Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoilijat Suomen "hienoissa ravintoloissa" monesti ala-arvoisia!

Vierailija
24.02.2013 |

Hetki sitten saimme lukea Chez Dominiquesta porttikiellon saaneesta miehestä ja hänen kokemuksistaan joita mm. Teuvo Loman myöhemmin komppasi. 

Omat kokemukseni ovat tietyllä tapaa hyvin samankaltaisia, vaikka en porttikieltoa olekaan saanut. Huvittavan usein näissä suomalaisissa "huippuravintoloissa" (lähinnä CD ja Olo) saa törmätä hyvin arroganttiin ja suorastaan asiakkaita halveksivaan asenteeseen, jota tietyt tarjoilijat harjoittavat. Ollaan olevinaan niin "hienoja" ja opettamassa "juntti-suomalaisille" miten ravintolassa pitää syödä ja käyttäytyä, että oma rooli tuntuu unohtuvan (tai sitten se on jo valmiiksi täysin väärin ymmärretty). 

 

Sen verran monesti olen Michelin-tähdillä luokitelluissa paikoissa syönyt, sekä Suomessa että useimmiten ulkomailla, että erot salihenkilöstön käytöksessä ovat ilmeisiä. Onko korkean profiilin paikoissa niin kova ryhmäpaine, ettei henkilöstö esim. uskalla myöntää tekemiään virheitä?

 

Ihmettelen suuresti Välimäen käytöstä tässä julkisuudessa esillä olleessa tapauksessa. Kaveri ilmeisesti uskoo sokeasti henkilöstönsä kertomuksiin eikä ollenkaan ymmärrä, että vika voisi löytyä omasta toiminnasta eikä pelkästään asiakkaasta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kokee joka päivä. Ravintolaväki ei  tiedosta tekevänsä sitä pyyteetöntä palvelusalan työtä asiakasta miellyttääkseen. Eivät sisällä olevansa asiakasta varten siinä duunimestassa, vaan kokevat jotenkin, että asiakkaan tehtävä on tulla ravintolaan pokkuroimaan työntekijöitä. 

Samaa linjaa tavannut muillakin palvelualan duuneissa. Työntekijät kyykyttävät asiakkaita ja ovat tieten aina oikeassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi