Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Suomalaisista suomalaisin laulu

Vierailija
25.09.2013 |

Työkaverini haluaisi opetella yhden suomenkielisen laulun, joka olisi perinteinen ja suomalainen. Jokin kansanlaulu tai muuten suomalaisille tärkeä. Itse keksin vaikka kuinka monta ehdokasta, mutten osaa valita vain yhtä! Kaverini on saanut klassisen laulukoulutuksen. On sopraano.

 

Minkä laulun valitsisit?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kansanlauluja ei tuu mieleen mut Kuoppamäen "Sininen on taivas" on aika takuuvarma mummojen ja pappojen lemppari.

Vierailija
2/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlandia tietysti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliolle kukkulalle tietty. Tai tää Omankullan silmät sinisen on harmaat

Vierailija
4/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:57"]

No kansanlauluja ei tuu mieleen mut Kuoppamäen "Sininen on taivas" on aika takuuvarma mummojen ja pappojen lemppari.

[/quote]

 

ONhan se tietenkin ihan legendaarinen, muttei ehkä ihan sitä tyyliä, mitä haen. Koska ehdotuksia ei juurikaan ole tullut, laitan nyt lauluja, joita minulle tuli mieleen:

Seitsemän miehen voima (A.Kivi)

Karjalan kunnailla

Nocturne (E. Leino)

Lähteellä (Runeberg)

Kalliolle kukkulalle

 

Ja lisävaatimuksena oli vielä, ettei saa olla liian nopea. Jätin siis suosiolla Sinisiä, punaisia ruusunkukkia, Oman kullan silmät, On neidolla punapaulan jne. pois.

 

Ap

Vierailija
5/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:58"]

Finlandia tietysti!

[/quote]

 

Ehkä turhan mahtipontinen

Ap

Vierailija
6/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kiva teekkari laulu:

 

on vittumaista kuolla kun kyrpä pystyyn jää

on vittumaista kuolla kun kyrpä pystyyn jää

on vielä vittumaisempaa jos arkun kannen väliin jää

kas silloin täytyy kyrvän varmaankin nyrjähtää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja valkoinen

Vierailija
8/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2013 klo 17:37"]

Työkaverini haluaisi opetella yhden suomenkielisen laulun, joka olisi perinteinen ja suomalainen. Jokin kansanlaulu tai muuten suomalaisille tärkeä. Itse keksin vaikka kuinka monta ehdokasta, mutten osaa valita vain yhtä! Kaverini on saanut klassisen laulukoulutuksen. On sopraano.

 

Minkä laulun valitsisit?

[/quote]

 

Eppu Normaali: Murheellisten laulujen maa. On muuten haastellisempi laulu vetää kuin joku "kalliolle kukkulalle".  Mutta jos on liikaa sopraanolle niin sitten helpotetaan. J. Leskinen: Syksyn sävel.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo karjalan kunnailla

Vierailija
10/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laps Suomen älä vaihda pois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuri sun rantas autius...

Vierailija
12/12 |
25.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tuonen lehto öinen lehto, siell on hieno hietakehto.."