En edes tiennyt että pk-seudun ostoskeskuksissa pitää maksaa pysäköinnistä. Älytöntä!
Maksatteko jossain Cittarissa tai Prismassakin?
Me turkulaiset pysäköidään ilmaiseksi vaikka koko päiväksi Skanssiin tai Myllyyn. Enemmän ostoskeskus siitä hyötyy kun asiakas voi spontaanisti ostosten lomassa mennä vaikka syömään tai leffaan, eikä tarvitse pysäköintiä miettiä.
Kommentit (54)
Triplassa on tunti ilmasta, mutta jos se olisi kokonaan ilmainen niin kaikki pasilan työntekijät pitäisivät autoa siellä, ja keskustassa työskentelevät jättäisivät autonsa sinne ja jatkaisivat junalla. Helsinki-Pasila-välillä ei yleensä ehditä edes lippua tarkistaa.
En ole kyllä koskaan maksanut mtään parkkimaksuja. Olariin Prisma ja Liila ovat ilmaisia . Ja omenaan otettu joku sovellus kun menee minun autolla. Siis se tunistaa rekkarin. Yleensä ei maksa mitään. Sellossa on ollu myös vapaapaikkoja. Tiedän kyllä ilmaiset paikat. Tapiolassa en ole käynyt, aika sekavaa siellä. Tiedän kyllä selläkin ilmaiset paikat.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä.
Terv. Leif.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.
Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii?
Ehtii käydä ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.
Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii?
Tarkoitus ei ole jäädä kuluttamaan rahoja kauppaan vaan käydä hakemassa ruoat Prismasta ja vapauttaa parkkipaikka seuraavalle. Vapaa-aikani vietän mieluummin muualla kuin kauppakeskuksessa ja muut ostokset voi tehdä netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Espoolaisena on tullut eniten käytyä juuri Iso Omenassa, mutta Ainoaa välttelen koska heti maksullinen. Nyt varmaan siirtyy shoppailut pääasiassa Lippulaivaan ja Selloon.
Tunti riittää joo perusruokaostoksiin, mutta ei, jos haluaa samalla jotain puraista tai vaikka katsella jotain vaatteita. Ihan älytön muutos.
Jopa harvinaisen ylimielisesti aloittanut Ainoa joutui ottamaan lusikan kauniiseen käteen ja myöntämään että autoilijat ovat ainoa asiakasryhmä Espoossa jolla on taskurahoja merkittävämpää ostovoimaa. Kun pysäköinti maksaa ne äänestävät kumipyörillä ja Ainoan käytävillä notkuikin vain koululaisporukoita ja metron helsingistä kantamaa rikkautta.
"Tapiola Parkissa on tunti ilmaista pysäköintiaikaa. Tapiola Parkin ilmaispysäköinti koskee kaikkia käyttäjiä riippumatta siitä, käyttääkö operaattorin omaa sovellusta vai ei. "
Ja Helsingin keskustassa et pysty jättämään autoa mihinkään maksamatta. Jos menet maan alle, se maksaa monta kertaa enemmän kuin katupysäköinti. Ostoskeskusten alla, kuten Kampin ostoskeskus tai Forum, on parkkihallit, mutta ne maksaa todella paljon. Tyyliin 15 euroa per yksi tunti.
Vierailija kirjoitti:
Ja Helsingin keskustassa et pysty jättämään autoa mihinkään maksamatta. Jos menet maan alle, se maksaa monta kertaa enemmän kuin katupysäköinti. Ostoskeskusten alla, kuten Kampin ostoskeskus tai Forum, on parkkihallit, mutta ne maksaa todella paljon. Tyyliin 15 euroa per yksi tunti.
Ja mitä tapahtuikaan Helsingin keskustassa vain 20v sitten sijainneille liikkeille ja työpaikolle kun autoilijat karkoitettiin kehien ostoskeskuksien sekä toimistokomplekaien ilmaisiin, lämpimiin parkkipaikkohin?
Kalevan Prismassa Tampereella on 3 tunnin maksuton pysäköinti. Rajoitus johtuus siitä että naapuriin on rakennettu massiivinen määrä kerrostaloja, mutta ei ollenkaan pysäköintipaikkoja, joten asukkaat pysäköivät mihin sattuu lähistöllä mahtumaan.
Isojen kauppakeskusten koko idea on siinä, että saman katon alla on paljon liikkeitä, joissa voi käydä samalla kertaa. Lisäksi voi ostosten lomassa viettää aikaa kahviloissa ja ravintoloissa. Ilmaisen pysäköintiajan rajoittaminen ei kertakaikkiaan istu tähän liiketoimintamalliin ollenkaan. TYHMÄ päätös ja alkaa näkymään samantien yritysten liikevaihdossa. Itse siirryn Isosta Omenasta Selloon.
Viimeksi kyllä maksoin Turun Hansakorttelissa pysäköinnistä.
Ette voi olla tosissanne. Uskomattoman avutonta jos pitää autolla päästä saman kauppakeskuksen parkkihalliin. Hansakorttelissa muuten ei myydä mitään niin isoa että tarvittaisi autoa kuljetukseen paitsi ehkä Stockan huonekalut.
Ihmisillä näyttää olevan aikaa kulutella kauppakeskuksissa ja varaa tehdä siellä isoja ostoksia, käydä syömässä ja kampaajalla. Mutta sitten itketään, kun pitäisi pari euroa maksaa pysäköinnistä.
Sellossa ja Isossa Omenassa on sekä Citymarket että Prisma (tai hehtaarin S-market).
Ison omenan vieressä on kivenheiton päässä vielä toinenkin Prisma historiallisista syistä.