Onko kokemusta Enia oy nimisestä yrityksestä ja sen toiminnasta?
Soittelevat, että haluaisivat päivittää nettiliittymämme parempaan. Elisa vaihtuisi siis Saunalahdeksi. (tätä eivät tosin tuo selvästi puhelussa esiin, mutta netistä ongin tiedon)
Käytännössä samalla hinnalla sais 8mg:n liittymän 10mg (anteeksi jos meni ihan mönkään, en ole mikään asiantuntija näissä netti-hommissa)LIsäksi lähettävät laadukkaan modeemin ja tikun ilmaiseksi. Jotekin vaan tuntuu, että joku tossa haisee? Vai? Onko joku kyseisen puljun asiakas, toimiiko homma?
Kommentit (108)
Varaa puhua kun et tunne koko miestä. itse olin enialla töissä 2 vuotta ja on todella asiallinen firma. tapasin henkilökohtaisesti antti ihanaisen ja on kaikkea muuta kuin mies mitä annat viestissäsi ymmärtää. Ei TODELLAKAAN käske rikkomaan moraalia ja EI TODELLAKAAN käske myymään kenellekkään iästä riippumatta mitään mitä kyseinen asiakas ei tarvitse. Esim. dementoituneelle mummolle ei myydä nettitikkuja,laajakaistoja tai viihde paketteja, jos hän ei ole koskaan kuullutkaan internetistä tai televisiosta, eli toisin sanoen Eniassa ei myydä tuotetta, jos ei kyseiselle tuotteelle tarvetta. Kaikki puhelut nauhoitetaan, valtaosa kuunnellaan ja Eniassa on helvetin tarkka laadunvalvonta, josta tulee heti sanktioita jos joku asia ei mene niinkuin sen pitäisi. Ja jos joku menee niinkuin ei pitäisi, asia korjataan! Eniassa on helvetin hyvät ja mukavat esimiehet, jotka osaavat hommansa, ovat helvetin kovia myyjiä ja heidän toiminnassaan ei ole mitään lainvastaista, mukaan lukien antti. Kannattaa ehdottomasti tulla tänne haukkumaan firman toimitusjohtaja, jos ei tiedä henkilöstä paskan vertaa.. rehti mies, joka tekee helvetin hyvää työtä ja tulosta, täysin lainkirjaimen mukaan. Että haistappa sinä vittu =)
kiitos
T.Enian ex työntekijä
- - Eniassa on helvetin tarkka laadunvalvonta, josta tulee heti sanktioita jos joku asia ei mene niinkuin sen pitäisi. Ja jos joku menee niinkuin ei pitäisi, asia korjataan! -- täysin lainkirjaimen mukaan.
Nyt kun juuri äsken jo seitsemäs enialainen soitti samasta aiheesta, ja koska asiaa koskevaan yhteydenottooni toimitusjohtajalle (kopioitu alle) ei ole vastattu, lähestyn julkisella foorumilla enialaisia: olkaa hyvä ja lopettakaa minulle soittelu. Todettakoon, että puhelinliittymäni omistaa työnantaja, enkä voi siten asettaa suoramarkkinointikieltoa.
----- Forwarded message from ----
From:
Date: Tue May 15 13:59:29 EEST 2012
To: @enia.fi
Subject: Yhteydenottonne marras-toukokuussa
Arvoisa toimitusjohtaja ,
Eri myyntihenkilönne ovat nyt kuudetta kertaa soittaneet minulle saman asian tiimoilta eli ehdottaneet Elisan laajakaistapaketin vaihtamista "viihdepakettiin".
Viimeisin yhteydenotto oli tänään klo 12:48 numerosta 050-5005xxx ja edellinen numerosta 045-2513xxx 19.4. klo 15:37. Neljä tätä edeltänyttä ovat olleet eri numeroista noin kerran kuukaudessa tätä ennen.
Ensiksi pyytäisin Teiltä saman kuin kolmelta viimeiseltä myyjältänne - joudun ilmeisesti eskaloimaan toimitusjohtajalle asti - että poistatte minut soitettavien asiakkaiden listoilta (osoitteeni on ) tässä ja myös muissa asioissa. Ilmoittanette kun näin on tapahtunut. Kiitos tästä.
Toiseksi kiinnittäisin huomionne web-sivuillanne esitettyyn liiketoiminnan mottoon "Eettisyyttä, rehellisyyttä, laatua" ja esittäisin käsitykseni siitä:
- Eettisyyttä ei edustane se, että tuputatte kuudetta kertaa peräkkäin viihdepakettia asiakkaalle, joka ei sellaista tarvitse ja joka ei hyödy kustannussäästöstä laajakaistan ollessa työsuhde-etu.
- Rehellisyyttä ei edustane se, että myyjänne esittäytyvät Elisan työntekijöinä (olen tietoinen Enian omistusrakenteesta, mutta asiakassuhteeni on Elisa Oyj:n kanssa).
- Laatua ei edustane se, että myyjillänne ei ole käsitystä, onko asiakkaalle jo samasta asiasta otettu yhteyttä - tämä osoittaa alkeellisenkin CRM:n puuttumisen. Myyjä 045-2513xxx jopa sanoi, ettei se, että häntä pyysin poistamaan minut soittolistalta, lainkaan takaa, etteikö joku soittaisi.
Terveisin
alata itkeä tollasesta asiasta -.-
Olin 7.12. haastattelussa Eniassa ja sanoivat minulle haastattelun päätteeksi että ilmoittavat seuraavan viikon aikana että miten kävi, että pääsenkö vai enkö. Sanoivat näillä sanoilla "ilmoitamme sinulle ensi viikon aikana, viimeistään luultavasti keskiviikkona, kävi miten kävi, eli ilmoitamme myös jos et pääse". Ei kuulunut mitään keskiviikkona, eikä eilen. Kaverini kehotti soittamaan sinne jos he olisivat vaikka unohtaneet minut. Soitin tänään ja sama herra joka minut haastatteli vastasi ja sanoi että jos minulle ei ole tullut puhelua, niin se tarkoittaa että en päässyt. Sanoin sitten herralle että ompas omituista kun minulle sanottiin kaksi kertaa haastattelussa että minulle ilmoitetaan vaikken pääsisi. Herra naurahti ja sanoi että olen varmaan ymärtäny väärin ja sanoi että katsotaan myöhemmin uudelleen ja toivotti hyvää joulun odotusta. Vastasin vain että no kiitos ja painoin punaista. Aika törkeää minusta tuommoinen! Näistä kaikista keskustelun haukuista huolimatta osasin haastatteluni perusteelle pitää yhtiötä ihan asiallisena. Täytyy kyllä sanoa että meni kyllä pienikin arvostus täysin tuohon paikkaan. Enkä aio edes vahingossakaan enää hakea tuonne. Harmi, palkka olisi ollut tosi kiva.
Älä harmittele kun et saanut paikkaa. Onnittele itseäsi ja onnittelut täältäkin päin.
Kaverini meni Enialle töihin. peruspalkka 8,22 e. Proviioita ei tule ainoastakaan kaupasta vaikka niitä olisi tehnyt 70 - 80 kuukaudessa.
Kauppoja pitää tehdä 4 - 5 per päivä, niin vasta saa provikat.
Tähän ei alussa pysty kukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2011 klo 06:57"]
Älkää ikinä vastatko tuntemattomiin numeroihin, sillä jos vastaatte näihin operaattoreitten myyntisoittoihin, niin olette menettänyt jo pelin, sillä he pystyvät näyttämään toteen vatatun puhelun. Muu tapahtuu sitten valehtelemalla ja väärentämällä, joten ette pärjää millään suuryhtiön juristeja ja henkilökuntaa vastaan.
Siksi operattorit mainostavat, että tuntemattoman numeron takana voi olla vaikka suurperinnöstä kertova juristi tai ensirakkaus, jotta vastaisitte puheluun.
Siis täysin suunniteltua petoksellista toimintaa, mihin pitäisi oikeuskanslerin ja eduskunnan oikeusasiamiehen välittömästi puuttua, jotta ihmisten oikeusturva taattaisiin näitä suurrikollisia vastaan.
[/quote]
Lääkitys?
ääkitys?
Hei! Löysin tämän ketjun, kun sain puhelun nro:sta 050 500 5955. soitin takaisin, mutta tulokseksi tuli nauhoite "numero johon soititte ei ole käytössä."
Laitoin nro Fonectan hakuun ja tulos oli Enia Oy, Kuopio.
Ihmetyttää Enian toiminta, sillä:
1) numeroni on SALAINEN
2) kuulun ns. Robinsonin listalle (ideana rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa)
Enia on huijausfirma, ei auta mikään. Puhelimessa valehdellaan suoraan ennen kuin mitään äänitetään, ja sitten kun valheet on ladeltu, äänitetään harhaanjohdetun asikkaan sitoumus pätemättömiin sopimuksiin. Että tuskin siellä normaalilla moraalilla varustettu ihminen haluaa töissä olla.
Ostin eräänä maanantaina Saunalahden/Elisan kilpailijalta nettitikun (max. nopeus 21 Mb/s). Torstaina Enialta soitetaan ja kaupataan Elisan verkossa toimivaa Saunalahden nettitikkua ja liittymää, ja kerrottiin, että voin palauttaa kilpailijalta hankitun tikun 14 pv:n sisään. Myyjä aivan suoraan valehteli, että saan heiltä samalla maksiminopeudella toimivan nettitikun hiukan halvemmalla. Kun tikku tuli, en liian luottavaisena vaivautunut lukemaan papereita, vaan laitoin kiinni koneeseen ja totesin nopeuden olevan aivan muuta kuin 21 Mb/s max. nopeuksiselta tikulta voisi odottaa. Papereista selvisi totuus: myyjä oli laittanut tulemaan tikun, jossa max. nopeus oli 1 Mb/s. Palautusoikeutta ei enää ollut, koska olin ottanut tuotteen käyttöön.
Puhelimessa kyllä mainittiin sanat "yksi megabitti" ja varmistin, että ymmärsinkö oikein, että tikun antama yhteys on hitaampi kuin nykyinen. Myyjä suoraan valehteli, että ei ole, vaan hintaluokka on sama kuin heidän kilpailijan tikussa ja liittymässä, ja max.nopeus myös. Ihmettelin hiukan, mutta ajattelin, että ehkä eri firmoissa käytetään eri tavalla näitä nopeuksien ilmaisuja: kyseessä kuitenkin oli ensimmäinen viikko kun koskaan olin nettitikuja eläessäni käyttänyt tai niiden ominaisuuksiin tutustunut.
Lopputulos: sain vängettyä itseni irti 24 kk sopimuksesta, mutta nettitikusta piti maksaa 36 €. Viimeiset eurot, jotka ikinä menivät Saunalahdelle. Aiemminkin ovat sössineet siellä Enialla tilauksia, niin, että on raivostuttanut, mutta tämä oli viimeinen pisara.
kai lapset nyt pelkäävät jos heitä syytitte ja heille valititte asiasta että teidän vika ?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 12:19"]
Hei! Löysin tämän ketjun, kun sain puhelun nro:sta 050 500 5955. soitin takaisin, mutta tulokseksi tuli nauhoite "numero johon soititte ei ole käytössä."
Laitoin nro Fonectan hakuun ja tulos oli Enia Oy, Kuopio.
Ihmetyttää Enian toiminta, sillä:
1) numeroni on SALAINEN
2) kuulun ns. Robinsonin listalle (ideana rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa)
[/quote]
Miten voi ihmetyttää Enian toiminta, jos nykyinen operaattorisi luovuttaa numerosi julkiseen käyttöön?
[/quote]
MItäköhän tällä tarkoitat? Minä olen pitänyt saman operaattorin 13 vuotta, ja numeroni on ollut salainen 7 vuotta. En ole vaihtanut palveluntarjoajaa kertaakaan. Mistä oletat, että nykyinen operaattorini jakaisi numeroani? Eiväthän he edes saa luovuttaa tietojani kolmansille osapuolille -etkä sinä tiedä edes operaattoriani .. .
Enia on täysi huijari juttu, ikinä ei tule mitään myyntisopimusta sähköpostiin mitä lupaavat. Pysykää erossa mitä myyvät.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2012 klo 01:23"]
Että haistappa sinä vittu =)
kiitos
T.Enian ex työntekijä
[/quote]
No, eipä kovin asiallisesta firmalta vaikuta, kun omaa ulosantiasi tässä lukee. En yhtään ihmettelekään, että olet ex-työntekijä.
Jos tuo on totta, ota yhteys kuluttaja-asiamieheen ja tee ilmoitus. Älä nyt ihmeessä anna manipuloida itseäsi, jos tuo tarinasi pitää paikkansa.
Kyllähän tuollainen tarpeeton soittelu on kotihäirintää.
Itsekin olen uhrina.
Miten noista pääsee eroon
Eikö jokainen löydä netistä sen mitä tahtoo ja tarvii
Luulin että sähköyhtiö yrittää tavoitella ja olin jopa huolissani.
Nyt tarkistin ja se sähköyhtiö onkin Elenia.
Ärsyttävää tällainen melkein sama nimi
Enia Oy Helsinki
Matkapuhelin 0505005 ***
Liittymän omistaja: ENIA OY HELSINKI
Katuosoite Hatanpään Valtatie 13, 33100 Tampere
Operaattori Elisa
On siis vaan jotain tyhmää mainontaa.
___________________________
Aika omituista tuollainen Enia oy - Helsinki osoite Tampere.
Ei niin herätä luottamusta tuokaan.
Teille kiitos neuvoista.
Miksi puhelinmyyjät käyttää sitä taktiikkaa että muka-huolehtivasti kysyvät että ethän vaan tien päällä ole kun nyt puhelimeen vastasit ettei vaan mitään satu.
Voi vittu kai mä nyt liikennesäännöt osaan ja maalaisjärkeäkin on, että mua ei tartte sitten puhelinmyyjien holhota. Parhaita on myös ne kun jotain saa "ihan ilmaseksi maksamalla vain x euroa viikossa" :D
Arvasitte oikein, minä en ikinäkoskaan tilaa mitään puhelinmyyjiltä, koska jos jotain haluan, hankin sen ilman että minulle tarvitsee sitä tyrkyttää.
11.4 tarjottiin vanhan nettitikun tilalle tehokkaampaa. Kun ilmoitin keiltäytyväni tilaamasta, mutta tutustuvani dokumentaatioon päättyi puhelu. Samana iltana tuli tekstiviesti, missä kiitettiin tilauksesta ja yksi A nelonen ja yleiset sopimusehdot ilmaantuivat kirjeessä.
Mitään sopparidokumentaatiota, missä olisi eritelty sopijaosapuolet, palvelun sisältö, palvelun hinta tai sopimuksen kesto ei ole ilmaantunut.
Jos olet sitä mieltä, että on kitinää, niin kerropa, miten mielestäsi sopimus tehdään?
olin viemässä kännykkä korjaukseen ja samalla hirveellä painostuksella saivat minut muuttamaan edellisen 10megan liittymän elisaaviihteeseen ( 20megaa). sanoivat että saan samlla hinnalla kun nyt maksan kännykkää ja nettiä niin saan nopeamman netin kumpaankin ja puhelut ja viestit samaan hintaa. Tosiasiassa käänykän nettiiin kuului vain tietty määrä dataa ja nopeustestillä netti oli noin 11 megan tasoa.. Kun muutin yhteen kaverin kanssa, jolla on netti valmiina työpaikan maksamana, he eivät suostuneet purkamaan sopimusta. Nämä kaikki tarjoukset perustuvat siihen, että sidotaan asiakas seuraavat 1-2 vuotta.. ja nyt olen siis sidottuna elisan huoostitoimivaan nettiin seuraavat 2 v... tyhmä kun olin. Itse viihde ominaisuus on aivan turha! maksaa siitä että saa katsoa tallenteita.. kannustan kaikkia miettimään tarkkaan ennen kun sitovat itsensä tietyksi ajaksi sopimuksella.. Welhoon aion vaihtaa heti kun voin! oli aiemmin ja tosi hyvin toimi!
olen todella pettynyt elisan toimintaan!! laskuttavat vaikka ei pitäisi, itse pitää olla tarkkana! asiakaspalvelu ei toimin ollenkaan... en suosittele kellekään!
Kun sanoin myyjälle, etten tilaa mitään Elisalta, niin löi luurin korvaan...
Itsellä vanha Kolumbuksen liittymä ja Oma Elisasta on raksittu markkinointi ja myyntipuhelukielto päälle ja silti soitellaan markkinointipuheluita viimeksi Enialta ja naureskellaan ja lopetetaan puhelu, kun pyydän selvitystä siihen miksi näin toimitaan.
Mihin tässä pitää ottaa yhteyttä, että maksavan asiakkaan TÖRKEÄ häirintä loppuu?
Enia EI ole sama kuin Saunalahti. Elisa ja Saunalahti oikeita operaattoreita, Enia vain heidän jälleenmyyjänsä. Kannattaa suoraan tilata liittymät operaattorilta eikä Enialta. Menee asiat oikein.