Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemusta Enia oy nimisestä yrityksestä ja sen toiminnasta?

Vierailija
20.11.2010 |

Soittelevat, että haluaisivat päivittää nettiliittymämme parempaan. Elisa vaihtuisi siis Saunalahdeksi. (tätä eivät tosin tuo selvästi puhelussa esiin, mutta netistä ongin tiedon)

Käytännössä samalla hinnalla sais 8mg:n liittymän 10mg (anteeksi jos meni ihan mönkään, en ole mikään asiantuntija näissä netti-hommissa)LIsäksi lähettävät laadukkaan modeemin ja tikun ilmaiseksi. Jotekin vaan tuntuu, että joku tossa haisee? Vai? Onko joku kyseisen puljun asiakas, toimiiko homma?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä firmojen nettisivuilta ne hinnat löytyy ja niitä vertailee ja ottaa parhaan. Monet kerrat on turhaan tullut löpistyä myyjän kanssa, kun itsekin huomaa, ettei hänellä ole tarjota mitään edes samanveroista. Eli on itse selvillä, mitä on tilannut ja miksi, niin sitten kun sieltä soitetaan, niin on helppoa, kun tietää, ettei sieltä parempaa kuitenkaan löydy.

Ensimmäistä kertaa soitti Enialta ja kun vastasin, niin puhelu katkesi kesken myyjän puheen. No samapa tuo minulle. Numero oli 050 5005044.

Vierailija
42/108 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, johan nyt menee hauskaksi. Lueskelin tämän ketjun läpi ja nyt oli pakko laittaa myös oma kokemukseni.

Mullekin soitti Heikki Enialta kaksi viikkoa sitten ja tarjosi Elisa Viihdettä. Salaisen numeroni kertoi saaneensa taloyhtiön tiedoista, meille kun tuli vuosi sitten taloyhtiöön kiinteä nettiliittymä Elisalta. Minä kun en mitenkään innokas ollut ottamaan pakettia, koska meillä ei sille ole käyttöä (ja lähipiiristä varsin huonoja kokemuksia moisesta, joista myös Heikille kerroin), lupasi Heikki rehvakkaasti laittavansa paketin digibokseineen meille kuukaudeksi ilmaiseen kokeiluun, koska luottaa tuotteeseen niin kovasti. Saamme lähettää paketin kuukauden kuluttua takaisin ilman mitään kuluja jos ei haluta sitä pitää. Kun tässä vaiheessa epäilin juttuun liittyvän jotain kummaa, kertoi Heikki kahteen eri otteeseen Enian nauhoittavan kaikki puhelut, joten hänen ei kannata yrittää kusettaa näissä asioissa (hänen sanavalintansa). Mainitsi myös mahdollisuuteni ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Noh, yövuoron jäljiltä puheluun heränneenä ja tässä kohtaa varsin ärsyntyneenä tämän sitten hyväksyin. Heikki lupasi laittaa paketin tulemaan niin, että olisi perillä jo loppuviikosta tai viimeistään maanantaina.

Maanantaina sitten Enialta soitettiinkin ja kysyttiin kuinka uudet laitteet toimii. Kun kerroin etteivät ole vielä saapuneet olivat kovasti ihmeissään ja vakuuttivat laitteden tulevan viimeistään tuolloin maanantaina. Yrittivät puhelussa vielä kaupata tablettia ja puhelinliittymiä ja ties mitä muuta. Näin kaksi viikkoa myöhemmin täällä ollaan edelleen ilman laitteita.

Ensimmäisen kerran yritin ottaa Eniaan yhteyttä perjantaina, kaikki puhelut menivät vastaajaan, missä automaatti kertoi Enian ottavan yhteyttä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Eipä eilisen aikana mitään kuulunut ja taasen kaikki puhelut vastaajaan. Tänään sitten hermostuin siihen vastaajaan ja soitin Elisan asiakaspalveluun, jonka kautta sain puhelimeen Saunalahden myynnistä ihmisen, joka katsoi ettei nimelläni ja osoitteellamme näkynyt minkään sortin tilausta. Sanoi vielä, että jos jotain lähetyksiä tulee, laitan ne samantein takaisin heille. Tähän tilanteeseen olen todella tyytyväinen, koska edelleenkään en sitä Elisa Viihdettä halua.

Tiedä sitten häntä mikä tämä Enian Heikki oikein on, kaikilla hänen kanssaan asioineilla tuntuu olevan vastaavia kokemuksia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle oli tullut puhelu. soitin takaisin kun katsoin ettei ollut yritysnumero vaan matkapuhelin. automaattivastaajahan sielä oli. sitten vähän googlettelin ja löysin tämän sivuston. onkos mulla nyt mennyt jotenki hullu summa tosta puhelusta kun soitin sinne vastaajaan ja aiheutuuko tästä mulle nyt jotain seurauksia.?

Vierailija
44/108 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2013 klo 15:22"]

Olin 7.12. haastattelussa Eniassa ja sanoivat minulle haastattelun päätteeksi että ilmoittavat seuraavan viikon aikana että miten kävi, että pääsenkö vai enkö. Sanoivat näillä sanoilla "ilmoitamme sinulle ensi viikon aikana, viimeistään luultavasti keskiviikkona, kävi miten kävi, eli ilmoitamme myös jos et pääse". Ei kuulunut mitään keskiviikkona, eikä eilen. Kaverini kehotti soittamaan sinne jos he olisivat vaikka unohtaneet minut. Soitin tänään ja sama herra joka minut haastatteli vastasi ja sanoi että jos minulle ei ole tullut puhelua, niin se tarkoittaa että en päässyt. Sanoin sitten herralle että ompas omituista kun minulle sanottiin kaksi kertaa haastattelussa että minulle ilmoitetaan vaikken pääsisi. Herra naurahti ja sanoi että olen varmaan ymärtäny väärin ja sanoi että katsotaan myöhemmin uudelleen ja toivotti hyvää joulun odotusta. Vastasin vain että no kiitos ja painoin punaista. Aika törkeää minusta tuommoinen! Näistä kaikista keskustelun haukuista huolimatta osasin haastatteluni perusteelle pitää yhtiötä ihan asiallisena. Täytyy kyllä sanoa että meni kyllä pienikin arvostus täysin tuohon paikkaan. Enkä aio edes vahingossakaan enää hakea tuonne. Harmi, palkka olisi ollut tosi kiva.

Älä harmittele kun et saanut paikkaa. Onnittele itseäsi ja onnittelut täältäkin päin.

Kaverini meni Enialle töihin. peruspalkka 8,22 e. Proviioita ei tule ainoastakaan kaupasta vaikka niitä olisi tehnyt 70 - 80 kuukaudessa.
Kauppoja pitää tehdä 4 - 5 per päivä, niin vasta saa provikat.
Tähän ei alussa pysty kukaan.

tekee sitä duunia pidenpään kun sen kuukauden nii pystyy helposti tienata 3000e eli10,19 tuntipalkka 4isoa kauppaa n.28 e x 4 laske siitä se päivä ansio. Jos ei myynti onnistu vaihda alaa

Vierailija
45/108 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiä.

Elisan liittymistä halutaan eroon tavallisilta käyttäjiltä, eli heidät halutaan siivota Saunalahden asiakkaiksi. Ei kai tuossa sen kummempaa.

Vierailija
46/108 |
01.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enia oy puhelinmyynti

Vierailija
47/108 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne silloin voi olla tyhmiä, vaan nokkelia ja älykkäitä jos saavat kaltaisesi professorin ostamaan jotakin. Toisekseen 46 vuonna syntyneiden tai sitä vanhempien omaisille tehdään soitto, missä tarkistetaan että onko hän samaa mieltä tilauksesta ja että onko maiju mummo vielä järjissään.

Vierailija
48/108 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2011 klo 18:57"]

Älkää ikinä vastatko tuntemattomiin numeroihin, sillä jos vastaatte näihin operaattoreitten myyntisoittoihin, niin olette menettänyt jo pelin, sillä he pystyvät näyttämään toteen vatatun puhelun. Muu tapahtuu sitten valehtelemalla ja väärentämällä, joten ette pärjää millään suuryhtiön juristeja ja henkilökuntaa vastaan.
Siksi operattorit mainostavat, että tuntemattoman numeron takana voi olla vaikka suurperinnöstä kertova juristi tai ensirakkaus, jotta vastaisitte puheluun.
Siis täysin suunniteltua petoksellista toimintaa, mihin pitäisi oikeuskanslerin ja eduskunnan oikeusasiamiehen välittömästi puuttua, jotta ihmisten oikeusturva taattaisiin näitä suurrikollisia vastaan.

[/quote]

Vierailija
49/108 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisestä firmasta soitetaan mulle vaikka numeroni on salainen ja se on Robinson rekisterissä, että sellaista.

Vierailija
50/108 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aggressivinen puhelinmyynti on syvältä ********* !

Vierailija
51/108 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle minulla ei ole muuta sanottavaa kun Fonecta Caller estolista. 

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:07"]

Huh!

Täytyy ihan miettiä, että kuka helvetti ehtii kaikkien teidänkin kukkahatut valmistaa, kun idioottia idiootin perään kirjoittelee.

Muutama simppeli juttu teille arvon "valaistuneet" kuluttajat.

Täällä jo monestikin sanottu varmasti, mutta muistakaa ne tyytyväisyys takuunne. 14vrk palvelun käyttöönotosta (kun se on teknisesti mahdollista, ei siitä, kun jaksoit itse kytkeä modeemin seinään ja totesit, että "vittu eipä toimikaan"

Toinen juttu: Jos koette tulleenne huijatuksi, tehkää reklamaatio ja VAATIKAA sitä nauhaa, jos sitä käytetään perusteena, että "olette olleet tietoinen kaikesta"
 Elisalla on yksi tiukimmista laadunvalvonta -systeemeistä ja, jos nauhasta löytyy virhe reklamaatio menee läpi, että heilahti.

Kolmas juttu. Jos haluat puheluiden loppuvan Elisan ja Saunalahden tuotteiden osalta älä lyö sitä luuria joka kerta korvaan, tai  käyttäydy muuten kuin kesken kasvuinen mopopoika, jolla on sian surkastunut sukupuolielin aivojen tilalla. Moneen kertaan soittelu voi vituttaa, mutta jokainen soittaja on työtään tekevä ihminen, IHAN KUTEN SINÄ, ja ansaitsee kunnioituksesi. Kun asiakas kohteliaasti ilmaisee epämukavuutensa markkinointiin itse esim kerron ,että "hei saat Saunalahden nettipalvelusta laitettua Elisa -konsernin markkinointikiellon päälle ihan kotoa käsin. Enia Oy:llä on Suomessa 16 toimipistettä, ja tähän päälle Elisan ja Saunalahden omat soittoporukat, niin eihän se yhdelle myyjälle vittuilu auta mitään, mutta tuo raksi ruutuun siellä oma.saunalahti.fi osoitteessa ottaa sinut soittokierrosta pois 6-8 viikon kuluessa.

Tässäpä taas ohjeita, niin johan se elämänlaatu paranee.

Sitten tuohon Viihde -paketista nillittämiseen:

Mikä ihme se on se palikka, joka teidän aivoissanne on rakennettu väärin ja estää teitä ymmärtämästä, että suurimmalle osalle esim Elisa Viihde on kannattava tuote ihan pelkkänä nettinäkin, jos et digiboksia halua, niin voit heittää sen menemään. Esimerkki kaupungeiksi voi ottaa vaikka Jyväskylä, Kuopio, Hämeenlinna, Lahti, Tampere, Turku Oulu jne jne jne. Poislukien PK-seutu Elisa Viihde on KAIKISSA VASTAANOTTOTAVOISSA edullisin tapa saada maksimi nopeus. Jos olette, niin totaalisen rajoittuneita, että digiboksia ette saa vaikkapa roskiin kiikutettua, niin oma on häpeänne. Ja jos koette markkinoinnissa tulleenne huijatuksi, sen jälkeen, kun suostutte ostamaan esim netti liittymän hintaan X ja saattekin nettiliittymän lisäksi tallentavan digiboksin ja maksuttomia lisäkanavia (joita voitte valita olla käyttämättä) ja omassa kunniantunnossanne sitten periaatteesta alatte itkemään, niin onneksi olkoon olette itseriittoisia mulkkuja. Te itse olette syy, jonka takia Viihteen markkinointi on mitä on. Ette suostu kuuntelemaan yhtään mistään yhtään mitään ennen, kuin huudetaan hintaa ja tarjouksia ja kampanjoita ja nopeuksia.

Viihde palvelukin on helvetin fiksu paketti ja sen tallenus ominaisuuden kautta on esim mahdollista katsoa TV:tä täysin ilman mainontaa, välijuontoja ja aikataulua. Kuulen päivittäin ihmisten nillittävän, kun TV:stä ei tule muuta, kuin mainoksia ja uusintoja. Turha siitä on itkeä, senkun tekee asialle jotain.

Tästä huolimatta asiakkaan yleisin reaktiohan on "En halua lisäkanavia."

Mistäs siinä Elisa Viihteessä on kysymys? Ei ainakaan lisäkanavista ja tämä siis ei ole sarkasmia. Lisäkanavat ovat sivuseikka Viihde -paketissa ja jos et sitä tiennyt kuuntele ensi kerralla sitä myyjää, niin saatat oppia jotain uutta.

Tässäpä Elisan ja Saunalahden myyntiä vuodesta 2010 tehneen ranttausta.

PS.

Kun näin tämän ketjun, meinasin tukehtua kukkahattuihin.

[/quote]

Vierailija
52/108 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2013 klo 14:07"]

Viihde palvelukin on helvetin fiksu paketti ja sen tallenus ominaisuuden kautta on esim mahdollista katsoa TV:tä täysin ilman mainontaa, välijuontoja ja aikataulua.

[/quote]

Kohta tuohonkin on kai tulossa mainoksia, joita ei voi ohittaa, ja tallennuksia säilytetään korkeintaan kahden vuoden ajan:

http://www.digilelut.fi/2014/02/mitah-mainoksia-ei-voi-kohta-enaa-kelata-verkkotallenteissa/

Vierailija
53/108 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuli hommattua Enialta tuo viihde. asiantunteva nuori kundi avasi puhelussa hyvin asian liittyen noihin pilveen meneviin tallennuksiin eli ne siis säilyy niin kauan kun sulla on viihde käytössä. tarkistin elisan asiakaspalvelusta ja ihan totta oli kaikki mitä puhelussa luvattiin. ja digiboksikin toimii tosi hyvin wifi verkossa. saan nykyään kaikki ohjelmakirjastotkin sitä kautta esim HBO. pikku rahalla sai tyhmään telkkariin(7v vanha bravia) älyä kertaheitolla ostamatta smart TVtä.

Vierailija
54/108 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 18:02"]

Joo tuli hommattua Enialta tuo viihde. asiantunteva nuori kundi avasi puhelussa hyvin asian liittyen noihin pilveen meneviin tallennuksiin eli ne siis säilyy niin kauan kun sulla on viihde käytössä. tarkistin elisan asiakaspalvelusta ja ihan totta oli kaikki mitä puhelussa luvattiin. ja digiboksikin toimii tosi hyvin wifi verkossa. saan nykyään kaikki ohjelmakirjastotkin sitä kautta esim HBO. pikku rahalla sai tyhmään telkkariin(7v vanha bravia) älyä kertaheitolla ostamatta smart TVtä.

[/quote]

Ja kampanja hinta 15e kuukaudessa 24kk ajan ei ole kovinkaan paha kun kävin gigantissa katsomassa paljon vastaava paketti maksaisi. eli siis digiboksi ja tallennustila olisi maksanut noin 600e

minun pakettini siis ilman laajakaistaa koska minulla ei ole elisan kiinteää saatavuutta. harmi sinänsä kun ois sekin tullu tuon myötä 20e halvemmaksi kuin nykyinen yhteys. tosin tuota kampanjaa eivät elisalla myönnä eli Enia Oy tarjoaa vielä puhelimessa paremmat hinnat? muunmuassa saunalahti.fi sivulla megareilu 3G noin 20e ja Enia Oy tarjoaa 14e. ainakin itse jos jatkossa saan noin asiantuntevaa ja mukavaa palvelua enkä ole pahassa paikassa niin sen otan kyllä vastaan.

Vierailija
55/108 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2011 klo 23:00"]Nimittäin myyjänä!

Ja jos teille tosiaankin soitettiin SAUNALAHDELTA niin saunalahtihan on elisan omistama firma. Elisa pyrkii ensisijaisesti pitämään omat asiakkaansa ja siirtämään elisalaisia saunalahden puolelle. Verkko pysyy tietty täysin samana, eli luultavimmin teille olis tarjottu halvempaa hintaa ja nopeempaa nettikaistaa ennenkun huomaatte että teillä on joku jumalattoman kallis 10vuotta sitten laitettu elisapaketti ;) elikkä ihan tiejän parasta tottakai ajatellaan! Rehellisyys on iha ykkönen ainakin omalla kohdallani myyjänä, etenkin ku on omista asiakkaista kyse. Me saunalahden työntekijät olemme elisalaisia ja jos haluatte elisalla pysyä ihan yhtä tyytyväisiä olemme siihenkin! :) Saunalahti on vain toki halvempi!

[/quote]

Älä sinä enialainen sano itseäsi elisalaiseksi tai saunalahden työntekijäksi.

Vierailija
56/108 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enia taitaa olla pelkästään puhelinmyyntifirma. En tiedä myyvätkö muutakin kuin elisan tuotteita (tai saunalahden, joka on samaa firmaa). Itsellä menee hermo, kun nuo tuon saunalahden vakioadsl:n sijaan koittavat tuputtaa puoliväkisin tuota elisaviihdettä. Viimeksi myyjä selitti alussa että hintakin on sama, sitten 5 minuutin päästä muita juttuja selitettyään kävi ilmi se maksaa noin kympin enemmän kuussa. Totesin että ei se minun laskujeni mukaan ole sama ja lopetin puhelun.

Toinen johon meni totaalisen hermot, oli yksi DNA:n nettimyyjä, joka ei millään suostunut uskomaan etten halunnut vaihtaa heidän hieman halvempaan nettiliittymäänsä. Lopulta läppäsin puhelimen kiinni kesken tuon selitysten. Tuo lähetti vielä pari tekstiviestiä perään, ja mietin jo että pitääkö valittaa tuon pomolle. Jotain käytöstapoja pitäisi myyjilläkin olla, vaikka ymmärrän kyllä että se on pohjimmiltaan kypsää työtä.

Vierailija
57/108 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma näillä teleoperaattoreiden tuotteita tarjoavilla myyjillä on se, että he eivät tiedä niistä palveluista ja tuotteista, saati niinkin oleellisesta asiasta kuin laskutuksesta mitään. Myyvät vaan vaikka hiekkaa saharaan ilman todellista asiantuntemusta. Sitten kun myyjä on onnistunutkin sotkemaan tilauksen, kaatuu asiakkaan viha operaattorin niskoille.

Vierailija
58/108 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti yrittävät myydä viihdekaistaansa. Mutta nyt antenni- ja kaapelidigilähetysten laatu on vuosien palikoinnin jälkeen saatu siedettäväksi (ainakin 32-tuumaisessa TV):ssä, miksi ihmeessä aloittaisin taas uuden tekniikan koekaniinina?

Ja toisekseen, nykykanaviltakin tulee aivan tarpeeksi katsottavaa.

Eli en halua viihdekaistaa, vaikka se olisi ilmainen. Tätä osan elisan/saunalahden/enian puhelinmyyjien on vaikea käsittää!

Vierailija
59/108 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun soitellaan, vaikka minulla on suoramarkkinointikielto! Jo tulleet numerot voin blokata puhelimessani niin, etten kuule tai saa niitä soittoja enää samasta numerosta, mutta soittavat usein uudesta numerosta. Nyt on oikein aktivoiduttu soittelemaan, äsken juuri puhelin soi. Tunnistin jo numeron, koska oli samantapainen kuin aiemmat numerot. Punaista luuria vain. Mutta arrrgh! Jos olen kieltänyt markkinointipuhelut, niin en todellakaan osta mitään!

Vierailija
60/108 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei eniaan saa minkään laasta yhteyttä joku automaatti vastaa ku soittaa

Ketju on lukittu.