Onko KTM:llä paremmat mahdollisuudet työmarkkinoilla kuin tradenomilla?
Ystäväni eivät osaa sanoa juuta eivätkä jaata ja tradenomit liputtavat osaavansa kaiken saman kuin KTM, mutta vain käytännönläheisesti. Onko näin?
Haluaisin hakea jatkokoulutusta ja nousujohdetta uralleni, mutta kumpi koulutus kannattaa? Nyt työskentelen yo-pohjalla keskijohdossa ja työssä eteneminen junnaa paikoillaan muodollisen koulutuksen puutteen vuoksi.
Kommentit (5)
ei koulutuksesta. Mutta olen huomannut, että joissain tilanteissa tutkinnon puute saattaa olla este.
Tuttavani opiskeli melkein koko kandivaiheen avoimessa ja pääsi sitten opintomenestyksen perusteella varsinaiseksi opiskelijaksi. Avoimen kautta kai erityisen hyvin onnistuu opiskelu, vaikka olisi kokopäivätyössä.
Tradenomeja koulutettu aivan liikaa, kaikille ei löydy koulutusta vastaavaa työtä.
Kyllä KTM-tutkintoa yhä arvostetaan huomattavasti korkeammalle, ei siitä pääse yli eikä ympäri (itse olen tradenomi).
niillä on vain "hyvää tuuria", jos on.
Ja KTM voi pärjätä tosi hyvin jos erikoistuu johonkin sopivaan sivuaineeseen. Sielläkään ei kannata mennä siitä, missä aita on matalin!
mutta jos työn ohella aiot opiskella, niin ymmärtääkseni yliopiston puolella on opiskelu selvästi vapaampaa (eli vähän pakollisia läsnäoloja), eli työn ja opintojen yhteensovittaminen olisi varmaan helpompaa siellä.