Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Söin todella vanhentunutta ruokaa raskaana!

Vierailija
30.08.2014 |

Ihan järkyttävää, olin äidilläni kylässä ja laitettiin kalaa illalliseksi. Siihen päälle lirautin sitruunamehua sellaisesta keltaisesta sitruunanmuotoisesta pullosta, en muista onko niissä esanssia vai oikeaa mehua. Purkki oli puolillaan. JÄlkikäteen huomasin, että parasta ennen päivämäärä oli 10.6. 2012!!! Siis yli kaksi vuotta vanhaa ja purkki auki! Olen tosi huolissani, mitä tästä saattaa seurata, olen 30rv raskaana. Vatsa on kipeä ja itku kurkussa. Pitäiskö soittaa johonkin ja voiko esim. listeriaan saada mitään vastalääkettä. Vai tuleeko tästä vaan normi ruokamyrkytys jos sitäkään. Valaiskaa pliis, hermot menee.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen!

Vierailija
2/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sentää listeriaa päässyt sitruunamehuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitruunamehu ole miksikään mennyt! Ei huolta :)

Vierailija
4/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriaa tuskin sitruunamehusta olet saanut. Olisin huoleti :)

Vierailija
5/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mehu kuumennettiin, tuskin siitä on mitään haittaa. Jos mehu käytettiin sellaisenaan, olisit todennäköisesti huomannut pilaantuneen tuotteen pahasta mausta. Listeriaa mehusta ei varmaan edes voi teoriassa saada. Älä panikoi. Jos asia vaivaa, kysy neuvolasta maanantaina. Ruokamyrkytys kyllä ilmaantuu jo ennen sitä, jos on tullakseen.

Vierailija
6/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin saat taudin kalasta kun sitruunamehusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamehussa ei kasva oikein mikään pöpö, se on niin hapanta. Listeria siinä ei ainakaan kasva. En usko, että siitä tulee yhtään mitään ruokamyrkytystä.

Vierailija
8/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamehun pH 2,4. Listeria kasvaa pH-alueella 4.3 – 9.4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastalääke listeriaan :DD

Vierailija
10/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SFW?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vähän vaan laitoit niin tuskin siitä mitään pahempaa seuraa. Kun et kuitenkaan litra torkulla sitä varmaan lorauttanu.

Vierailija
12/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään huolta! Luota vaan nyt meihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. (Tätä palstan alapeukutuslinjaa en kyllä tajua, jos ihmisellä on oikeasti huoli.) Soitin terveysneuvontaan ja sanoivat, että onhan se pilaantunutta varmasti, mutta vauvalle ei ole haittaa, sen sijaan itsellä saattaa tulla ripuli ja vatsanväänteet (jälkimmäinen vaiva on jo). En maistanut että oli pilaantunutta mutta kun huomasin päivämäärän ja haistoin, oli tosi pahanhajuinen. Ei kuumennettu mehua. Hyvä jos selvisin säikähdyksellä.

 

Ja tälle vastalääkettä koskevaan kysymykseeni virnuilijalle tiedoksi THLn sivuilta, että " infektion esiintyessä raskauden aikana, varhain aloitettu antibioottihoito voi ehkäistä sikiön ja vastasyntyneen infektion". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi