Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerrostalossa sallitaan remontin aiheuttama meteli, mutta musiikkia ei saa soittaa?

Vierailija
28.06.2026 |

Tätä en ole ikinä ymmärtänyt. Mielestäni joko kaikki meteli pitäisi sallia päiväsaikaan tai ei mitään. Ei ole olemassa "parempaa" tai "huonompaa" meteliä. On vain meteliä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D 

 

En ole niin huonossa tilanteessa, että joutuisin asumaan sinun naapurissasi. 

Vierailija
42/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.

 

Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.

 

 

Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella. 

 

P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ. 

Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään  yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D 

 

En ole niin huonossa tilanteessa, että joutuisin asumaan sinun naapurissasi. 

Kumminkin niin huonossa tilanteessa että pitää purkaa pahaa oloaan sunnuntai-iltana vauvafoorumilla? Tukirahat ja bisset loppu? :D 

Vierailija
44/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.

 

Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.

 

 

Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella. 

 

P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ. 

Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään  yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.

Miksi sitten niitä järjestyssääntöjä tehdään, jos ainoastaan laki voi kieltää? Eihän niillä sitten ole mitään virkaa?

Vierailija
45/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisia kuulokkeita musiikin kuunteluun myydään kaupassa. Mikä saa sinut luulemaan, että myös naapurisi pitäisi samasta musiikista kuin sinä?

Vierailija
46/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

Ei kukaan oikeasti ole noin tyhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä. 

Vierailija
48/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä. 

Meillä vuokranantaja sanoi, että yötyöläiset voivat muuttaa muualle. Heitä ei tarvitse toisten sääliä, vaan musiikkia saa soittaa joka päivä 6-23.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä. 

Meillä vuokranantaja sanoi, että yötyöläiset voivat muuttaa muualle. Heitä ei tarvitse toisten sääliä, vaan musiikkia saa soittaa joka päivä 6-23.

Näin tapahtui. En epäile yhtään. 

Vierailija
50/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän musiikkia saa soittaa.

Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.

Oletko juuri vai miksi sun pitäisi saada huudattaa paskaa musiikkiasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö ryskyttämässä oveani? olen ehkä sinun painosta, jos niin :D 

 

En ole niin huonossa tilanteessa, että joutuisin asumaan sinun naapurissasi. 

Kumminkin niin huonossa tilanteessa että pitää purkaa pahaa oloaan sunnuntai-iltana vauvafoorumilla? Tukirahat ja bisset loppu? :D 

 

 

Kurja kuulla, että sinulla on tuollainen tilanne :(

Vierailija
52/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meinasit rempata hiljaisesti?Musiikkia voi kuunnella  hiljaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Ei ehkä suoraan kiellä, mutta jos musiikkia soitetaan jatkuvasti niin, että se häiritsee muita asukkaita, voidaan toimiin ryhtyä. On ihmisiä jotka ovat yövuorossa ja yrittävät nukkua päivällä. 

 

 

Ei voida ryhtyä mihinkään  toimiin, jos musiikin kuuntelu rajoittuu hiljaisuuden ulkopuolelle. Päivällä nukkuminen ei ole naapurin vastuulla, vaan ne jotka haluavat nukkua hankkivat korvatulpat  tms.

 

t. yötyöläinen

Vierailija
54/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän musiikkia saa soittaa.

Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.

No ei tietenkään kova jytä usei kivaa naapureista ole.  Remontti on pakollinen talon kunnossa pidon vuoksi. Älä paskoja kysele!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.

 

Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.

 

 

Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella. 

 

P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ. 

Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään  yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.

Miksi sitten niitä järjestyssääntöjä tehdään, jos ainoastaan laki voi kieltää? Eihän niillä sitten ole mitään virkaa?

 

 

Hyvä, että reilun kuukauden päästä pääset takaisin kouluun. Opit ehkä joku päivä lukemaan. 

Vierailija
56/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän musiikkia saa soittaa.

Ei kaikissa saa. Meidän taloyhtiössä on kielletty musiikin kovaääninen soitto. Mutta poraaminen ja remontit ovat sallittuja.

 

 

Ei ole kielletty muulloin kuin hiljaisuuden aikaan. Päivällä saat soittaa musiikkia ihan vapaasti. 

 

t. eri

Ei tietenkään saa nupit kaakossa päivälläkään, musiikki ei saa kuulua naapuriin. Naapurilla on yleensä erilainen musiikkimaku. Häirintä on kielletty. Kenenkään ei tarvitse kuunnella naapurin musiikkia.

Vierailija
57/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa nupit kaakossa päivälläkään, musiikki ei saa kuulua naapuriin. Naapurilla on yleensä erilainen musiikkimaku. Häirintä on kielletty. Kenenkään ei tarvitse kuunnella naapurin musiikkia.

 

Kyllä saa. Yksikään sääntö ei kiellä musiikin soittamista niin, että kuuluu naapuriin asti. Tietyissä taloissa kuullui jokainen yskäisykin, joten on täysin mahdonta estää ääniä kuulumasta naapuriin. Jos et kestä naapurin ääniä, muuta eristetympään taloon 

Vierailija
58/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap asuu normaalien ihmisten joukossa, vaikka selkeästi tarvitsee erityistä tukea mm. kognitiivisista syistä? 

Vierailija
59/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Kyllähän taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää. Ne on yhdessä päätetty ja niihin pääsee vaikuttamaan.

 

Laki ei ole ainoa asia, joka säätelee kerrostaloasumista. Monissa taloyhtiöissä on järjestyssääntöjä, jotka eivät ole lakiin kirjattu.

 

 

Ei voi, koska järjestyssäännöt eivät voi olla mielivaltaisia. Musiikin kuuntelu lasketaan normaalin elämän ääneksi ja se on sallittua hiljaisuuden ulkopuolella. 

 

P.S. Lainaamassasi viestissä luki laki TAI SÄÄNTÖ. 

Asunto-osakeyhtiö lakia noudatetaan. Mitkään  yhtiön omat järjestysmääräykset eivät sitä sivuuta.

Miksi sitten niitä järjestyssääntöjä tehdään, jos ainoastaan laki voi kieltää? Eihän niillä sitten ole mitään virkaa?

Ne pohjautuvat As. Oy lakiin, eikä mielivaltaisiin mutumääräyksiin. Järjestysmääräysten tuleekin olla sopusoinnussa As. Oy lain kanssa. Ja järjestysmääräykset ovat ikään kuin kansantajuisempi versio sen kanssa. Siksi.

Vierailija
60/60 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi että ei päivälläkään saa huudattaa musiikkia täysillä

 

Kyllä saa. Yksikään laki tai sääntö ei sitä kiellä. Ainut, mikä sen estää on järjenkäyttö. 

Kielletty melu: Toistuva, voimakas tai pitkäkestoinen meteli, joka ylittää tavanomaisen elämisen äänet ja häiritsee toistuvasti naapureiden yöunta tai asumisviihtyvyyttä. [1, 2]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi