Miksi kerrostalossa sallitaan remontin aiheuttama meteli, mutta musiikkia ei saa soittaa?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mielestäni joko kaikki meteli pitäisi sallia päiväsaikaan tai ei mitään. Ei ole olemassa "parempaa" tai "huonompaa" meteliä. On vain meteliä.
Kommentit (60)
Ei sallita. Voit ihan itse kokeilla, mitä tapahtuu, jos teet esim. poraushommia joka yö klo 1-3 välillä tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän musiikkia saa soittaa.
Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.
Ei ole kielletty muulloin kuin hiljaisuuden aikaan. Päivällä saat soittaa musiikkia ihan vapaasti.
t. eri
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Remontointi on vättämätöntä, musiikki ei ole tai ainakaan muiden häiriköinti musiikilla.
Joillekin musiikki on leipätyö.
On, mutta musiikin huudattamisesta kerrostalossa ei kukaan leipäänsä saa. Hommaa treenikämppä korvesta, jos on pakko huudattaa musiikkia keskellä yötä.
🤣vieköön remontoitavan asunnon hallliin/tehtaaseen ettei naapurit häiriinny.
Kyllä musiikkia ml. soittimia saa soittaa jos se ei ole poikkeuksellisen häiritsevää, jatkuvaa tai tapahdu hiljaisuuden aikaan.
Sekä musiikkia soitettaessa että remontoidessa on minimoitava ääntä, joka mahdollisesti häiritsee naapureita. Eli musiikkia on soitettava maltillisella volyymilla, koska se on mahdollista. Remontoidessa on minimoitava häiritsevät äänet myös, mutta se voi olla haastavaa esimerkiksi porattaessa seinää tai kun rakenteisiin kosketaan.
Jos meille tulisi uusia keksintöjä, jotka mahdollistavat tehokkaan remontin tekemisen vähemmällä meluhaitalla niin ihan varmasti niiden käyttöä edellytettäisiin kerrostaloissa. Tällaisia vaan ei ole olemassa. Mutta kaiuttimissa on olemassa se volyymi-nappi.
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Toinen on pakko joskus tehdä, toinen ei.
🤣vieköön remontoitavan asunnon hallliin/tehtaaseen ettei naapurit häiriinny.
Kuinka kertoa olevansa idi ootti, kertomatta olevansa idi ootti.
Soitan akustista kitaraa ehkä max. 1h päivässä ja kerran naapuri ohi mennessään ryskytti ovea. Heitin kitaran sohvalle ja juoksin ovelle, mutta velliperse kipitti ulos.
Remontointi on pakollista. Etenkin silloin, kun ap on taas kerran sammunut suihkuun ja aiheuttanut naapurille vesivahingon.
Vierailija kirjoitti:
Soitan akustista kitaraa ehkä max. 1h päivässä ja kerran naapuri ohi mennessään ryskytti ovea. Heitin kitaran sohvalle ja juoksin ovelle, mutta velliperse kipitti ulos.
Hurjaa :D
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.
Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.
Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.
Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella.
P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan akustista kitaraa ehkä max. 1h päivässä ja kerran naapuri ohi mennessään ryskytti ovea. Heitin kitaran sohvalle ja juoksin ovelle, mutta velliperse kipitti ulos.
Hurjaa :D
Naurattaahan se, että paskamahainen aikuinen mies juoksee karkuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan akustista kitaraa ehkä max. 1h päivässä ja kerran naapuri ohi mennessään ryskytti ovea. Heitin kitaran sohvalle ja juoksin ovelle, mutta velliperse kipitti ulos.
Hurjaa :D
Naurattaahan se, että paskamahainen aikuinen mies juoksee karkuun :D
Osuva kuvaus sinusta tuo paskamahainen. Sinähän ihan itse sanoit, että se olit sinä, joka juoksi. Naapuri vain kipitti.
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Juu, suhteellisuudentajulla pärjää jotkut.
Ei yhtiö voi äänekästä musiikin kuuntelua kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitan akustista kitaraa ehkä max. 1h päivässä ja kerran naapuri ohi mennessään ryskytti ovea. Heitin kitaran sohvalle ja juoksin ovelle, mutta velliperse kipitti ulos.
Hurjaa :D
Naurattaahan se, että paskamahainen aikuinen mies juoksee karkuun :D
Osuva kuvaus sinusta tuo paskamahainen. Sinähän ihan itse sanoit, että se olit sinä, joka juoksi. Naapuri vain kipitti.
Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtiö voi äänekästä musiikin kuuntelua kieltää.
Ei voi muuten kuin hiljaisuuden aikaan. Hiljaisuus on kirjattu lakiin ja se pätee myös julkisissa tiloissa. Siksi esim. festarit päättyvät puolilta öin.
Miksi palokunta saa tarvittaessa mennä kirveellä oven läpi asuntoon, mutta minä en?