Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuusen koristelu: aikuisen vai lapsen maun mukaan?

Vierailija
18.12.2012 |

Lapset tuossa juuri koristelevat kuusta. Laittavat kaikki mahdolliset koristeet puuhun. Ihan kamala sekamelska siis tuloksena taas.



Minusta olisi paljon kauniimpaa jos kuusessa olisi esim. pelkkiä punaisia palloja tai pelkkiä olkikoristeita tai pelkkiä hopean värisiä koristeita. Mennään kuitenkin vielä ainakin jokunen vuosi lasten maun mukaan.



Mites' muilla?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä olen hankkinut kaikki koristeet. Koristeet on vain valkoisia / hopeisia / lasisia. Joulukoristeiden värit meillä ylipäätään on vain noita edellämainittuja. Ei punaisia ja vihreitä juttuja meille kiitos.



Lasten tekemiä tonttuja tai muita sellaisia laitan kyllä ikkunaan tai mihin ne nyt ikinä onkaan tehty laitettavaksi mutta niitä ei onneksi ole kovin paljon.



On muuten kaunis joulukoti meillä ;)

Vierailija
2/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu on täynnä erilaisia koristeit, lapsen tekemiä, perittyjä, ostettuja. Ja mielestäni runsaudessaan tosi kaunis:-9. meillä myös koko talo on koristeltu, joka puolell roikkuu ja seisoo tonttuja, poroja, lumiukkoja, enkeleitä yms. Mielestäni ihanan jouluinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten muutama muukin, niin minäkin otan esiin vain toisiinsa ja kotiimme sopivat koristeet. Kirkkaita, valkoisia ja liloja palloja sekä valkoisia lumihiutaleita ja poroja. Lisäksi ledvalot. Kaunis!



Lasten askartelut laitetaan jonnekin muualle, ei kuuseen.

Vierailija
4/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa tähden ja kynttilät, minä punokset ja sen jälkeen lapset saavat laittaa sen sekalaisen tilpehöörin.

Miehen kunnia-asia on että kynttilät ovat tasaisin välein ja suorassa, minulle tärkeää on, että punokset menevät tietyllä tavalla, ei sekaisin ja lapsille tärkeää on, että kuusi näyttää nätiltä ja runsaalta.



Ja meillä on kaunis kuusi aina =))

Vierailija
5/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kuusi tyylikkäämpi pelkillä punaisilla palloilla, mutta minusta parempi näin. Miehen vanhemmilla on ollut tapana että vain anoppi saa koskea kuuseen ja päättää vuoden teeman.

Vierailija
6/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin haluavat koristella niin saavat koristella juuri niin kuin haluavat, näytti miltä näytti. Kyseessä luova laji ja kauneus on katsojan silmässä. Kummasti sitä oppii pitämään todella kaikella mahdollisella koristeltua kuusta kauniina:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä asioita voisit tiedustella sinua hoitavalta henkilöltä.

Vierailija
8/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä muutakaan varten sitä kuusta koristellaasn??



Meillä on roikkunut kuusessa joskus pääsiäismunakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis, noh, mä haluisin aina koristella kuusen. Lapsena joskus sainkin, mut sit muutkin sisarukset sai ja aina ne laitto sellasia koristeita mitkä ei mun mielestä sopinu sinne.



Sit aikuisena aattelin et jos olisin porukoitten luona vaikuttaa kuusen koristeluun. No, ei onnistunu. Äiti kun haluaa koristella ite kuusen. Isän kanssa oltiin samaa mieltä siitä mitkä valot siihen piti laittaa, mut niin vaan äiti meidät jyräs.



Ei me vaan voitu laittaa niitä meidän maun mukaan vaan äiti sai laittaa niinkun halus, kun ei sitä kiukuttelua ja mökötystä olis kestäny kukaan. Ilmeisesti äiti on päättäny et nyt se saa ite koristella kun ei saanu sillon kun lapset oli pieniä.

Vierailija
10/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sovi muiden kanssa. Eli jätän laatikkoon punaiset ja kullanväriset saataville. Ensi jouluna voi taas vaihdella. Meidän pojat on jotenkin tarkkoja myöskin, että kuusi näyttää hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muovikuusi on joka vuosi. Ihan omaksi ilokseni laitan niin kauan kun henki pihisee. Tähän samaan soppaan sotken. Milloin sen kuusen laitatte? Joku jo laittanut siis.

Vierailija
12/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin emme laita kuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa laittaa ne kuuseen. Aikuiset auttaa sen verran et muutama koriste laitetaan yläoksillekin. Ei oo tullu mieleenkään et toisin varastosta kaikki mahdolliset pallot mitä huushollista löytyy ja sitte kuusi koristeltais sekamelskaksi. No kai se noinkin käy.

Vierailija
14/14 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietysti sitten jokunen lasten tarhassa/koulussa tekemä, jotka tietysti saavat laittaa kuuseen. Tavallaan siis oman makuni mukainen, kun koristeet olen ostanutkin, mutta lapsetkin aina ihastelevat kuinka nättiä koristeita.