Miksi kerrostalossa sallitaan remontin aiheuttama meteli, mutta musiikkia ei saa soittaa?
Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mielestäni joko kaikki meteli pitäisi sallia päiväsaikaan tai ei mitään. Ei ole olemassa "parempaa" tai "huonompaa" meteliä. On vain meteliä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.
Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.
Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella.
P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ.
Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D
En ole niin huonossa tilanteessa, että joutuisin asumaan sinun naapurissasi.
Kumminkin niin huonossa tilanteessa että pitää purkaa pahaa oloaan sunnuntai-iltana vauvafoorumilla? Tukirahat ja bisset loppu? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.
Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.
Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella.
P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ.
Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.
Miksi sitten niitä järjestyssääntöjä tehdään, jos ainoastaan laki voi kieltää? Eihän niillä sitten ole mitään virkaa?
Erinomaisia kuulokkeita musiikin kuunteluun myydään kaupassa. Mikä saa sinut luulemaan, että myös naapurisi pitäisi samasta musiikista kuin sinä?
Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä.
Meillä vuokranantaja sanoi, että yötyöläiset voivat muuttaa muualle. Heitä ei tarvitse toisten sääliä, vaan musiikkia saa soittaa joka päivä 6-23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä.
Meillä vuokranantaja sanoi, että yötyöläiset voivat muuttaa muualle. Heitä ei tarvitse toisten sääliä, vaan musiikkia saa soittaa joka päivä 6-23.
Näin tapahtui. En epäile yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän musiikkia saa soittaa.
Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.
Oletko juuri vai miksi sun pitäisi saada huudattaa paskaa musiikkiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D
En ole niin huonossa tilanteessa, että joutuisin asumaan sinun naapurissasi.
Kumminkin niin huonossa tilanteessa että pitää purkaa pahaa oloaan sunnuntai-iltana vauvafoorumilla? Tukirahat ja bisset loppu? :D
Kurja kuulla, että sinulla on tuollainen tilanne :(
Miten meinasit rempata hiljaisesti?Musiikkia voi kuunnella hiljaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä.
Ei voida ryhtyä mihinkään toimiin, jos musiikin kuuntelu rajoittuu hiljaisuuden ulkopuolelle. Päivällä nukkuminen ei ole naapurin vastuulla, vaan ne jotka haluavat nukkua hankkivat korvatulpat tms.
t. yötyöläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän musiikkia saa soittaa.
Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.
No ei tietenkään kova jytä usei kivaa naapureista ole. Remontti on pakollinen talon kunnossa pidon vuoksi. Älä paskoja kysele!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.
Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.
Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella.
P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ.
Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.
Miksi sitten niitä järjestyssääntöjä tehdään, jos ainoastaan laki voi kieltää? Eihän niillä sitten ole mitään virkaa?
Hyvä, että reilun kuukauden päästä pääset takaisin kouluun. Opit ehkä joku päivä lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän musiikkia saa soittaa.
Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.
Ei ole kielletty muulloin kuin hiljaisuuden aikaan. Päivällä saat soittaa musiikkia ihan vapaasti.
t. eri
Ei tietenkään saa nupit kaakossa päivälläkään, musiikki ei saa kuulua naapuriin. Naapurilla on yleensä erilainen musiikkimaku. Häirintä on kielletty. Kenenkään ei tarvitse kuunnella naapurin musiikkia.
Ei tietenkään saa nupit kaakossa päivälläkään, musiikki ei saa kuulua naapuriin. Naapurilla on yleensä erilainen musiikkimaku. Häirintä on kielletty. Kenenkään ei tarvitse kuunnella naapurin musiikkia.
Kyllä saa. Yksikään sääntö ei kiellä musiikin soittamista niin, että kuuluu naapuriin asti. Tietyissä taloissa kuullui jokainen yskäisykin, joten on täysin mahdonta estää ääniä kuulumasta naapuriin. Jos et kestä naapurin ääniä, muuta eristetympään taloon
Miksi ap asuu normaalien ihmisten joukossa, vaikka selkeästi tarvitsee erityistä tukea mm. kognitiivisista syistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.
Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.
Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella.
P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ.
Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.
Miksi sitten niitä järjestyssääntöjä tehdään, jos ainoastaan laki voi kieltää? Eihän niillä sitten ole mitään virkaa?
Ne pohjautuvat As. Oy lakiin, eikä mielivaltaisiin mutumääräyksiin. Järjestysmääräysten tuleekin olla sopusoinnussa As. Oy lain kanssa. Ja järjestysmääräykset ovat ikään kuin kansantajuisempi versio sen kanssa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä
Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö.
Kielletty melu: Toistuva, voimakas tai pitkäkestoinen meteli, joka ylittää tavanomaisen elämisen äänet ja häiritsee toistuvasti naapureiden yöunta tai asumisviihtyvyyttä. [1, 2]
Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D
En ole niin huonossa tilanteessa, että joutuisin asumaan sinun naapurissasi.