Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun oikeus pyytää vanhempia ja sisaruksia yökylään vaikka mies ei halua?

Vierailija
15.02.2013 |

Ahdistaa tämä kuvio, että meille ei saisi koskaan kukaan tulla yöksi saati sitten viikonlopuksi. Minä kutsuisin mielelläni sisarukset lapsineen meille ja vanhempani myös joskus. Ja olen kutsunutkin, mutta mies käyttäytyy silloin todella töykeästi heitä kohtaan, jos suostuu ollenkaan puhumaan heille. Useimmiten menee nukkumaan tai sulkeutuu työhuoneeseen tietokonetta räpläämään. Itseäni hävettää että minkälaisen kuvan mies itsestään antaa, kun muuten on oiken hyvä mies, mutta tää kyläilyjuttu on ihan perseestä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kunnon tilat vieraille? Mies ei ehkä tykkää, jos kylppärin ovesta pelmahtelee vierasta väkeä. Ymmärrän häntä siinä oikein hyvin.

Vierailija
2/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko mies kutsu intti/opiskelukavereitaan teille yöksi tai viikonlopuksi vaikka sinä et heistä tai ajatuksesta pitäisi?


Huono käytös on mieheltäsi typerää ja lapsellista, mutta kyllä minuakin häiritsee jos kotonani on vieraita. Toki avioliitto on joustoa, joten ratkaisu kai olisi, että mies käyttäytyy kuin aikuinen ja sitä kutsut harvemmin ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tulipa typoja. :D Pahoittelen, mutta ajatus varmaan tuli tuosta selväksi.

T. 3

Vierailija
4/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en mäkään haluaisi miehen sisaruksia ja vanhempia tänne viikonloppuja viettämään. En sen puoleen omianikaan. Poikkeustilanteessa tyyliin kerran vuodessa yksi yö kävisi, mutta muuten "kotini on linnani" ja haluan viettää viikonloput rauhassa. Vieraita saa käydä, mutta ne lähtee kanssa.

 

Ap, sinä olet väärässä. On aivan älytön tilanne, jossa sinä pakotat miehesi katsomaan sinun sukuaisi viikonloppuja. Ehkä mies haluaa oikeasti olla oman perheen kesken. Käykö töissä? Se nyt vielä pahentaa sitä, jos on viikot töissä ja sitten viikonloppuna pitäisi rentoutua vieraiden seurassa. Ei kaikki ihmiset tykkää siitä

Vierailija
5/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 08:32"]

No, en mäkään haluaisi miehen sisaruksia ja vanhempia tänne viikonloppuja viettämään. En sen puoleen omianikaan. Poikkeustilanteessa tyyliin kerran vuodessa yksi yö kävisi, mutta muuten "kotini on linnani" ja haluan viettää viikonloput rauhassa. Vieraita saa käydä, mutta ne lähtee kanssa.

 

Ap, sinä olet väärässä. On aivan älytön tilanne, jossa sinä pakotat miehesi katsomaan sinun sukuaisi viikonloppuja. Ehkä mies haluaa oikeasti olla oman perheen kesken. Käykö töissä? Se nyt vielä pahentaa sitä, jos on viikot töissä ja sitten viikonloppuna pitäisi rentoutua vieraiden seurassa. Ei kaikki ihmiset tykkää siitä

[/quote]

Eli ap ei saisi kutsua ikinä sukuaan kylään, kun mies on epäsosiaalinen?

MInusta taas tuo on kohtuutonta. Järkevä ja normaali kompromissi on se, että sovitaan, että mies on läsnä sukutapaamisissa mielestään kohtuullisen verran esim. jos suku kutsutaan kylään, on ekana iltana paikalla, mutta häipyy sitten muutaman tunnin jälkeen muualle. Lisäksi sovitte, mikä on kohtuullinen määrä yökyläilyjä esim. kerran tai kaksi vuodessa on jo ihan paljon.

 

Vierailija
6/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan yökyläilyt ihan sairaan stressaavia. Meillä on just nyt miehen kutsumana sen ulkomaalainen kaveri koko viikonlopun ja ei tässä kukaan pääse rentoutumaan. Onneksi tämä on meillä todella harvinaista. Mutta seuraavan kerran, kun meille tulee joku yökylään, niin minä lähden itse vaikka hotelliin. Mun on pakko saada ladata akut viikonlopun aikana, että jaksan rankan työviikon. Sekin, että jaksaa viikonlopun ajan teeskennellä kohteliasta, vie voimia ihan hemmetisti. Ei me kaikki olla samanlaisia. Ymmärrän ap:n miestä oikein hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huhhuh taas tätä tyypillistä suomalaista mentaliteettia, sitten itketään kun vanhuksina ollaan aivan yksin eikä kukaan välitä taikka halua hoitaa. Ja joku vertasi VANHEMPIA johoni INTTIKAVEREIHIN?? Oikeesti?! Ja kutsut siis omia appivanhempisiasi vieraiksi? Kyllä ne kuule on ihan osa perhettä, lapsesi mumma ja paappa. Kyllä oksettaa teidän ajatustapa.

Vierailija
8/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kuule on ihan vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 09:55"]

no huhhuh taas tätä tyypillistä suomalaista mentaliteettia, sitten itketään kun vanhuksina ollaan aivan yksin eikä kukaan välitä taikka halua hoitaa. Ja joku vertasi VANHEMPIA johoni INTTIKAVEREIHIN?? Oikeesti?! Ja kutsut siis omia appivanhempisiasi vieraiksi? Kyllä ne kuule on ihan osa perhettä, lapsesi mumma ja paappa. Kyllä oksettaa teidän ajatustapa.

[/quote]

Olen TÄSMÄLLEEN samaa mieltä. Ai että suomalaiset ( ei kaikki, mutta nämä tämän ketjun märisijä-mammat) osaa olla perseestä. Nää on just niitä samoja, joille on ihan vitun vaikeaa tervehtiä naapuria, kun siinä voi vaikka sielunsa suunnilleen menettää.

SInänsä  ehkä pitäisi enemmän sääliä kuin suuttua, koska ankeaahan tuollainen elämä on, varsinkin lapsille, jotka oppii samanlaisen mörkömentaliteetin kuin vanhemmillaan on.

 

Vierailija
10/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te jotka ette halua yövieraita tungette kaukaa tulevat vieraanne? Hotelliinko? Läheisetkin ihmiset esim. lasten isovanhemmat? Vai asuuko teidän kaikkit tutut niin lähellä että voivat vierailla pikaisesti ja lähteä sitten takaisin kotiin?


Mun miehen vanhemmat on meillä yökylässä n. 3 kertaa vuodessa. En todellakaan kehtaisi käskeä heitä hotelliin kun tulevat esim. lapsen synttäreille tai kesälomalla käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 10:33"]

Mihin te jotka ette halua yövieraita tungette kaukaa tulevat vieraanne? Hotelliinko? Läheisetkin ihmiset esim. lasten isovanhemmat? Vai asuuko teidän kaikkit tutut niin lähellä että voivat vierailla pikaisesti ja lähteä sitten takaisin kotiin?


Mun miehen vanhemmat on meillä yökylässä n. 3 kertaa vuodessa. En todellakaan kehtaisi käskeä heitä hotelliin kun tulevat esim. lapsen synttäreille tai kesälomalla käymään.

[/quote]

Onneksi asuvat niin lähellä, että käyvät korkeintaan parin tunnin vierailuilla ja sitten lähtevät.

Vierailija
12/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies stressaantuu noin kovasti niin olisiko parempi että kutsuisitte yövieraita vain lomilla, esim. kesällä? Vai onko tuossa taustalla isompi ongelma, mies ei voi sietää vaimon sukulaisia? Silloin onkin vähän ikävämpi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mieheni ei vingu vieraista.

Minä en ainakaan halua ryhtyä epäsosiaaliseksi kotirotaksi. Tykkään kun käy sisko lapsineen yökylässä yms. Mieheni ei ole moksiskaan jos välillä on joku yötä. Saa vähän vaihtelua arkeen!

Olen minäkin yöpynyt vanhemmillani tai siskon luona. Mitäs ihmeellistä siinä on, että sukulaisia tavataan joskus kunnolla?

Vierailija
14/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me majoitamme vieraamme joko olohuoneen nurkkaan jos kelpaa tai ovat vaihtoehtoisesti läheisessä hotellissa yötä. Esimerkiksi isovanhemmat ovat kokeneet hotellin heille paremmaksi vaihtoehdoksi. Rauhallinen nukkumapaikka ja voivat käydä kaikessa rauhassa suihkussa jne. Ei sellaista lapsiperheen tohinaa ympärillä joka hetki vaan saavat hengähdystaukoa välillä. Ovat kuitenkin vanhoja ja sairastelevia jo.

 

Mielellään saisivat tietysti meilläkin yöpyä mutta ymmärrän täysin valinnan.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se miehenkin koti, ja kotonana pitää saada olla rauhassa. Meilä ei käy yövieraita, emme kumpikaan niitä halua. Hotelliin menevät, niin mennään mekin.

Vierailija
16/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsellekaan saa koskaan tulla yökylään kaveria?

 

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 12:11"]

On se miehenkin koti, ja kotonana pitää saada olla rauhassa. Meilä ei käy yövieraita, emme kumpikaan niitä halua. Hotelliin menevät, niin mennään mekin.

[/quote]

Vierailija
17/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun täytyy hyväksyä, että miehesi ei vaan niitä vieraita halua ja sinun tulee selittää asia perheellesi niin, että ymmärtävät.

Tai sitten pistät miehen vaihtoon, it's up to you.

Ketään ei voi pakottaa tuollaiseen.

Voithan itse kyläillä perheesi luona jos haluat, eikö?

Vierailija
18/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Hehe.. lapsen vieraat ovat Vähän eri asia kuin aikuiset ihmiset nurkissa pyörimässä.

 

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 12:16"]

Eikö lapsellekaan saa koskaan tulla yökylään kaveria?

 

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 12:11"]

On se miehenkin koti, ja kotonana pitää saada olla rauhassa. Meilä ei käy yövieraita, emme kumpikaan niitä halua. Hotelliin menevät, niin mennään mekin.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
19/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2013 klo 10:24"]

Kyllä ne kuule on ihan vieraita.

[/quote]

 

Mitäs sitten kun et ole koskaan tervetullut omille lapsillesi myöhemmin.

Vierailija
20/41 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapset oppii tuossa kyllä mallin aika helposti. Sisarukset ja omat vanhemmat saavat käväistä korkeintaan vaan pikaisesti, he ovat epätoivottuja.

Kamala mies kyllä jos normaali kanssakäyminen ihmisten kanssa on noin ahdistavaa. Vai onko sillä joku diagnoosi? asperger?