Miksi kerrostalossa sallitaan remontin aiheuttama meteli, mutta musiikkia ei saa soittaa?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mielestäni joko kaikki meteli pitäisi sallia päiväsaikaan tai ei mitään. Ei ole olemassa "parempaa" tai "huonompaa" meteliä. On vain meteliä.
Kommentit (61)
Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa
Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.
Tollo. Pysypä siellä maaseudulla kiusaamassa typeriä naapureitasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän musiikkia saa soittaa.
Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.
Kyllä musiikkia saa soittaa ihan vapaasti kunhan pitää volyymin maltillisena.
Saako remonttia tehdä klo 22 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän musiikkia saa soittaa.
Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.
Ei ole kielletty muulloin kuin hiljaisuuden aikaan. Päivällä saat soittaa musiikkia ihan vapaasti.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa
Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.
Niin noh. Kaikki meteli ON sallittua päiväsaikaan. Siksi kerrostalossa ei ole hiljaisuus 24/7, vaan tyypillisesti 22-7.
Vierailija kirjoitti:
Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.
Mutta kuka määrittää mikä on "häiriöintiä"? Jos minä vaikka "häiriköidyn" naapurin kokopäiväisestä poraamisesta, mutta en musiikista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa
Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.
Saa kuunnella, mutta ei niin kovaa, että se kuuluu naapuriin asti. Normaaliin elämiseen ei kuulu naapurien yörauhan häiriköiminen.
Suomalaisissa on syvällä ajatus jonka mukaan raha-asioissa saa aiheuttaa loputtomasti harmia muille, mutta noin muuten koti on vain nukkumista varten. Eikä kukaan muutenkaan ole kotona kuin viikonloppuisin.
Tämä vaikka työelämään osallistumiset on 60% luokkaa, puolet väestöstä vanhuksia ja työttömyyskin 40%.
Summa summarum kolmasosa käy töissä 2/3 hengailee asunnoissaan päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa
Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.
Hiljaisella voi kuunnella mutta yörauha pitää antaa naapureille, yleen klo 22/23 - 7 välillä. Ei ole vaikea asia sisäistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.
Mutta kuka määrittää mikä on "häiriöintiä"? Jos minä vaikka "häiriköidyn" naapurin kokopäiväisestä poraamisesta, mutta en musiikista?
Taloyhtiön järjestyssäännöt määrittävät. Niiden puitteissa mennään, vaikka "häiriköityisit" hyttysen pierusta.
Vierailija kirjoitti:
Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.
Joillekin musiikki on leipätyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.
Joillekin musiikki on leipätyö.
On, mutta musiikin huudattamisesta kerrostalossa ei kukaan leipäänsä saa. Hommaa treenikämppä korvesta, jos on pakko huudattaa musiikkia keskellä yötä.
Ei sallita, voi muuttaa suunnittelulla tilannetta. Rakenteissa voisi putket sijoittaa eri tavalla ja patterien äänieristys. Sekä muuta. Ja asukkaalle tilaa sinne mihin huoltomiehet eivät tule säätämään ikkunaa tai muuta.
Yölliseen musiikin huudattamiseen on Suomessa ihan laki. Siksi poliisit tulevat paikalle, jos kerrostalossa elämöidään keskellä yötä miten sattuu. Jos se olisi laillista, poliisit eivät tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuuden ulkopuolella saa kuunnella niin paljon musiikkia kuin haluaa
Myös yöllä saa kuunnella musiikkia, normaaleja elämisen ääniä.
Hiljaisella voi kuunnella mutta yörauha pitää antaa naapureille, yleen klo 22/23 - 7 välillä. Ei ole vaikea asia sisäistää.
yleen > yleensä
Kyllähän musiikkia saa soittaa.