Kesätyöpalkasta pitää maksaa vanhemmille vuokraa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pitaako-kesatyopalkasta-maksaa-vuok…
Paljonko kakarasi maksaa sinulle ruokarahaa? Pentujen pitää oppia, että mikään ei ole ilmaista ja jos asuu kotona niin pitää myös osallistua perheen kuluihin.
Kommentit (53)
No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tytär maksaa mulle vuokraa. Saa toki yleistä asumistukea, kun en itse asu samassa osoitteessa👍
Tulee takaisinperintä sitten. Vanhempien omistamaan asuntoon ei saa enää asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.
Salli mun nauraa, opiskelija, joka ei hae opiskelijan tukia, buahhhahhhaah!
Aloita ap itse: miten paljon olet kakarana maksanut kesätyöpalkasta vanhemmillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tytär maksaa mulle vuokraa. Saa toki yleistä asumistukea, kun en itse asu samassa osoitteessa👍
Tulee takaisinperintä sitten. Vanhempien omistamaan asuntoon ei saa enää asumistukea.
Provoillahan tässä haluttiinkin, provoillaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.
Salli mun nauraa, opiskelija, joka ei hae opiskelijan tukia, buahhhahhhaah!
Kuka sanoi ettei hae? Hän sanoi ettei niillä elä, eli ne ei riitä. -eri
Vierailija kirjoitti:
Aloita ap itse: miten paljon olet kakarana maksanut kesätyöpalkasta vanhemmillesi?
Se ei ole mikään puolustus. Isäni sanoi kyllä, että pitää maksaa mutta en koskaan maksanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei maksa, kun säästää omaan kotiin muuttoa varten. Opiskelut allavat syksyllä toisessa kaupungissa ja tuilla ei elä, niin on hyvä että on säästöjä.
Salli mun nauraa, opiskelija, joka ei hae opiskelijan tukia, buahhhahhhaah!
Tietenkin hakee. Mutta ei niillä silti pärjää.
Meillä lapset kysyi vuokranmaksusta, mutta me sanottiin, että ette tietenkään maksa vaan laitatte nekin rahat talvea varten säästöön.
Ennen vanhaan lapsi pistettiin 11 vuotiaana metsätöihin ja isä otti kaikki palkat, ne laitettiin perheen yhteiseen kassaan. Se oli oikein ja opetti lapselle rahan käyttöä ja että eläminen maksaa.
Ei pidä. Kun ei opiskele ja on työpaikka niin sitten kyllä.
Joulupukin työ on parasta, siinä ei tarvitse tehdä töitä kun yhden päivän vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan lapsi pistettiin 11 vuotiaana metsätöihin ja isä otti kaikki palkat, ne laitettiin perheen yhteiseen kassaan. Se oli oikein ja opetti lapselle rahan käyttöä ja että eläminen maksaa.
Miten siinä, että joku muu käyttää lapsen tienaamat rahat, lapsi oppii rahan käyttöä?
Ei ole maksaneet vuokraa, säästöön ja omiin tarpeisiin ovat saaneet käyttää.
Nyt ei kumpikaan asu kotona, vaan ovat opiskelemassa. Edelleen annan väliin ylimääräistä rahaa. En halua heidän ottavan opintolainaa.
Mä maksoin 500 markkaa/työssäkäynti kk. Oli aika iso summa muutaman tonnin palkasta. Omilta en ole vaatinut mitään, mutta kesät hoitavat omat menonsa omista rahoistaan.
Kuka aikuinen lapsi haluaisi asua vanhempansa luona jos siitä joutuisi vielä maksamaan??
Vierailija kirjoitti:
Joulupukin työ on parasta, siinä ei tarvitse tehdä töitä kun yhden päivän vuodessa.
No kun teettää 364 päivää orjatyötä tontuilla, niin helpostihan tuo onnistuu.
Vuokra oli helppo. Selvitin mitä tämä asunto maksaisi vuokrata ja teini maksoi oman huoneensa neliöiden kokoisen osuuden siitä. Oikeastihan hän käytti paljon isompaa osaa.
Kotiruokaa sai kotoa, kaikki välipalat yms joutui ostamaan itse.
Haluttiin että ymmärtää elämisen maksavan, mutta jäisi jotain käteenkin, niin ei maksanut kuin osan kuluistaan. Laskettiin nämä yhdessä ja hän ymmärsi kyllä, että tässä oli vain osa.
Kyllä, tytär maksaa mulle vuokraa. Saa toki yleistä asumistukea, kun en itse asu samassa osoitteessa👍