Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesätyöpalkasta pitää maksaa vanhemmille vuokraa

Vierailija
27.06.2026 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitaako-kesatyopalkasta-maksaa-vuok…
Paljonko kakarasi maksaa sinulle ruokarahaa? Pentujen pitää oppia, että mikään ei ole ilmaista ja jos asuu kotona niin pitää myös osallistua perheen kuluihin. 

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tytär maksaa mulle vuokraa. Saa toki yleistä asumistukea, kun en itse asu samassa osoitteessa👍 

Vierailija
2/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat omillaan, 0 euroa.

Vierailija
4/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tytär maksaa mulle vuokraa. Saa toki yleistä asumistukea, kun en itse asu samassa osoitteessa👍 

Tulee takaisinperintä sitten. Vanhempien omistamaan asuntoon ei saa enää asumistukea.

Vierailija
5/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.

Salli mun nauraa, opiskelija, joka ei hae opiskelijan tukia, buahhhahhhaah! 

Vierailija
6/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita ap itse: miten paljon olet kakarana maksanut kesätyöpalkasta vanhemmillesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tytär maksaa mulle vuokraa. Saa toki yleistä asumistukea, kun en itse asu samassa osoitteessa👍 

Tulee takaisinperintä sitten. Vanhempien omistamaan asuntoon ei saa enää asumistukea.

Provoillahan tässä haluttiinkin, provoillaan sitten. 

Vierailija
8/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.

Salli mun nauraa, opiskelija, joka ei hae opiskelijan tukia, buahhhahhhaah! 

Kuka sanoi ettei hae? Hän sanoi ettei niillä elä, eli ne ei riitä. -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita ap itse: miten paljon olet kakarana maksanut kesätyöpalkasta vanhemmillesi?

Se ei ole mikään puolustus. Isäni sanoi kyllä, että pitää maksaa mutta en koskaan maksanut mitään.

Vierailija
10/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.

Salli mun nauraa, opiskelija, joka ei hae opiskelijan tukia, buahhhahhhaah! 

Tietenkin hakee. Mutta ei niillä silti pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset kysyi vuokranmaksusta, mutta me sanottiin, että ette tietenkään maksa vaan laitatte nekin rahat talvea varten säästöön.

Vierailija
12/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan lapsi pistettiin 11 vuotiaana metsätöihin ja isä otti kaikki palkat, ne laitettiin perheen yhteiseen kassaan. Se oli oikein ja opetti lapselle rahan käyttöä ja että eläminen maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Kun ei opiskele ja on työpaikka niin sitten kyllä.

Vierailija
14/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukin työ on parasta, siinä ei tarvitse tehdä töitä kun yhden päivän vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan lapsi pistettiin 11 vuotiaana metsätöihin ja isä otti kaikki palkat, ne laitettiin perheen yhteiseen kassaan. Se oli oikein ja opetti lapselle rahan käyttöä ja että eläminen maksaa.

Miten siinä, että joku muu käyttää lapsen tienaamat rahat, lapsi oppii rahan käyttöä? 

Vierailija
16/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole maksaneet vuokraa, säästöön ja omiin tarpeisiin ovat saaneet käyttää. 

Nyt ei kumpikaan asu kotona, vaan ovat opiskelemassa. Edelleen annan väliin ylimääräistä rahaa. En halua heidän ottavan opintolainaa.

Vierailija
17/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin 500 markkaa/työssäkäynti kk. Oli aika iso summa muutaman tonnin palkasta. Omilta en ole vaatinut mitään, mutta kesät hoitavat omat menonsa omista rahoistaan.

Vierailija
18/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen lapsi haluaisi asua vanhempansa luona jos siitä joutuisi vielä maksamaan?? 

Vierailija
19/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukin työ on parasta, siinä ei tarvitse tehdä töitä kun yhden päivän vuodessa.

No kun teettää 364 päivää orjatyötä tontuilla, niin helpostihan tuo onnistuu.

Vierailija
20/53 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra oli helppo. Selvitin mitä tämä asunto maksaisi vuokrata ja teini maksoi oman huoneensa neliöiden kokoisen osuuden siitä. Oikeastihan hän käytti paljon isompaa osaa.

 

Kotiruokaa sai kotoa, kaikki välipalat yms joutui ostamaan itse. 

 

Haluttiin että ymmärtää elämisen maksavan, mutta jäisi jotain käteenkin, niin ei maksanut kuin osan kuluistaan. Laskettiin nämä yhdessä ja hän ymmärsi kyllä, että tässä oli vain osa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi