Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edes tiennyt että pk-seudun ostoskeskuksissa pitää maksaa pysäköinnistä. Älytöntä!

Vierailija
26.06.2026 |

Maksatteko jossain Cittarissa tai Prismassakin? 

 

Me turkulaiset pysäköidään ilmaiseksi vaikka koko päiväksi Skanssiin tai Myllyyn. Enemmän ostoskeskus siitä hyötyy kun asiakas voi spontaanisti ostosten lomassa mennä vaikka syömään tai leffaan, eikä tarvitse pysäköintiä miettiä. 

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä. 

Vierailija
2/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi turkulainen, sinä et vielä ymmärrä kapitalistien huumoria: ensin houkutellaan ostoksille ja sitten laskutetaan siitä, että pääsit paikalle.

Vierailija
4/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan. 

Vierailija
5/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne pitäisi mennä autolla?

Vierailija
6/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin joukkoliikennekin on ihan kökkö. Miksei esimerkiksi opiskelija-alennusta saa muista kuin kausilipuista?

 

Fölissä yksi matka (arvokortti) maksaa opiskelijalle 1,9 € (ei vyöhykkeitä, voi mennä vaikka Naantalista Paimioon samalla hinnalla), vaihtoaika aina kaksi tuntia 

HSL: 3,3 - 6,1 €! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi turkulainen, sinä et vielä ymmärrä kapitalistien huumoria: ensin houkutellaan ostoksille ja sitten laskutetaan siitä, että pääsit paikalle.

Mikähän tässä oli huuoria? Se, että maalla on arvo ja kaupunkialueilla tämä on korkea. 

Vierailija
8/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pitäisi mennä autolla?

No aika paljon helpompi kuljettaa ostokset kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.

Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii? 

Vierailija
10/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä. 

Näissäkin on aikaraja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa parkkihallin rakentaminen ja ylläpitäminen maksaa rahaa. Joku sen laskun siitä lopulta aina maksaa, suoraan tai välillisesti. 

Vierailija
12/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan. 

Parkkikiekko estäisi sen ettei muualle (esimerkiksi työpaikoilleen) menevät hyväksikäytä ilmaista pysäköintiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tahansa parkkihallin rakentaminen ja ylläpitäminen maksaa rahaa. Joku sen laskun siitä lopulta aina maksaa, suoraan tai välillisesti. 

Tietenkin mutta useimmat ostoskeskukset pitävät pysäköinnin ilmaisena koska se lisää ostarilla vietettyä aikaa ja siellä kulutettua rahaa. 

Vierailija
14/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.

Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii? 

Jumbossa saa pysäköidä ilmaiseksi viiden tunnin ajan, Kaaressa kolmen ja Itiksessä kahden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä. 

Olen melkoisen varma että ainakaan Sellossa ei ole kuin kaksi tuntia ilmaista parkkiaikaa samoin kuin Omenassa.

Tapiolan Ainoassa ei ole lainkaan ilmaista parkkiaikaa ellet ole ladannut jotain appia ja rekisteröitynyt johonkin.

Vierailija
16/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan. 

Parkkikiekko estäisi sen ettei muualle (esimerkiksi työpaikoilleen) menevät hyväksikäytä ilmaista pysäköintiä. 

Niissä on parkkikiekon sijasta kiinteät valot katossa. Vihreä kun vapaa, punainen kun varattu ja vilkkuva punainen kun aika on ylitetty. 

Tosin nykyään melkein joka paikassa lasku tulee perässä rekisterinumeron mukaan jos olet yli sallitun ajan. Ei niissä mitään parkkisakkoja hallissa jaeta kun kamerat kuvaavat rekkarin menne tullen.

Vierailija
17/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pitäisi mennä autolla?

Kyllähän niissä pyörii jotain julkisillakin tullutta porukkaa joka kantaa vain santaa sisään kauppoihin ja notkuu isolla porukalla varaamassa puolet kahvilasta yhden kupillisen hinnalla.

Jostain syystä tuota ei ole estetty ja keskitytty vain ostovoimaiseen autolla liikkuvaan väkeen kuten Raision Myllyssä.

Vierailija
18/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan. 

Parkkikiekko estäisi sen ettei muualle (esimerkiksi työpaikoilleen) menevät hyväksikäytä ilmaista pysäköintiä. 

Parkkikiekko ei estä menemästä muualla kuin ostoskeskukseen. Pointti on edelleen se, että parkkihallin rakentaminen ja ylläpitäminen maksaa. Joko hallin omistaja ottaa se pysäköintimaksuina tai siirtää kauppakeskuksen vuokraan -> ilmainen pysäköinti ei automaattisesti kauppakeksuksen myyntiä, koska kauppakeskuksessa lorviminen tai esim. kylässä käynti kauppakeskuksen vieressä asuvan kaverin luona ei nosta myyntiä. Siksi näissä on päädytty yleensä kompromissiin. Lyhyt ilmianen pysäköinti ja sen jälkeen maksullinen pysäköinti. 

Vierailija
19/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi turkulainen, sinä et vielä ymmärrä kapitalistien huumoria: ensin houkutellaan ostoksille ja sitten laskutetaan siitä, että pääsit paikalle.

Mikähän tässä oli huuoria? Se, että maalla on arvo ja kaupunkialueilla tämä on korkea. 

Se, että asiakas maksaa ensin siitä, että pääsee maksamaan lisää. Maan arvon olemassaolo oli kyllä tiedossa, mutta arvostan vakavaa yritystä haudata vitsi kaavoitusseminaarin alle.

Vierailija
20/52 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä. 

Näissäkin on aikaraja 

Niin on Skanssissakin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän