Magneettikorut/magneettiterapia hömppää vai hyötyä? Kokemuksia??
Mun äiti on ostanut mulle joululahjaksi paketillisen Energetix bingen (tmv) koruja,pitäisi kuulema parantaa ainakin unta,mulla on vaivana levoton nukkuminen ja nivelkipuihinkin voisin saada apua,mulla on reuma.
Minusta kuulostaa aika hömpältä,magneettikorut? Mutta äitini on vakuuttunut tehoista,itsellään on joku kipukoru ja nilkkakoru ja kuulema auttaa. Lumevaikutustako??
Kommentit (93)
olen uskovainen kristitty ja minun näkökulmastani ne ovat ns. valkoista magiaa, josta on syytä pysyä erossa. Ei-uskova tietysti saattaa nauraa kun kerron tällaista. Kun on uskossa ja tietää sen todellisuuden, että on olemassa Hyvä Jumala ja toisaalta Jumalan vastustaja ja paha henkivaltojen maailma, en halua leikkiä noilla valkoisen magian alueilla. Luotan koululääketieteeseen ja terveisiin elämäntapoihin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon.
Ja unenlaatu on myös parantunut, muuta en ole huomannut.
liittyisi mitenkään idän uskontoihIn? Onko sulla sit magneetteja jääkaapin ovessa esim.? Onko sun mielestä koko magnetismi valkoista magiaa? Sit sun on aika vaikeaa varmaan hyväksyä muitakaan tosiasioita ;)
No vitsi vitsinä,mutta siis tässähän puhuttiin amgneeteista. Voimakashan magneetti on,mutta enpä ole kuullut,että sillä varsinaisesti olisi terveysvaikutuksia.
Äitini sanoi sitäkin,että pitäisi sitten pitää ns.kokoajan sitä korua/koruja,mutta en tykkää nukkua öisin korut päällä?
ap
alkoi kuukautiset puolentoista vuoden tauon jälkeen kun oli korua pitänyt ranteessaan kuukauden ajan.
Ja hän sanoo olevansa em´nergisempi kuin ennen.
mene ja tiedä sitten..
myydäänhän noita jopa Hong kong halpahallissakin
Plasboefekti on kyllä ihan tunnettu ja jos magneetilla saa sen aikaan, fine.
Elämme koko ajan magneettikentässä, samoin kentät ympärillämme vaihtelevat. Joku nappi ranteessa on ihan se ja sama kokonaisuuden kannalta.
Magneettikentillä on biologiset vaikutuksensa, mutta silloin puhutaan kentistä, joiden vaikutuksen huomaa muutenkin. Kuten siitä, että rautaesineet alkavat lennellä ja elektroniikka menee rikki...
liittyisi mitenkään idän uskontoihIn? Onko sulla sit magneetteja jääkaapin ovessa esim.? Onko sun mielestä koko magnetismi valkoista magiaa? Sit sun on aika vaikeaa varmaan hyväksyä muitakaan tosiasioita ;) No vitsi vitsinä,mutta siis tässähän puhuttiin amgneeteista. Voimakashan magneetti on,mutta enpä ole kuullut,että sillä varsinaisesti olisi terveysvaikutuksia.
mutta jos niillä aletaan puoskaroimaan ja yritetään parantaa tauteja niin sitten mennään metsään. Semmoinen on henkimaailman juttuja, koska mihinkään länsimaiseen lääketieteeseen niiden teho ei perustu.
-kolmonen.
Vaan saahan sitä jokainen tuhlata rahansa mihin humpuukin itse haluaa.
alkoi kuukautiset puolentoista vuoden tauon jälkeen kun oli korua pitänyt ranteessaan kuukauden ajan. Ja hän sanoo olevansa em´nergisempi kuin ennen. mene ja tiedä sitten.. myydäänhän noita jopa Hong kong halpahallissakin
olen uskovainen kristitty ja minun näkökulmastani ne ovat ns. valkoista magiaa, josta on syytä pysyä erossa. Ei-uskova tietysti saattaa nauraa kun kerron tällaista. Kun on uskossa ja tietää sen todellisuuden, että on olemassa Hyvä Jumala ja toisaalta Jumalan vastustaja ja paha henkivaltojen maailma, en halua leikkiä noilla valkoisen magian alueilla. Luotan koululääketieteeseen ja terveisiin elämäntapoihin, liikuntaan ja terveelliseen ruokavalioon.
Väität siis, että valkoinen (hyvä/parantava) magia olisi paholaisesta. Onko musta (paha/vahingoittava) sitten Jumalastasi?
Punasoluissa, jotka kuljettavat happea. Kun laitat magneetin ihoa vasten, veren rauta vetäytyy vähän kuin poispäin toisistaan, jolloin punasoluihin mahtuu enemmän happea ja näin elimistö (kipeä kohta esim.) saa enemmän happea. Itselläni on tehosydän (magneetti) ja itse olen saanut esim. selkäkipuihini helpotusta. =) Myös kuukautis kipuihin se on helpottanut huomattavasti muillakin!
Ei perustu mihinkään muuhun, kun käyttäjän uskoon että ne auttaa!
Avasivat esim. yhden rannekorun ja sisällä oli pelkkää aluminifoliota jne. eli se siitä.
Eli kiedo itsesi vaikka folioon ja laita magneetit päähäs, sama tulos.
Musta aiva mahdollista. Magneetissahan on näkymätöntä voimaa ja sen varmasti jokainen myöntää. Eihän se muuten pysyisi siinä jääkaapin ovessakaan. Magneetit myös vaikutavat toisiinsa vetäen puoleensa tai hylkien joten voin kuvitella että se vaikuttaa jotenkin.
Kyllä magneettikenttä vaikkapa korussa ranteen ympärillä on varmasti voimakkaampi kuin se kenttä missä elämme ja saattaa vaikuttaa jotenkin. Mutta kokeilemallahan se selviää :).
Kyllä magneettikenttä vaikkapa korussa ranteen ympärillä on varmasti voimakkaampi kuin se kenttä missä elämme ja saattaa vaikuttaa jotenkin. Mutta kokeilemallahan se selviää :).
Punasoluissa, jotka kuljettavat happea. Kun laitat magneetin ihoa vasten, veren rauta vetäytyy vähän kuin poispäin toisistaan, jolloin punasoluihin mahtuu enemmän happea ja näin elimistö (kipeä kohta esim.) saa enemmän happea.
Hemoglobiinin rauta ei ole sellaisenaan magneettista. Vain hilaan järjestäytynyt metallinen rauta on. Ja mihin sinä kuvittelet niiden punasolujen menevän "poispäin"? Siellä suonessa ne edelleen kulkevat, eikä siellä ole mitään tilaa "harventua".
Punaasolussa (hemoglobiinimolekyylissä) on sidospaikat hapelle ja hilidioksidille, eikä niiden lukumäärä muutu. Hemi, eli se rautaa sisältävä osa on neljässä kohdassa molekyylin sisällä.
Joo, kyllä mäkin veikkaan että rautanaulan kanssa saa aika kauan juoksennella maailman magneettikentissä ennen kuin huomaa että se alkaa vetämään jotain kohti. Jos samaa testaa magneetin kanssa niin kyllä se voima sieltä äkkiä löytyy. Voiko tässä tehdä päätelmän että magneettikenttä on suurempi jos on magneetin lähellä kuin vaikka silloin kun seisoo yksin keskellä peltoa?
Olisiko kellään linkkiä tmv josta voisi tutkailla (edes kohtuu) puolueetonta tietoa?
Ja toki,jos jollain on hyväksi havaittuja kokemuksia niin kertokaa?
Millainen tai minkävalmistajan korut olisi hyviä? Jotenkin nuo honkkarin yms muoviset rannekkeet näyttävät niin halpiskamalta.
Itselläni on juuri reumakivut helpottaneet.
Kaikki kehon solut ovat sähköisesti latautuneita. Hyvinvoivalla solulla lataus on negatiivinen, ja solun ympäristöllä positiivinen. Magneetit vaikuttavat ihmisen sähkökenttään ja saavat solut työskentelemään tehokkaammin. Magneettiterapian avulla verenkierto kiihtyy ja sitä kautta myös aineenvaihdunta ja hapenkuljetuskyky paranevat, mm. veressämme olevan raudan vaikutuksesta.
Itselläni on juuri reumakivut helpottaneet.
Kaikki kehon solut ovat sähköisesti latautuneita. Hyvinvoivalla solulla lataus on negatiivinen, ja solun ympäristöllä positiivinen.
Kannattaa lukea oheinen wikipedian artikkeli
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toimintapotentiaali
Jos joku oikeasti uskoo, että magnetti muovirannekkeessa vaikuttaa kehoon ja ihmisen toimintaan, niin sitten niitä kannattanee varoa! Voisi verrata vaikkapa siihen, että "auttaa radiota toimimaan tehokkaammin" antamalla 220V mikropiirille?
Hevosellani öisin jaloissa. Nivelnesteen laatu parantunut, vaikka liikunnan määrä pysynyt samana.
Tämän on siss myös ell todennut.