa tuttavieni ja esim. julkisuudessa esiintyvien ihmisten iät ainakin suunnilleen.
Mikä mun väite siis olikaan? Käsittääkseni vaan totesin, että en halua vielä harmaita hiuksia, koska mun silmään ne saa ihmisen näyttämään vanhalta ja väsyneeltä.
Ap
Siinä vaiheessa kunn kuusikymppisenä alkaa niitä harmaita tulla, asialla ei ole enää mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiusväreillä. Annan luonnon valita minulle hiusvärin. Harmaita on runsaasti, mutta mitä sitten.
Sua ei siis haittaa näyttää vanhalta ja väsyneeltä. Itseäni haittaa.
Ap
No, jos sä olet vanha!
Mitä hel_ettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En värjää hiusväreillä. Annan luonnon valita minulle hiusvärin. Harmaita on runsaasti, mutta mitä sitten.
Sua ei siis haittaa näyttää vanhalta ja väsyneeltä. Itseäni haittaa.
Ap
No, jos sä olet vanha!
Mitä hel_ettiä.
En mä ole vanha. Keski-ikäinen ei ole vanha.
Ap
Pidän itseäni onnekkaana, ns harmaat hiukseni ovat kauniin hopeanvaaleat, lähellä valkoista . Nuorempana värjäsin hiekanvaaleita hiuksiani melko samalla sävyllä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kunn kuusikymppisenä alkaa niitä harmaita tulla, asialla ei ole enää mitään väliä.
No monilla alkaa hiuksetnäkyvästi harmaantumaan jo nelikymppisenä, niin itselläkin ja nyt 54-vuotiaana on jos iso osa hiuksista harmaata. Pitkään värjäsin, mutta pari vuotta olen sävyttänyt puoli-pysyvillä väreillä ja seuraavaksi aion käyttää vain sävyttävää hoitoainetta. Siis astettain annan harmaiden näkyä enemmän, kunnes kuuskymppisenä olen luomuna. Tai siis tämä on nyt suunnitelma - mutta nehän voi at aina muuttua tietenkin. Jos vielä yli 60-vuotiaana ärsyttää harmaus niin sittenhän värjään yhä.
se nupin sisältöhän se ratkaisee, ei väri. Voi olla tosiaankin paljon asioita joita et käsitä...
Koskaan en ole saanut niin paljon kehuja hiuksistani kuin niiden harmaannuttua kauniisti raidoittuen. Jopa kolmikymppinen poikani totesi, että hyvännäköiset hiukset, oletko käynyt juuri kampaajalla.
Miten naisellisuus ja elämä päättyy muuta kuin kuolemaan? Ei nainen muutu epänaaiseksi harmaantuessaan tai hedelmällisyyden päättyessä.
Muitakin vaihtoehtoja värjäämiselle on kuin ivallinen ilmaisusi ja jos joku värjää markettiväreillä mitä sitten, hänen asiansa ja kuule se voi näyttää ihan hyvältäkin.
T: ei hiuksia värjäävä nainen 55-v