Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sun tarvitsisi tehdä ateria 6 - 8 aikuiselle, mitä tekisit?

Vierailija
06.07.2025 |

Reseptejä kaipailen isompaan satsiin. Ja helppoutta tekemiseen eli ei mitään pikkupiiperryksia vaan rouheeta ruokaa.

Kommentit (333)

Vierailija
301/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa iso kattilallinen ja toinenkin on se sen verran hyvää.

Vierailija
302/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaisin kaksi perhepizzaa ja kaksi kebabrullaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi leivittävänsä pihvit????

Pihviä ei leivitetä koskaan se on leike.

Esim.leivitetty porsaanleike.wienerleike.jne

Vierailija
304/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katto marttojen sivut

Mitä SINÄ tekisit? Katsoisitko Marttojen sivuilta neuvoa?

Vierailija
305/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo on esim chili. Lihaa tai soijarouhetta, tomaattimurskaa, papuja paria lajia, sipulia, chiliä, mukaan voi panna mitä vaan, maissia, porkkanaa, selleriä. Päälle juustoraastetta, korianteria, maissinachoseja jne. 

Ymmärtääkseni chili ei ole ruoka vaan mauste...?

Vierailija
306/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarjoaisi mitään einestä tai muuten kaupan valmista, kuten esim. tortillat, joihin usein ostetaan valmiit soosit ja tortillat. Enkä ainakaan makaronilaatikkoa, se on minusta sellaista lastenruokaa, eikä sitä moni aikuinen edes syö. 

Nyt parhaimpaan kesäaikaan tarjoaisin uusia perunoita, tuoretta kukkakaalia, varhaiskaalista tehtyä coleslawta, kananmunakastiketta ja lihapullat uppoavat yleensä aina, kun jokainen tekee ne vähän eri tavoin. Jälkkäriksi mansikoita tai jokin mansikkakakku. Tuolla menulla pääsee ainakin todella helpolla.

Onko aloittajan kysymyksessä jotain, mikä on hankalaa luetunymmärryksen kanssa? Kysyttiin valmisruoasta eikä sitä mitä itse haluaoso tehdä.

Aloittaja kyseli kyllä reseptejä, eikä mitään eineksiä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
307/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on jo tehnyt ruoan, marry me kanaa ja riisiä ja se oli ilmeisesti kyseiseen tilanteeseen hyvä ratkaisu. On silti mielenkiintoista seurata mitä ihmiset ehdottavat ruoaksi - kaikkea makaronilaatikosta beef wellingtoniin.

Vierailija
308/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarjoaisi mitään einestä tai muuten kaupan valmista, kuten esim. tortillat, joihin usein ostetaan valmiit soosit ja tortillat. Enkä ainakaan makaronilaatikkoa, se on minusta sellaista lastenruokaa, eikä sitä moni aikuinen edes syö. 

Nyt parhaimpaan kesäaikaan tarjoaisin uusia perunoita, tuoretta kukkakaalia, varhaiskaalista tehtyä coleslawta, kananmunakastiketta ja lihapullat uppoavat yleensä aina, kun jokainen tekee ne vähän eri tavoin. Jälkkäriksi mansikoita tai jokin mansikkakakku. Tuolla menulla pääsee ainakin todella helpolla.

Onko aloittajan kysymyksessä jotain, mikä on hankalaa luetunymmärryksen kanssa? Kysyttiin valmisruoasta eikä sitä mitä itse haluaoso tehdä.

Oletko varmasti oikeassa keskustelussa? Vai tarkoititko kenties tätä:

Listatkaa parhaat kaupan valmisateriat, kiitos!

https://www.vauva.fi/keskustelu/6126756/listatkaa-parhaat-kaupan-valmis…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
309/333 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo on esim chili. Lihaa tai soijarouhetta, tomaattimurskaa, papuja paria lajia, sipulia, chiliä, mukaan voi panna mitä vaan, maissia, porkkanaa, selleriä. Päälle juustoraastetta, korianteria, maissinachoseja jne. 

Ymmärtääkseni chili ei ole ruoka vaan mauste...?

Chili on sekä maustekasvi, että ruoka. Edellä esitetystä reseptintyngästä päätellen kyseessä on jälkimmäinen, eli Chili con carne (chiliä lihan kanssa, vaikka soijakin on mainittu, ja pavut vieläpä kahteen kertaan).

https://kotiliesi.fi/resepti/meksikolainen-chili-con-carne/

Chileistä on hyvä tietää missä niiden vaikuttavat aineet sijaitsevat, ja miten niiden vaikutusta voi hillitä.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Chili

Englanninkielisen wikipedian Chili con carne -artikkeli käsittelee papusoppaa, joten sitä ei voi suositella kenellekään chilistä vakavasti kiinnostuneelle.

Vierailija
310/333 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 70-luvun parhaista makumuistoista on koulun suurissa uunipannuissa tehty veripalttu puolukka- tai punaherukkahillon kanssa. Sellaista ei taida nykyaikana enää saada tehtyä. Ilahduttaisi kyllä ainakin viisikymppisiä ja sitä vanhempia syöjiä. Nuorille ja muualta tulleille antaisi edes puheenaiheen pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
311/333 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarjoaisi mitään einestä tai muuten kaupan valmista, kuten esim. tortillat, joihin usein ostetaan valmiit soosit ja tortillat. Enkä ainakaan makaronilaatikkoa, se on minusta sellaista lastenruokaa, eikä sitä moni aikuinen edes syö. 

Nyt parhaimpaan kesäaikaan tarjoaisin uusia perunoita, tuoretta kukkakaalia, varhaiskaalista tehtyä coleslawta, kananmunakastiketta ja lihapullat uppoavat yleensä aina, kun jokainen tekee ne vähän eri tavoin. Jälkkäriksi mansikoita tai jokin mansikkakakku. Tuolla menulla pääsee ainakin todella helpolla.

Onko aloittajan kysymyksessä jotain, mikä on hankalaa luetunymmärryksen kanssa? Kysyttiin valmisruoasta eikä sitä mitä itse haluaoso tehdä.

 - - - - 

 

AP: "Reseptejä kaipailen isompaan satsiin"!     ....en sinuna paljoa neppailisi "luetun ymmärtämisen" kanssa....

[😅]

Vierailija
312/333 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapata, persiljaperunat ja joku salaatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
313/333 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolukkasurvos ei ole ihan niin helppo rasti kuin annat ymmärtää. Puolukoita on toki saatavissa syksyllä survottaviksi. Mutta muulloin on tarjolla lähinnä puolukkahilloa, mikä on eri asia. Se ei silti tarkoita, e8ttei etsivä voisi löytää jostakin sokeroimattomia puolukoita.

Valmista puolukkasurvosta on vaikea löytää kaikkien puolukkasurvoksen teko-ohjeiden, eli reseptien joukosta. Valmista sokeroimatonta puolukkasurvosta näyttäisi kuitenkin löytyvän myymälätilanteen mukaan sekä K- että S-verkkokaupan valikoimasta.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-puolukkasurvos-500g-suomi-64…

https://www.s-kaupat.fi/tuote/puolukkasurvos-500g/6410270008301

Omatekoisen puolukkasurvoksen valmistaminen makeuttamattomista pakastepuolukoista ei sekään ole mitään varsinaista rakettitiedettä. 

Vierailija
314/333 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison kantarellipiirakan. Tai voihan sellaisen tehdä jostain muustakin, savukinkusta, lohesta tms. Mausteet raaka-aineiden mukaan. Lisäksi hyvä salaatti. Ja jälkiruoaksi itse tehtyä jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
315/333 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo on esim chili. Lihaa tai soijarouhetta, tomaattimurskaa, papuja paria lajia, sipulia, chiliä, mukaan voi panna mitä vaan, maissia, porkkanaa, selleriä. Päälle juustoraastetta, korianteria, maissinachoseja jne. 

Ymmärtääkseni chili ei ole ruoka vaan mauste...?

Chili on myös ruokalaji. Esim Chili con carne tai Chili sin carne.  

Vierailija
316/333 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pizzaa. Voi tehdä itse, tilata tai ostaa pakasteita. 

Vierailija
317/333 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Mutta ite oon tehnyt lohisoppaa jos on nopeeta pitänyt tarjoilla. Toki pitää tietää tykkääkö kalasta.

 

Eli pottuja, porkkanoita, reilusti lohta isoina känttyinä, jonkinsortin sipuli. Purjo tai tavis. . Kermaa, pippuria ja suolaa + tilkka sitruunamehua. . Lisäksi kun piti saada enemmän matskua, niin lykkäsin random pakastevihannes sekoituksen tonne loppumetreillä. Sis muun muassa parsaakaalia ja porkkanaa yms. 

 

Kelpas se. Kattila tyhjeni. 

Vierailija
318/333 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mainitsi leivittävänsä pihvit????

Pihviä ei leivitetä koskaan se on leike.

Esim.leivitetty porsaanleike.wienerleike.jne

Ilman leivitystä se on pihvi. 

Vierailija
319/333 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju. Mutta ite oon tehnyt lohisoppaa jos on nopeeta pitänyt tarjoilla. Toki pitää tietää tykkääkö kalasta.

 

Eli pottuja, porkkanoita, reilusti lohta isoina känttyinä, jonkinsortin sipuli. Purjo tai tavis. . Kermaa, pippuria ja suolaa + tilkka sitruunamehua. . Lisäksi kun piti saada enemmän matskua, niin lykkäsin random pakastevihannes sekoituksen tonne loppumetreillä. Sis muun muassa parsaakaalia ja porkkanaa yms. 

 

Kelpas se. Kattila tyhjeni. 

Olin tulossa ehdottamaan kalakeittoa myös. Se sopii arkeen ja vähän juhlavampaankin tilaisuuteen. En mä sinne mitään pakkasvihanneksia laittais tässä vaiheessa vuotta.

Keitetään perkeistä kalaliemi. Keltasipulia, porkkanoita, perunaa, kotimaista kirjolohta paljon, kermaa, suolapippuri ja tillisilppua. Vota nokare. Lisäksi leipoisin pieniä sämpylöitä tai ostaisin pieniä ruisleipiä, niitä sitten saa ahmia jos on nälkä tai näykkiä jos ei ole nälkä. Siksi pieniä. ;) Jälkkäriksi raparperikiisseliä ja mansikoita. Tai piirakkaa ja kahvia. erilaiset melonipallerotkin olisi raikas lisä. Riippuu porukasta, ovatko kahvittelijoita va ei.

Vierailija
320/333 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mut oisko joku aikajana tai btz ni vois neuvoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä