En edes tiennyt että pk-seudun ostoskeskuksissa pitää maksaa pysäköinnistä. Älytöntä!
Maksatteko jossain Cittarissa tai Prismassakin?
Me turkulaiset pysäköidään ilmaiseksi vaikka koko päiväksi Skanssiin tai Myllyyn. Enemmän ostoskeskus siitä hyötyy kun asiakas voi spontaanisti ostosten lomassa mennä vaikka syömään tai leffaan, eikä tarvitse pysäköintiä miettiä.
Kommentit (52)
Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.
Voi turkulainen, sinä et vielä ymmärrä kapitalistien huumoria: ensin houkutellaan ostoksille ja sitten laskutetaan siitä, että pääsit paikalle.
Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan.
Miksi sinne pitäisi mennä autolla?
Helsingin joukkoliikennekin on ihan kökkö. Miksei esimerkiksi opiskelija-alennusta saa muista kuin kausilipuista?
Fölissä yksi matka (arvokortti) maksaa opiskelijalle 1,9 € (ei vyöhykkeitä, voi mennä vaikka Naantalista Paimioon samalla hinnalla), vaihtoaika aina kaksi tuntia
HSL: 3,3 - 6,1 €!
Vierailija kirjoitti:
Voi turkulainen, sinä et vielä ymmärrä kapitalistien huumoria: ensin houkutellaan ostoksille ja sitten laskutetaan siitä, että pääsit paikalle.
Mikähän tässä oli huuoria? Se, että maalla on arvo ja kaupunkialueilla tämä on korkea.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pitäisi mennä autolla?
No aika paljon helpompi kuljettaa ostokset kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.
Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii?
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä.
Näissäkin on aikaraja
Minkä tahansa parkkihallin rakentaminen ja ylläpitäminen maksaa rahaa. Joku sen laskun siitä lopulta aina maksaa, suoraan tai välillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan.
Parkkikiekko estäisi sen ettei muualle (esimerkiksi työpaikoilleen) menevät hyväksikäytä ilmaista pysäköintiä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä tahansa parkkihallin rakentaminen ja ylläpitäminen maksaa rahaa. Joku sen laskun siitä lopulta aina maksaa, suoraan tai välillisesti.
Tietenkin mutta useimmat ostoskeskukset pitävät pysäköinnin ilmaisena koska se lisää ostarilla vietettyä aikaa ja siellä kulutettua rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.
Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii?
Jumbossa saa pysäköidä ilmaiseksi viiden tunnin ajan, Kaaressa kolmen ja Itiksessä kahden.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä.
Olen melkoisen varma että ainakaan Sellossa ei ole kuin kaksi tuntia ilmaista parkkiaikaa samoin kuin Omenassa.
Tapiolan Ainoassa ei ole lainkaan ilmaista parkkiaikaa ellet ole ladannut jotain appia ja rekisteröitynyt johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan.
Parkkikiekko estäisi sen ettei muualle (esimerkiksi työpaikoilleen) menevät hyväksikäytä ilmaista pysäköintiä.
Niissä on parkkikiekon sijasta kiinteät valot katossa. Vihreä kun vapaa, punainen kun varattu ja vilkkuva punainen kun aika on ylitetty.
Tosin nykyään melkein joka paikassa lasku tulee perässä rekisterinumeron mukaan jos olet yli sallitun ajan. Ei niissä mitään parkkisakkoja hallissa jaeta kun kamerat kuvaavat rekkarin menne tullen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pitäisi mennä autolla?
Kyllähän niissä pyörii jotain julkisillakin tullutta porukkaa joka kantaa vain santaa sisään kauppoihin ja notkuu isolla porukalla varaamassa puolet kahvilasta yhden kupillisen hinnalla.
Jostain syystä tuota ei ole estetty ja keskitytty vain ostovoimaiseen autolla liikkuvaan väkeen kuten Raision Myllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei nyt taida ymmärtää, että Ostoskeskus ja siellä toimivat yritykset ovat eri asia. Ilmainen parkihalli tarkoittaa korkeampia vuokria, eikä automaatisesti tarkoita korkeampaa myyntiä. Esim. jos parkkihalli alkaa ruuhkautua muuallakin kuin kauppakeskuksessa asioivista ihmisistä, maksaa kauppakeskuksen yritykset tällöinkin vuokran parkkihallita käytännössä omissa vuokrissaan.
Parkkikiekko estäisi sen ettei muualle (esimerkiksi työpaikoilleen) menevät hyväksikäytä ilmaista pysäköintiä.
Parkkikiekko ei estä menemästä muualla kuin ostoskeskukseen. Pointti on edelleen se, että parkkihallin rakentaminen ja ylläpitäminen maksaa. Joko hallin omistaja ottaa se pysäköintimaksuina tai siirtää kauppakeskuksen vuokraan -> ilmainen pysäköinti ei automaattisesti kauppakeksuksen myyntiä, koska kauppakeskuksessa lorviminen tai esim. kylässä käynti kauppakeskuksen vieressä asuvan kaverin luona ei nosta myyntiä. Siksi näissä on päädytty yleensä kompromissiin. Lyhyt ilmianen pysäköinti ja sen jälkeen maksullinen pysäköinti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi turkulainen, sinä et vielä ymmärrä kapitalistien huumoria: ensin houkutellaan ostoksille ja sitten laskutetaan siitä, että pääsit paikalle.
Mikähän tässä oli huuoria? Se, että maalla on arvo ja kaupunkialueilla tämä on korkea.
Se, että asiakas maksaa ensin siitä, että pääsee maksamaan lisää. Maan arvon olemassaolo oli kyllä tiedossa, mutta arvostan vakavaa yritystä haudata vitsi kaavoitusseminaarin alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä.
Näissäkin on aikaraja
Niin on Skanssissakin
En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä.