Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerrostalossa sallitaan remontin aiheuttama meteli, mutta musiikkia ei saa soittaa?

Vierailija
28.06.2026 |

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mielestäni joko kaikki meteli pitäisi sallia päiväsaikaan tai ei mitään. Ei ole olemassa "parempaa" tai "huonompaa" meteliä. On vain meteliä.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän musiikkia saa soittaa.

Vierailija
2/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.

Vierailija
4/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo. Pysypä siellä maaseudulla kiusaamassa typeriä naapureitasi.

Vierailija
5/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän musiikkia saa soittaa.

Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.

Vierailija
6/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musiikkia saa soittaa ihan vapaasti kunhan pitää volyymin maltillisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako remonttia tehdä klo 22 jälkeen.

Vierailija
8/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän musiikkia saa soittaa.

Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.

 

 

Ei ole kielletty muulloin kuin hiljaisuuden aikaan. Päivällä saat soittaa musiikkia ihan vapaasti. 

 

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa

Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.

Vierailija
10/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noh. Kaikki meteli ON sallittua päiväsaikaan. Siksi kerrostalossa ei ole hiljaisuus 24/7, vaan tyypillisesti 22-7. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.

Mutta kuka määrittää mikä on "häiriöintiä"? Jos minä vaikka "häiriköidyn" naapurin kokopäiväisestä poraamisesta, mutta en musiikista?

Vierailija
12/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa

Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.

 

 

Saa kuunnella, mutta ei niin kovaa, että se kuuluu naapuriin asti. Normaaliin elämiseen ei kuulu naapurien yörauhan häiriköiminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa on syvällä ajatus jonka mukaan raha-asioissa saa aiheuttaa loputtomasti harmia muille, mutta noin muuten koti on vain nukkumista varten. Eikä kukaan muutenkaan ole kotona kuin viikonloppuisin. 

Tämä vaikka työelämään osallistumiset on 60% luokkaa, puolet väestöstä vanhuksia ja työttömyyskin 40%. 

Summa summarum kolmasosa käy töissä 2/3 hengailee asunnoissaan päivät pitkät. 

Vierailija
14/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa

Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.

Hiljaisella voi kuunnella mutta yörauha pitää antaa naapureille, yleen klo 22/23 - 7 välillä. Ei ole vaikea asia sisäistää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.

Mutta kuka määrittää mikä on "häiriöintiä"? Jos minä vaikka "häiriköidyn" naapurin kokopäiväisestä poraamisesta, mutta en musiikista?

 

 

Taloyhtiön järjestyssäännöt määrittävät. Niiden puitteissa mennään, vaikka "häiriköityisit" hyttysen pierusta. 

Vierailija
16/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.

Joillekin musiikki on leipätyö.

Vierailija
17/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.

Joillekin musiikki on leipätyö.

 

 

On, mutta musiikin huudattamisesta kerrostalossa ei kukaan leipäänsä saa. Hommaa treenikämppä korvesta, jos on pakko huudattaa musiikkia keskellä yötä. 

Vierailija
18/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sallita, voi muuttaa suunnittelulla tilannetta. Rakenteissa voisi putket sijoittaa eri tavalla ja patterien äänieristys. Sekä muuta. Ja asukkaalle tilaa sinne mihin huoltomiehet eivät tule säätämään ikkunaa tai muuta.

Vierailija
19/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölliseen musiikin huudattamiseen on Suomessa ihan laki. Siksi poliisit tulevat paikalle, jos kerrostalossa elämöidään keskellä yötä miten sattuu. Jos se olisi laillista, poliisit eivät tulisi. 

Vierailija
20/61 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa

Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.

Hiljaisella voi kuunnella mutta yörauha pitää antaa naapureille, yleen klo 22/23 - 7 välillä. Ei ole vaikea asia sisäistää. 

yleen > yleensä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme