Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas tyhmiä jälki-istunnon syitä peruskoulun aikaan

Vierailija
23.08.2014 |

:D

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannella luokalla meillä oli varsinainen kuumakalle opettajana, Se raivostui pienimmistäkin asioista. Yhtenä päivänä ope oli unohtanut antaa meille läksyt, mutta oli kyllä merkannut ne itselleen. Kukaan ei tietenkään ollut tehnyt niitä ja siitä hyvästä seisottiin koko tunti paikallaan pihalla kahdenkymmenen asteen pakkasessa. Oli aivan saatanan kylmä. Rehtorikin oli varsinainen mulkku eikä ottanut vanhempien valituksia kuuleviin korviinsa. Joku vei asiaa pidemmälle ja vastauksena oli vain että ei ole resursseja tehdä asialle mitään. Opettajan mielivaltainen käytös jatkui kevään loppuun saakka, seuraavana vuonna oli uusi ope.

Vierailija
2/76 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla muutama muukin. Meidän luokalla oli joskus ihan hirveen lihava tyttö ja kun se kaatui liikunnassa niin mä saatoin saada niin hirveen naurukohtauksen että voikkamaikalla meni täysin hermot ja vaikka kaikki nauroi niin mulle nauramisen lopettaminen oli vaan vaikeeta. Sitten joskus oltiin uimassa liikunnassa ja maikka tuli hakemaan muutamaa meistä että missä viivytään taas ja just kun se tuli niin mä olin ottanut vettä suuhun ja sylkäsin sen mun hyvän kaverin naamaan. Sitten sain uimahallissa myös vessassa sen mielestä liian kauan olemisesta ja joku ämmä saattoi valittaa myös ja ihan tyypillistä oli että ne antoi tuntomerkkejä!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:15"]

Kaveri sai tunnilla tupakoinnista 2h.

[/quote]

Koulussa tupakointi on oikein hyvä syy antaa jälki-istuntoa.

Vierailija
4/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjoittanut koevastaukset tekstauksella, kun olisi pitänyt kirjoittaa kaunokirjoituksella. Tätä ei kuitenkaan etukäteen oltu kerrottu. En arvannut, että vasta opeteltua kirjoitustaitoa ei saanutkaan käyttää. Jälki-istunnossa minun piti kumittaa kaikki vastaukset ja kirjoittaa ne uudelleen kaunokirjoituksella.

Vierailija
5/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhtäisin aamuavauksen aikana. :-)

Piirtelin taululle (y)-kuvia. ;-D

Sotkin kaverin kanssa vessan käsisaippualla. 8-D

Vierailija
6/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja ja surullisiakin juttuja täällä. Laittakaa tulevat kirjoittajat vielä vuosiluku ihan mielenkiinnon takia. Jotkut näistä jutuista kuulostaa joltain 50-luvun tapahtumilta mutta veikkaan että olen väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet näistä ovat saaneet erittäin ansaitusti jälkkää. Itse sain ylempiluokaisen oppilaan valheen vuoksi. Hän valehteli minun heittäneen lumipalloja. Mitäpä siinä ope voi, uskoi.

Vierailija
8/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai jälki-istuntoa yläasteella, kun opettaja sattui sivusta kuulemaan keskustelumme eri pankeista ja ystäväni vitsillä heitti, että "Xpankki" on paska pankki. Keskustelu ei siis mitenkään ollut suunnattu kyseiselle opettajalle. Opettajan mies oli "Xpankin" pankinjohtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä oli joku lista, että 4 läksyjen tms unohdusta ja tunti (?) jälkkää, aika tyhmää musta varsinki näin jälkeenpäin, koska jatkuvat unohtelijat oli siellä joka perjantai, ja minä taas tosi ujona ja kilttinä koululaisena olin kyllä ihan järkyttyny ku sain sen 4. unohduksen ja sinne jälkkään jouduin... en usko että yhtään paranee muisti silti edes niillä jatkuvasti läksyjä unohtelevilla tollasesta. plus kukaan ei vahtinu meitä ja samaan aikaan jälki-istuntoa suorittaneet pojat tais sitte suunnilleen roikkua netissä, kun meidät oli sijoitettu atk-luokkaan.

Vierailija
10/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella 2000-luvun alussa oli käytäntö, että viidestä merkinnästä tietyn ajan sisällä sai tunnin jälkkää. Merkintöjä tuli just myöhästelystä, läksyjen tekemättä jättämisestä ja erilaisista tyhmyyksistä. Kerran sitten myöhästyttiin tyttöporukalla matikan tunnilta jotain 5 minuuttia, koska oltiin jouduttu odottamaan yhtä tyttöä (en muista, mistä oltiin tulossa, mutta jostain syystä ei oltu haluttu jättää tätä yhtä jälkeemme). Opettaja oli sitten laittamassa meille kaikille merkinnän myöhästymisestä, kun joku meni sanomaan, että oikeasti kaikki ovat myöhässä siksi, että jouduttiin oottamaan "Hannaa". Ope päätti sitten lätkäistä meidän kaikkien viiden myöhästymismerkinnät Hannalle, jonka merkintätili rapsahti sitten kerralla täyteen. Tunti jälkkää. Ei varmasti muuten olisi ikinä onnistunut saamaan viittä merkintää kasaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 00:38"]no meillä oli joku lista, että 4 läksyjen tms unohdusta ja tunti (?) jälkkää, aika tyhmää musta varsinki näin jälkeenpäin, koska jatkuvat unohtelijat oli siellä joka perjantai, ja minä taas tosi ujona ja kilttinä koululaisena olin kyllä ihan järkyttyny ku sain sen 4. unohduksen ja sinne jälkkään jouduin... en usko että yhtään paranee muisti silti edes niillä jatkuvasti läksyjä unohtelevilla tollasesta.[/quote]

Meillä oli sama systeemi, ja en oikein ikinä ymmärtänyt, mitä hyötyä siitä oli. Tunnollisille oppilaille jo läksyjen unohtuminen itsessään oli kova ja häpeällinen paikka, ja kömmähdyksestä seurannut olo oli ihan kamala vaikka mitään merkintää ei olisi tullut, ja välinpitämättömät vaan naureskeli koko hommalle ja istuivat harva se perjantai :D 

Vierailija
12/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 00:19"]

Hassuja ja surullisiakin juttuja täällä. Laittakaa tulevat kirjoittajat vielä vuosiluku ihan mielenkiinnon takia. Jotkut näistä jutuista kuulostaa joltain 50-luvun tapahtumilta mutta veikkaan että olen väärässä.

[/quote]

34 ja 36 mä kävin kouluni 80 ja 90 luvulla. Röökistä mä sain kerran kun eräs opettaja keksi haistaa mun kättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin tuolin alta yhdeltä vajakilta. Alkoi itkeä :D

Vierailija
14/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla ala-asteella meidän koko luokka istui jälkkää tämän tästä. Syynä usein se, että 1-2 luokasta ei osannut jotain ulkoläksyä, joita oli USEIN, luokka hälisi ennen open tuloa, tai laulettiin joku ulkoa opeteltu virsi huonosti tai tai... Ihan silkkaa simputusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pihalla seisotus tapahtui 90-luvun loppupuolella.

35

Vierailija
16/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin ala-asteella ruokailussa. Tosiasiassa olin sanonut spontaanisti auts kun käsienpesujonossa joku talloi varpaille.

Vierailija
17/76 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:51"]Puhuin ala-asteella ruokailussa. Tosiasiassa olin sanonut spontaanisti auts kun käsienpesujonossa joku talloi varpaille.

[/quote]

Ja tää tapahtu -97 tai -98

Vierailija
18/76 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika.

Vierailija
19/76 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkoe venähti välitunnille, ulos mennessä valvoja tuli vastaan ja antoi 2 tuntia jälki-istuntoa sisällä olosta välitunnin aikaan.

Vierailija
20/76 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin rehtorin puhutteluun kun istuin kouluajan päättymisen jälkeen aulan lattialla. Mun bussi tuli vasta vartti koulun jälkeen ja oli ihan ok odotella sisällä.Siivoojan mielestä en olisi saanut istua, niin teki musta valituksen. Olisin kyllä väistänyt jos hän olisi esim. mopannut siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan