Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edes tiennyt että pk-seudun ostoskeskuksissa pitää maksaa pysäköinnistä. Älytöntä!

Vierailija
26.06.2026 |

Maksatteko jossain Cittarissa tai Prismassakin? 

 

Me turkulaiset pysäköidään ilmaiseksi vaikka koko päiväksi Skanssiin tai Myllyyn. Enemmän ostoskeskus siitä hyötyy kun asiakas voi spontaanisti ostosten lomassa mennä vaikka syömään tai leffaan, eikä tarvitse pysäköintiä miettiä. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pitäisi mennä autolla?

Kyllähän niissä pyörii jotain julkisillakin tullutta porukkaa joka kantaa vain santaa sisään kauppoihin ja notkuu isolla porukalla varaamassa puolet kahvilasta yhden kupillisen hinnalla.

Jostain syystä tuota ei ole estetty ja keskitytty vain ostovoimaiseen autolla liikkuvaan väkeen kuten Raision Myllyssä.

Yleensä noista ei osteta samalla niin paljon ettei saisi reppuun tai kärryyn mukaan.

En tiedä pk-seudusta mutta Myllyssä on Prisma ja Skanssissa CM joten usein vaateostosten ym. jälkeen tulee tehtyä myös ruokaostokset. 

Sellossa ja Isossa Omenassa on sekä Citymarket että Prisma (tai hehtaarin S-market).

Ison omenan vieressä on kivenheiton päässä vielä toinenkin Prisma historiallisista syistä.

Vierailija
42/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplassa on tunti ilmasta, mutta jos se olisi kokonaan ilmainen niin kaikki pasilan työntekijät pitäisivät autoa siellä, ja keskustassa työskentelevät jättäisivät autonsa sinne ja jatkaisivat junalla. Helsinki-Pasila-välillä ei yleensä ehditä edes lippua tarkistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan maksanut mtään parkkimaksuja. Olariin Prisma ja Liila ovat ilmaisia . Ja omenaan otettu joku  sovellus kun menee minun autolla. Siis se tunistaa rekkarin.  Yleensä  ei  maksa  mitään.  Sellossa on ollu myös vapaapaikkoja. Tiedän kyllä  ilmaiset paikat. Tapiolassa en ole käynyt, aika sekavaa siellä.  Tiedän kyllä  selläkin  ilmaiset paikat.

Vierailija
44/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan Kaaressa, Jumbossa, Sellossa tai Myyrmannissa maksa mitään pysäköinnistä. 

Terv. Leif.

Vierailija
45/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.

Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii? 

Ehtii käydä ruokakaupassa.

Vierailija
46/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosassa on jonkin verran ilmaista pysäköintiaikaa.

Yleensä vain tunti. Mitä siinä ehtii? 

Tarkoitus ei ole jäädä kuluttamaan rahoja kauppaan vaan käydä hakemassa ruoat Prismasta ja vapauttaa parkkipaikka seuraavalle. Vapaa-aikani vietän mieluummin muualla kuin kauppakeskuksessa ja muut ostokset voi tehdä netin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoolaisena on tullut eniten käytyä juuri Iso Omenassa, mutta Ainoaa välttelen koska heti maksullinen. Nyt varmaan siirtyy shoppailut pääasiassa Lippulaivaan ja Selloon.


Tunti riittää joo perusruokaostoksiin, mutta ei, jos haluaa samalla jotain puraista tai vaikka katsella jotain vaatteita. Ihan älytön muutos.

Jopa harvinaisen ylimielisesti aloittanut Ainoa joutui ottamaan lusikan kauniiseen käteen ja myöntämään että autoilijat ovat ainoa asiakasryhmä Espoossa jolla on taskurahoja merkittävämpää ostovoimaa. Kun pysäköinti maksaa ne äänestävät kumipyörillä ja Ainoan käytävillä notkuikin vain koululaisporukoita ja metron helsingistä kantamaa rikkautta.

 

"Tapiola Parkissa on tunti ilmaista pysäköintiaikaa. Tapiola Parkin ilmaispysäköinti koskee kaikkia käyttäjiä riippumatta siitä, käyttääkö operaattorin omaa sovellusta vai ei. "

Vierailija
48/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Helsingin keskustassa et pysty jättämään autoa mihinkään maksamatta. Jos menet maan alle, se maksaa monta kertaa enemmän kuin katupysäköinti. Ostoskeskusten alla, kuten Kampin ostoskeskus tai Forum, on parkkihallit, mutta ne maksaa todella paljon. Tyyliin 15 euroa per yksi tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Helsingin keskustassa et pysty jättämään autoa mihinkään maksamatta. Jos menet maan alle, se maksaa monta kertaa enemmän kuin katupysäköinti. Ostoskeskusten alla, kuten Kampin ostoskeskus tai Forum, on parkkihallit, mutta ne maksaa todella paljon. Tyyliin 15 euroa per yksi tunti.

Ja mitä tapahtuikaan Helsingin keskustassa vain 20v sitten sijainneille liikkeille ja työpaikolle kun autoilijat karkoitettiin kehien ostoskeskuksien sekä toimistokomplekaien ilmaisiin, lämpimiin parkkipaikkohin?

Vierailija
50/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevan Prismassa Tampereella on 3 tunnin maksuton pysäköinti. Rajoitus johtuus siitä että naapuriin on rakennettu massiivinen määrä kerrostaloja, mutta ei ollenkaan pysäköintipaikkoja, joten asukkaat pysäköivät mihin sattuu lähistöllä mahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen kauppakeskusten koko idea on siinä, että saman katon alla on paljon liikkeitä, joissa voi käydä samalla kertaa. Lisäksi voi ostosten lomassa viettää aikaa kahviloissa ja ravintoloissa. Ilmaisen pysäköintiajan rajoittaminen ei kertakaikkiaan istu tähän liiketoimintamalliin ollenkaan. TYHMÄ päätös ja alkaa näkymään samantien yritysten liikevaihdossa. Itse siirryn Isosta Omenasta Selloon.

Vierailija
52/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kyllä maksoin Turun Hansakorttelissa pysäköinnistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olla tosissanne. Uskomattoman avutonta jos pitää autolla päästä saman kauppakeskuksen parkkihalliin. Hansakorttelissa muuten ei myydä mitään niin isoa että tarvittaisi autoa kuljetukseen paitsi ehkä Stockan huonekalut.

Vierailija
54/54 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä näyttää olevan aikaa kulutella kauppakeskuksissa ja varaa tehdä siellä isoja ostoksia, käydä syömässä ja kampaajalla. Mutta sitten itketään, kun pitäisi pari euroa maksaa pysäköinnistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi