Jos sun tarvitsisi tehdä ateria 6 - 8 aikuiselle, mitä tekisit?
Reseptejä kaipailen isompaan satsiin. Ja helppoutta tekemiseen eli ei mitään pikkupiiperryksia vaan rouheeta ruokaa.
Kommentit (315)
Vaikkapa Marry Me Chicken ja sen lisäksi paahdetut kasvikset uunissa pellillä
Tekisin leivitetyt pihvit. Pinnat vaan pannulla kiinni ja hetkeksi uuniin. Uunijuurekset menee kans uuniin, sit vaan pyöräyttää kastikkeen. Mulla on muutenkin tapana pyöräyttää 8-10 pihviä kerralla.
Tilaisin pitopalvelun ruokaa. Tai äärimmäisessä hädässä jotain soppaa. Marketeista saa paistopisteiltäkin valmiita annoksia.
Tekisin (ja teenkin aina) vieraille ison joukon erilaisia kylmiä alkupaloja ja leivon pieniä pitsasämpylöitä. Paisti ja uuniperunat uunissa ja lisäksi jotain salaattia tuoreista kuten tomaatti, kurkku, vihreä salaatti vinaigrettekastikkeella. Jälkiruoaksi juustoja, hedelmiä ja tokaksi jälkiruoaksi jäätelöä ja kahvia tai tiramisua jos viitsin tehdä, ja kahvia.
Aikuiset voivat tehdä itse ruokansa. No okei, kattilallisen kalakeittoa voisin tehdä. Loppupäivinä tehkööt itse ruokansa.
Vanha kansa ruokki suuret määrät ruisleivällä, perunoilla, lihalla/kalalla ja yleensä jollain kiisselityyppisellä kulhojälkiruoalla. Vispipuuroakin taisi olla. Peruseväät, ei mitään juhlaruokia, ellei ole juhla.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin leivitetyt pihvit. Pinnat vaan pannulla kiinni ja hetkeksi uuniin. Uunijuurekset menee kans uuniin, sit vaan pyöräyttää kastikkeen. Mulla on muutenkin tapana pyöräyttää 8-10 pihviä kerralla.
Pihvit on pahoja lämmitettynä.
Meillä tehdään monesti täytettyjä pitaleipiä, täytettyjä lettuja, täytettyjä tortilloita: on täytteisiin kanaa, lihaa( kebabia tai jauhelihaa), papumuhennosta, linssimuhennosta, erilaisia kasviksia ja kastikkeita.
Tämä siksi, että on niin kasvissyöjää kuin erilaista allergikko tuttuva-ja sukulaispiirissä. Jokainen saa siis syödä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tän reseptin hain talteen.
Vierailija kirjoitti:
Joku laatikkoruoka tai keitto.
Tän nyt tajuaa jokainen mainitsemattakin, jos kaivataan helppotekoisuutta. Oisko hyvää reseptiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän reseptin hain talteen.
Se on hyvää!
peruna pöydälle ja kourallinen ruokaveitsiä. Tuommoiset lessumäärät pitäisi kieltää laissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihvit on pahoja lämmitettynä.
Paremmalta pihvit lämmitettynä maistuu kuin kylmänä ja raakana.
Burgundin pataa ja uusia perunoita
Helppo on esim chili. Lihaa tai soijarouhetta, tomaattimurskaa, papuja paria lajia, sipulia, chiliä, mukaan voi panna mitä vaan, maissia, porkkanaa, selleriä. Päälle juustoraastetta, korianteria, maissinachoseja jne.
Kanawokkia