Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemusta Enia oy nimisestä yrityksestä ja sen toiminnasta?

Vierailija
20.11.2010 |

Soittelevat, että haluaisivat päivittää nettiliittymämme parempaan. Elisa vaihtuisi siis Saunalahdeksi. (tätä eivät tosin tuo selvästi puhelussa esiin, mutta netistä ongin tiedon)

Käytännössä samalla hinnalla sais 8mg:n liittymän 10mg (anteeksi jos meni ihan mönkään, en ole mikään asiantuntija näissä netti-hommissa)LIsäksi lähettävät laadukkaan modeemin ja tikun ilmaiseksi. Jotekin vaan tuntuu, että joku tossa haisee? Vai? Onko joku kyseisen puljun asiakas, toimiiko homma?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas vähän päinvastaisia kokemuksia(negatiivisia kylläkin), eli tilattiin Elisa Viihde puhelinmyynnistä, nyt odoteltu hiukan vajaa kk. Soitin tänään Elisan asiakaspalveluun ja tiedostoista ei löytynyt minkäänlaista tietoa tilauksesta, ei siis mitään. Mikähän peijooni tämä Enia oikein on?

Vierailija
62/108 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa. Valitetaan, kun kaikki on niin kallista ja sitten kun jotain saisi halvemmalla, niin ihmetellään, mikähän koira tässä on haudattuna.

Itse käytin pitkään kallista laajakaistaa(anvia) kun muuta ei saa ja puhelinmyynnin kautta tilasin nettitikun (saunalahti). Nyt säästyy 27e/kk.Eli mitäs siinä gigantin mainoksessa sanotaankaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin myyjänä!

Ja jos teille tosiaankin soitettiin SAUNALAHDELTA niin saunalahtihan on elisan omistama firma. Elisa pyrkii ensisijaisesti pitämään omat asiakkaansa ja siirtämään elisalaisia saunalahden puolelle. Verkko pysyy tietty täysin samana, eli luultavimmin teille olis tarjottu halvempaa hintaa ja nopeempaa nettikaistaa ennenkun huomaatte että teillä on joku jumalattoman kallis 10vuotta sitten laitettu elisapaketti ;) elikkä ihan tiejän parasta tottakai ajatellaan! Rehellisyys on iha ykkönen ainakin omalla kohdallani myyjänä, etenkin ku on omista asiakkaista kyse. Me saunalahden työntekijät olemme elisalaisia ja jos haluatte elisalla pysyä ihan yhtä tyytyväisiä olemme siihenkin! :) Saunalahti on vain toki halvempi!

Pakko todeta tähän, että en ihmettele jos markkinodaan halvempana

kun mitään ei saada aikaaan. Jo viime kuun puolessavälissä tein osoitteenmuutoksen Elisan ADSL-liittymästä, luvattiin että se toimii 15.8.

varmuudella. Nyt on 22.8. ja kukaan Elisalla ei osaa sanoa milloin saavat kytkettyä tai selvitettyä syyttä, miksi netti ei pelitä vaikka muka on käyty jo "kytkemässä". Eli halvalla ei saa hyvää! Maksaisivat kunnolla mm. asentajille jne. niin voisi hommatkin hoitua. Itse olisin valmis maksamaan kunnon tuotteista ja palveluista jopa hieman enempi, jos ne vain toimisivat.

Itse markkinointialalla olevana en voi tajuta puljun asennetta asiakkaisiin enää.

Vierailija
64/108 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermohan tässä menee kun Enialta soittavat kerran päivässä, vastaan ja he laittavat luurin korvaan. Joka v*tun päivä. En ymmärrä mitä he yrittävät tavoitella. Onneksi tallensin numeron, tiedän että kaikki 050-500677* numerot ovat heidän. (*viimeinen numero vaihtelee)

Vierailija
65/108 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täysin asiallista ja rehellistä touhua siellä on. Ite tossa loppu vuodesta vaihdoin liittymän tätä kautta, aiemmin oli soneralla laskut parhaimmillaan 60e, nyt on samantie tipahtanu KAHTEENKYMMENEEN euroon, eli säästän vuodessa melkein VIISISATAA euroa, että kylllä, ihan asiakkaan omaa parasta siellä ajatellaan ei siinä sen kummempia!

Vierailija
66/108 |
23.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin Eniasta ja kaupattiin 100 Mb liittymää, koska taloomme kuulemma tulee valokuitu. Puhelun aikana sanoin useasti, että en halua enkä tarvitse Elisa Viihde palvelua. Myyjä puhui koko ajan vain internet-liittymästä. Tilasin sen. Vasta pyytäessäni sähköpostitse kuvauksen liittymästä, kävi ilmi, että kyseessä on kuitenkin Elisa Viihde-palvelu. Myyjä ei sitä puhelimessa kertonut. Ilmoitin, että koska minua harhautettiin myyntitilanteessa ostamaan jotain, jota en halua, niin haluan peruuttaa tilauksen. Enia ei kuulemma voi sitä tehdä, vaan minun pitäisi ottaa yhteyttä Elisan asiakaspalveluun. Sinne on kumminkin mahdoton päästä, puhelu jää aina jonoon. Enian myyntistrategia näkyy perustuvan siihen, että myyntipuhelussa ei kerrota kaikkia oleellisia tietoja ja näin saadaan tilauksia. Jos tilaukseni peruutus ei onnistu helposti, täytynee kysyä asiasta kuluttajaviranomaiisilta.

Vierailija
67/108 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla salainen numero ja näitä soittoja silti tulee.

Monta Älä vastaa - numeroa talletettu muistiin.

Tekstareista selvitän aina lähettäjän.

Jos epämääräinen pulju, se häviää bittiavaruuteen.[/i

Sama täällä. Yhtäkkiä viime viikolla on alkanut tulla puheluita tältä Enialta, josta en aiemmin ollut kuullutkaan, mutta yhteenkään en ole vastannut enkä vastaa, nyt kun olen näitä kokemuksia täältä lukenut. Juuri tämän takia en koskaan vastaa vieraisiin tai tuntemattomiin numeroihin, kun en halua joutua huijatuksi. Parempi varoa kuin katua!

Vierailija
68/108 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu koskevan tosiaan markkinoitikiellot tätä ko. firmaa. Alkoi soittaja vielä nenäkkääksi kun mainitsin asiasta.

Tänävuonna jo useampi soitto Eniasta, vaikka olen vielä samalla määrännyt soittokiellon heille.

Jatkossa tarvinnee alkaa oikeustoimiin, kun ei muuten uskota!!!

t: Lax

Juuri näin kävi minullekin. Kerroin markkinointikiellosta. Ei kuulemma koske heitä, kun olen Saunalahden asiakas ja liittymäni sopimuksessa on maininta, että he voivat tarjota minulle jotain systeemejä puhelimitse. Sanoin kieltäneeni Eniaa soittamasta minulle jo kertaalleen. Kaveri alkoi ivailemaan minulle ja nauraa hohotteli puheitteni päälle. Sanoi, että sopimus on sopimus. Ja minä ilmoitin, että heillä ei ole oikeutta pitää numeroani käytössä puhelinmarkkinointiin, kun minä sen heiltä olen jo kieltänyt. Jos vielä yksikin puhelu tulee, Saunalahden liittymä loppuu osaltani sitten siihen.

Elvis

Vierailija
69/108 |
13.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin yhden enialaisen hiljaseks ja toivotti päivänjatkot kun totesin että mulla ei ole televisiota. Seuraava myyjä oli ottanut opiksi virheistä ja tuputti elisa viihdettä että siitä hyötyy vaikka ei ole televisiota.

Vierailija
70/108 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 12:19"]

Hei! Löysin tämän ketjun, kun sain puhelun nro:sta 050 500 5955. soitin takaisin, mutta tulokseksi tuli nauhoite "numero johon soititte ei ole käytössä."

Laitoin nro Fonectan hakuun ja tulos oli Enia Oy, Kuopio. 

Ihmetyttää Enian toiminta, sillä:

1) numeroni on SALAINEN
2) kuulun ns. Robinsonin listalle (ideana rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa)

[/quote]

Miten voi ihmetyttää Enian toiminta, jos nykyinen operaattorisi luovuttaa numerosi julkiseen käyttöön?

Vierailija
71/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 12:19"]

Hei! Löysin tämän ketjun, kun sain puhelun nro:sta 050 500 5955. soitin takaisin, mutta tulokseksi tuli nauhoite "numero johon soititte ei ole käytössä."

Laitoin nro Fonectan hakuun ja tulos oli Enia Oy, Kuopio. 

Ihmetyttää Enian toiminta, sillä:

1) numeroni on SALAINEN
2) kuulun ns. Robinsonin listalle (ideana rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa)

[/quote]

Miten voi ihmetyttää Enian toiminta, jos nykyinen operaattorisi luovuttaa numerosi julkiseen käyttöön?

[/quote]

MItäköhän tällä tarkoitat? Minä olen pitänyt saman operaattorin 13 vuotta, ja numeroni on ollut salainen 7 vuotta. En ole vaihtanut palveluntarjoajaa kertaakaan. Mistä oletat, että nykyinen operaattorini jakaisi numeroani? Eiväthän he edes saa luovuttaa tietojani kolmansille osapuolille -etkä sinä tiedä edes operaattoriani .. . 

[/quote]

Ei, en tiedä operaattoriasi, eikä se minua edes kiinnosta. Operaattorit tarjoavat numerot joihin jälleenmyyjät saavat kontaktoida.

Vierailija
72/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 13:37"]

Kismittää tuollaiset ihmiset niinkuin sinä. Me teemme työmme ja kun tarjoamme samaan hintaan parempaan pakettia ollaa niin tyhmiä ihmisisä että "jokin tähän on haudattuna" "en voi saada samaan hintaan parempaa". Tosiasia on se että ei siinä mitään koiraa ole ainut joka voi olla on kahden vuoden sopimus, mutta sehän on normaalia.

[/quote]

Lässynlässyn. Luepa nuo käyttäjien/huijattujen kokemukset firmasta niin johan alkaa muuttua ääni kellossa.

[/quote]

Kai sinä viisas ja kaikkitietävä ihminen ymmärrät, että täällä nämä ääritapaukset käyvät kirjoittamassa? Entä ne sadat tyytyväiset asiakkaat, joita kyseinen firma palvelee joka päivä? Ehkä minäkin tulen työpaikallesi huutamaan sinulle "olet kasa paskaa", kun aloitteleva työkaverisi tekee virheen.

Vierailija
73/108 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä joku on jo laittanutkin tän tänne, mutta sulle soitellaan Eniasta, koska sulla on joku Elisan/Saunalahden markkinoinnin salliva liittymä. Eli niillä on niitä muuten ihan samanlaisia liittymiä paitsi toisessa on hieman alempi hinta. Ja ne on niitä missä sä olet suostunut ottamaan vastaan markkinointia Elisalta/Saunalahdelta ja niiden yhteistyökumppaneilta. Tuo Enia sitten hoitaa puhelinmarkkinoinnin noihin liittymiin. Onko niiden tarjoamat liittymät sitten parempia kuin sun nykyinen, niin se sun tarttee itse päätellä. Joskus ne on ja joskus sitten taas ei. Nehän ei tiedä mitä sulla on tai mitä sä tarttet. Niiden normaali myyntikikka taitaa olla joku saat ilmaiseksi jotain joka kuitenkin tarkoittaa, että saat jotain ilmaiseksi esim kolmeksi kuukaudeksi, kun sitoudut 2 vuoden tilaukseen tms. 

Vierailija
74/108 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tehdään satoja sopimuksia ja aina löytyy myös niitä kitisjöitä joiden mielestä heitä ei kohdella oikein. Ei näistä kannata yö unia menettää kaikki väärin myydyt tuotteet saa kyllä palautettua ja 3g tikkuissa ei ole 14vrk palautusoikeutta. Tuote joka todetaan toimimattomaksi saa kyllä palautettua.

Kitisijät ottakaa menolippu pohjois koreaan.

Vierailija
75/108 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitti tänään kans joku tyyppi kyseisestä firmasta ja YRITTI SUORASTAAN PAKKOMYYDÄ / LÄHETTÄÄ MINULLE JOTAIN PAKETTIA!!! Aivan uskomaton tyyppi!!! Sanoin monta kertaa, että en tarvitse mitään ja se vain jatkoi ja jatkoi...Sairas tyyppi!!! Loppujen lopuksi oli pakko sanoa, että nyt menee luuri kiinni!!!

Vierailija
76/108 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kaveri kaikki muumit laaksossa? Foliohattu päähän ja äkkiä. Uutisissa ilmoitettiin että huomenna lehmät lentää ja soittelee ihmisille tuntemattomista numeroista , saattavatpa jopa tulla käymään!

Älä aukaise ovea tai saattavat näyttää toteen että lehmä sanoo ammuu...

Nyt oikeasti...Sanotte vaan niille myyjille vaikka ei kiitos ja luuri kiinni niin kaikki pääsee vähemmällä , ei ne varmasti suutu vaikka lyötte luurin korvaan.

Vierailija
77/108 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, soittelevat muutamankin kerran viikossa ja tuputtavat lisää nopeutta, Elisan viihdepakettia ja hienoa uutta digiboxia. Meille kun ei tarvita uutta boxia, on juuri ostettu uusi, vastasivat että senhän vois vaikka pitää sitten paketissa, jos joskus tulee tarvista. Kun ei ehditä katsoa edes normaalitarjontaa telkkarista, miksi haluttais viihdepakettia! No voihan joskus tulla sitä aikaa, vaikka sitten muutaman vuoden kuluttua eläkkeellä, oli vastaus. Eikä meille tarvita lisää nopeuttakaan, kun tiedetään että nykyisestäkään 8 megasta ei kaikki tule läpi meille asti, oli vastaus että voi yhteydet tulevaisuudessa parantua kun ympäristö kehittyy! Sitä odotellessa päätin lopettaa puhelun siihen ja alan nyt sitten odotella noita eleäkepäiviä ja ympäristön kehittymistä käyttäen edelleen vanhaa Elisan laajakaistaa, josta maksan kohtuuhinnan ja joka toimii tarvittavassa määrin. Ehkä sitten vuosien kuluttua myös se uusi XBox-versio on parempi kuin se jonka juuri juhannuksen aikoihin ostin ja totesin laitteen kyllä helppokäyttöiseksi, manuaalin täysin sudeksi ja hinta-laatusuhteen olemattomaksi. Ei olisi pitänyt uskoa tekniikan parantuneen edellisestä Topfieldin "lippulaivasta", joka edelleen toimii paremmin toisen telkkarin kanssa kuin XBox koskaan!

Vierailija
78/108 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun idiootteja siellä on hommissa.."tietoturvapakettia" koettavat myydä linux käyttäjälle,lupaavat nostaa liittymän nopeutta eikä tajua kun sanon että kättelynopeus on sitä mitä se on ja nopeammaksi et sitä siellä luurin toisessa päässä saa millään tehdyksi.Blokkiin menee jokakerta ja ilmoitus numerosta puhelinmyyjien blokkauslistoihin.

Vierailija
79/108 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun idiootteja siellä on hommissa.."tietoturvapakettia" koettavat myydä linux käyttäjälle,lupaavat nostaa liittymän nopeutta eikä tajua kun sanon että kättelynopeus on sitä mitä se on ja nopeammaksi et sitä siellä luurin toisessa päässä saa millään tehdyksi.Blokkiin menee jokakerta ja ilmoitus numerosta puhelinmyyjien blokkauslistoihin.

Vierailija
80/108 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enia Oy:n Heikki ? soitti meidän ala-astelaisen puhelimeen ja alkoi voimalla painostaa puhelimeen pyydettyä äitiä hankkimaan Elisa Viihdepaketin. Modeemi pitää kuulema vaihtaa 4 vuoden välein, ei nyt voi enää miettiä, ei se nyt 12 eurosta/kk voi olla kiinni, meillä on kaikki tietonne jne jne. 2 vkon päästä tuli viikonloppua vasten ei-haluttu eikä mielestäni edes tilattu viihdepaketti. Mitään ennakoivaa vahvistusta ei tullut, perua ei voinut ja väittivät että heillä on nauhoite, jossa tilaus selvästi tehdään. Myös sotu - ja kaikki oli heillä jo valmiina. Tuli tosi paha mieli koko perheelle. Lapset pelkää, kun puhelin soi.

Meille soitti myös varmaan kyseinen Heikki kun yhteystietonsa laittoi tekstiviestinä. Ihmettelin kun puhelimeeni tulee puheluita ja siirretty puhelu joka kerta. Otin pois soitonsiirron vaikka en semmoista ole sinne laittanutkaan, mutta edelleen soiton siirto. Soitin saunalahdenasiakaspalveluun ja he sanoivat, että eivät ymmärrä, että selvittävät asiaa. Hetki meni ja he soittivat. Olen kuulemma tilannut uuden sim-kortin ja mokkulan...ahaa...en todellakaan ole. Se mitä tilasin oli jatkoa edelliseen nettiliittymään ja puhelimeeni netti ominaisuuden. Nyt en saa kyseistä HEIKKIÄ kiinni!!! Hemmetti mitä huijausta!!!

Ketju on lukittu.